|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Adli Tıp |
|
Dersin Kodu |
: |
HKS401 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BEHNAN ALPER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ölüm ve çeşitleri, yaralar ve ekimozlar, gebelik, doğum ve çocuk düşürme, zehirlenmeler, ahlaka karşı yapılan tecavüzler ve adli psikiyatri gibi adli tıbbın temel alanlarında bilgi sahibi olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tıbbi laboratuvarlar, doktorlar ve adli tıp uzmanları tarafından soruşturma ve yargılama aşamasında ispatlanması gereken hususlar hakkında hazırlanan raporların anlaşılmasını kolaylaştıracak bilgileri vermektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kimlik tayini, ölüm belirtileri ve nedenleri, yaralanmalar ve ateşli silahlar, mutad iştigale engel süreleri, şahıslara karşı müessir fiiller, hayati tehlike, çehrede sabit eser, inhibisyon ölümü, rapor yazılırken dikkat edilmesi gereken hususlar, çocuğun düşürülmesi ve düşürülen çocuğun öldürülmesi, uyuşturucular, erişkinlerde cezai ehliyet, vesayet, yaş tayini, fark ve temyiz kabiliyeti, işitme engelli çocukların cezai sorumlulukları, ırza geçme ve diğer edebe muhalif hareketler, otopsi video.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik,Labaratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
ADLİ TIBBA GİRİŞ
|
Okuma |
Problem sunumu, soru-cevap
|
|
2 |
ÖLÜMÜN TEMEL KAVRAMLARI
|
Okuma |
Problem sunumu, soru-cevap
|
|
3 |
ÖLÜM BELİRTİLERİ
|
Okuma |
Problem sunumu, soru-cevap
|
|
4 |
YARALANMALAR ve TCK
|
Okuma |
Problem sunumu, soru-cevap
|
|
5 |
ADLİ OLGUYA YAKLAŞIM ve ADLİ RAPOR DÜZENLENMESİ
|
Okuma |
Problem sunumu, soru-cevap
|
|
6 |
HEKİMİN YASAL SORUMLULUKLARI
|
Okuma |
Problem sunumu, soru-cevap
|
|
7 |
CİNSEL SALDIRILAR
|
Okuma |
Problem sunumu, soru-cevap
|
|
8 |
Ara Sınav
|
|
|
|
9 |
ÇOCUK İSTİSMARI AİLE İÇİ ŞİDDET
|
Okuma |
Problem sunumu, soru-cevap
|
|
10 |
SUDA BOĞULMA
|
Okuma |
Problem sunumu, soru-cevap
|
|
11 |
YARALAR
|
Okuma |
Problem sunumu, soru-cevap
|
|
12 |
ÇOCUK ÖLÜMLERİ
|
Okuma |
Problem sunumu, soru-cevap
|
|
13 |
ATEŞLİ SİLAH YARALANMALARI
|
Okuma |
Problem sunumu, soru-cevap
|
|
14 |
ADLİ RAPOR ÖRNEKLERİ
|
Okuma |
Problem sunumu, soru-cevap
|
|
15 |
EĞİTİM OTOPSİSİ
|
Okuma |
Problem sunumu, soru-cevap
|
|
16/17 |
Dönem Sonu Sınav
|
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Prof. Dr. Yaşar BİLGE, ADLİ TIP, Nobel Tıp Kitabevi, 2008.
Forensic Medicine, John A.M. Gall;Stephen C. Boos; J. Jason Payne-James;Elizabeth J. Culliford , Elsevier Science, 2002.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki yabancı dil derslerini takip etmek suretiyle bir yabancı dilde hukuk alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme |
0 |
|
2 |
Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme |
0 |
|
3 |
Genel hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme |
0 |
|
4 |
Kanunlaştırma süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma |
1 |
|
5 |
Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olma ve bu kuralları yorumlayabilme |
0 |
|
6 |
Ülkenin idari teşkilatında kaymakam, vali, emniyet müdürü, mülkiye müfettişi vb. görevler üstlenebilme; bankacılık ve finans gibi alanlarda üst düzeyde görevler alabilme |
2 |
|
7 |
Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma |
1 |
|
8 |
Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini bilme |
1 |
|
9 |
Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararlarını, bunların gelişimini ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdar olma |
0 |
|
10 |
Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme |
0 |
|
11 |
Hukuk Fakültesi mezunu olarak hakimlik, savcılık, avukatlık, noterlik, hukuk müşavirliği gibi faaliyetlerde bulunabilmesi. |
3 |
|
12 |
Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma |
0 |
|
13 |
Hukukun temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme; hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurup, stratejik yaklaşım geliştirebilme |
0 |
|
14 |
Günlük olaylara karşı objektif ve adil tutumlar içerisinde olması, hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet, etik ve disiplin anlayışına sahip olması. |
0 |
|
15 |
Hukuku insanlığın ihtiyaçları doğrultusunda sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve geliştirebilecek bir dünya görüşüne sahip olması |
0 |
|
16 |
Yazılı ve sözlü iletişim kurabilme; bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme; ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen, bilgileri analiz eden ve inisiyatif kullanabilen yetkinlikte olma |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 58 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|