|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Küreselleşme ve Medya. |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma. |
|
2 |
Küreselleşme ve Medya. |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma. |
|
3 |
Kitle iletişim araçları, Dünya ve Türkiye. |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma. |
|
4 |
Dördüncü kuvvet medya ve kitle iletişim araçlarının toplumun tutumları üzerindeki etkileri. |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma. |
|
5 |
Dördüncü kuvvet medya ve kitle iletişim araçlarının toplumun tutumları üzerindeki etkileri. |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma. |
|
6 |
Devletin ideolojik aygıtları. |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma. |
|
7 |
Vize Sınavı |
Okuma |
- |
|
8 |
Devletin ideolojik aygıtları. |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma. |
|
9 |
Kitle iletişim hukukunun temelleri. |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma. |
|
10 |
Gazete, radyo ve televizyon yayınlarında hukuka uygunluk. |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma. |
|
11 |
Kitle iletişiminde saldırıya konu olan haklar - Kişilik hakları |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma. |
|
12 |
Kitle iletişiminde saldırıya konu olan haklar - Kişilik hakları |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma. |
|
13 |
Kişilik haklarına saldırı durumunda hukuk davaları. |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma. |
|
14 |
Basının ve kitle iletişim araçlarının görevleri. |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma. |
|
15 |
Uluslararası iletişim ve medya faaliyetleri. |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma. |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Okuma |
- |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki yabancı dil derslerini takip etmek suretiyle bir yabancı dilde hukuk alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme |
4 |
|
2 |
Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme |
5 |
|
3 |
Genel hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme |
2 |
|
4 |
Kanunlaştırma süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma |
4 |
|
5 |
Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olma ve bu kuralları yorumlayabilme |
2 |
|
6 |
Ülkenin idari teşkilatında kaymakam, vali, emniyet müdürü, mülkiye müfettişi vb. görevler üstlenebilme; bankacılık ve finans gibi alanlarda üst düzeyde görevler alabilme |
2 |
|
7 |
Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma |
4 |
|
8 |
Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini bilme |
3 |
|
9 |
Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararlarını, bunların gelişimini ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdar olma |
3 |
|
10 |
Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme |
3 |
|
11 |
Hukuk Fakültesi mezunu olarak hakimlik, savcılık, avukatlık, noterlik, hukuk müşavirliği gibi faaliyetlerde bulunabilmesi. |
4 |
|
12 |
Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma |
2 |
|
13 |
Hukukun temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme; hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurup, stratejik yaklaşım geliştirebilme |
2 |
|
14 |
Günlük olaylara karşı objektif ve adil tutumlar içerisinde olması, hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet, etik ve disiplin anlayışına sahip olması. |
2 |
|
15 |
Hukuku insanlığın ihtiyaçları doğrultusunda sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve geliştirebilecek bir dünya görüşüne sahip olması |
5 |
|
16 |
Yazılı ve sözlü iletişim kurabilme; bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme; ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen, bilgileri analiz eden ve inisiyatif kullanabilen yetkinlikte olma |
3 |
|
17 |
Ders içi faaliyetler, farazi dava ve adliye çalışmaları ile diğer mesleki ve akademik ziyaretlerin gerçekleştirilmesi yoluyla birlikte çalışma becerisine sahip olması |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|