|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İdari Yargılama Hukuku I |
|
Dersin Kodu |
: |
HKS319 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. DİDEMÖZALPAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenci bu ders kapsamında: İdari eylem ve işlerin hukuka uygunluğunu denetleyen yargı organlarının yapısını, bu organların görev ve yetkilerini, idari davalarda yargılama usulü ve verilen kararların yerine getirilmesi için gerekli süreler ile uygulanacak yöntem konularını öğrenmiş olacaktır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin amacı idari davalarda izlenecek usul hakkında öğrencilere bilgi vermektir. İdari Yargılama Hukuku dersi, İdari yargının görev alanı, İdari yargı kuruluşları, dava türleri ve özellikleri, dava açmanın sonuçları, yürütmenin durdurulması, yargılama ve karar ile kanun yolları konularını ele alır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Türkiye´de idari yargı, idari yargının kapsamı ve sınırları, idari yargı teşkilatı, idari yargının görev alanı, idari anlaşmazlıklar ve dava türleri, kararlara karşı başvuru yolları, idare mahkemesinin görev alanı, Uyuşmazlık Mahkemesi, idari yargılama usulüne egemen olan ilkeler, idarenin sorumluluğu. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Türkiye´de idari yargı, idari yargının kapsamı ve sınırları
|
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
2 |
İdari yargı teşkilatı
|
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
3 |
İdari yargının görev alanı
|
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
4 |
İdari işlemlerin yargısal denetimi ile idarenin sorumluluğunun dayandığı esasların teorik açıdan belirlemek ve nasıl uygulandığını görmek
|
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
5 |
İdari işlemler ve unsurları
|
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
6 |
İdari anlaşmazlıklar ve dava türleri
|
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
7 |
İptal davası
|
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
8 |
Ara sınav
|
|
|
|
9 |
Dava ehliyeti
|
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
10 |
İdari davaların açılması
|
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
11 |
Davalı idare
|
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
12 |
Dava açma süreleri 10. madde uygulaması
|
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
13 |
Dava açma süreleri 11. madde uygulaması
|
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
14 |
İtiraz yolu ve idari makamların sükutu
|
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
15 |
Tam yargı davası
|
Okuma |
Ders Anlatımı, Problem çözümü, soru-cevap
|
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı
|
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Şeref Gözübüyük, Yönetsel Yargı, Ankara, 2012.
Özel olarak bir kaynak önerilmemektedir.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki yabancı dil derslerini takip etmek suretiyle bir yabancı dilde hukuk alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme |
4 |
|
2 |
Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme |
3 |
|
3 |
Genel hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme |
5 |
|
4 |
Kanunlaştırma süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma |
4 |
|
5 |
Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olma ve bu kuralları yorumlayabilme |
5 |
|
6 |
Ülkenin idari teşkilatında kaymakam, vali, emniyet müdürü, mülkiye müfettişi vb. görevler üstlenebilme; bankacılık ve finans gibi alanlarda üst düzeyde görevler alabilme |
5 |
|
7 |
Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma |
1 |
|
8 |
Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini bilme |
5 |
|
9 |
Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararlarını, bunların gelişimini ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdar olma |
5 |
|
10 |
Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme |
3 |
|
11 |
Hukuk Fakültesi mezunu olarak hakimlik, savcılık, avukatlık, noterlik, hukuk müşavirliği gibi faaliyetlerde bulunabilmesi. |
5 |
|
12 |
Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma |
5 |
|
13 |
Hukukun temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme; hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurup, stratejik yaklaşım geliştirebilme |
5 |
|
14 |
Günlük olaylara karşı objektif ve adil tutumlar içerisinde olması, hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet, etik ve disiplin anlayışına sahip olması. |
4 |
|
15 |
Hukuku insanlığın ihtiyaçları doğrultusunda sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve geliştirebilecek bir dünya görüşüne sahip olması |
3 |
|
16 |
Yazılı ve sözlü iletişim kurabilme; bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme; ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen, bilgileri analiz eden ve inisiyatif kullanabilen yetkinlikte olma |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
2 |
32 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 66 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|