|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çevre Hukukunun Tanımı ve Hukuk Düzenindeki Yeri |
Öğrenciler için hazırlanmış olan notların çalışılması; kaynakların ilgili sayfalarının çalışılması |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
2 |
Çevre Hukukunun Kaynakları ve Gelişimi |
Öğrenciler için hazırlanmış olan notların çalışılması; kaynakların ilgili sayfalarının çalışılması |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
3 |
evre Hukuku ile İlgili Temel Kavramlar (Çevre Hakkı, Çevre Kirliliği, Atık ve Artık Kavramları vs.) |
Öğrenciler için hazırlanmış olan notların çalışılması; kaynakların ilgili sayfalarının çalışılması |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
4 |
Çevrenin Korunmasında Ana İlkeler( Kirleten Öder İlkesi, Kirletenin Kusursuz Sorumluluğu, Korunmanın Kalkınma İle Dengeli Olması İlkesi, Önceden Önlem |
Öğrenciler için hazırlanmış olan notların çalışılması; kaynakların ilgili sayfalarının çalışılması |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
5 |
Kirletenin Hukuki Sorumluluğu, Sorumluluğun Dayanakları |
Öğrenciler için hazırlanmış olan notların çalışılması; kaynakların ilgili sayfalarının çalışılması |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
6 |
Örnekler |
Öğrenciler için hazırlanmış olan notların çalışılması; kaynakların ilgili sayfalarının çalışılması |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
7 |
Kirletenin Borçlar Kanunu ve Çevre Kanununa göre Sorumluluğu |
Öğrenciler için hazırlanmış olan notların çalışılması; kaynakların ilgili sayfalarının çalışılması |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Çevreyi Kirletenlerin Hukuka Uygun Fiillerinden Sorumlu Olabilmesi |
Öğrenciler için hazırlanmış olan notların çalışılması; kaynakların ilgili sayfalarının çalışılması |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
10 |
Yetkili ve Görevli Mahkeme, Sınırötesi Çevre Kirliliğinde Uygulanacak Hukuk ve Yargı Mercii |
Öğrenciler için hazırlanmış olan notların çalışılması; kaynakların ilgili sayfalarının çalışılması |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
11 |
Uygulamadan Örnekler |
Öğrenciler için hazırlanmış olan notların çalışılması; kaynakların ilgili sayfalarının çalışılması |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
12 |
Kamu Hukukuna Göre Çevrenin Korunması, Şikayet Hakkı, Çevreyi Kirletenlere Uygulanabilecek Kamusal Yaptırımlar |
Öğrenciler için hazırlanmış olan notların çalışılması; kaynakların ilgili sayfalarının çalışılması |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
13 |
Kamuya Karşı Açılabilecek Davalar (İptal ve Tam Yargı Davaları) |
Öğrenciler için hazırlanmış olan notların çalışılması; kaynakların ilgili sayfalarının çalışılması |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
14 |
Çevrenin Kirletilmesi İle İlgili Suçlar (Çevrenin Kasten Kirletilmesi ve Çevrenin Taksirle Kirletilmesi Suçları) |
Öğrenciler için hazırlanmış olan notların çalışılması; kaynakların ilgili sayfalarının çalışılması |
Problem sunumu, soru-cevap |
|
15 |
Çevrenin Uluslararası Boyutları (OECD, Avrupa Topluluğu, AGİK Paris Şartı, vs.) |
Öğrenciler için hazırlanmış olan notların çalışılması; kaynakların ilgili sayfalarının çalışılması |
Problem sunumu, soru-cevap |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki yabancı dil derslerini takip etmek suretiyle bir yabancı dilde hukuk alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme |
3 |
|
2 |
Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme |
2 |
|
3 |
Genel hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme |
1 |
|
4 |
Kanunlaştırma süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma |
2 |
|
5 |
Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olma ve bu kuralları yorumlayabilme |
1 |
|
6 |
Ülkenin idari teşkilatında kaymakam, vali, emniyet müdürü, mülkiye müfettişi vb. görevler üstlenebilme; bankacılık ve finans gibi alanlarda üst düzeyde görevler alabilme |
2 |
|
7 |
Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma |
1 |
|
8 |
Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini bilme |
2 |
|
9 |
Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararlarını, bunların gelişimini ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdar olma |
1 |
|
10 |
Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme |
2 |
|
11 |
Hukuk Fakültesi mezunu olarak hakimlik, savcılık, avukatlık, noterlik, hukuk müşavirliği gibi faaliyetlerde bulunabilmesi. |
1 |
|
12 |
Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma |
2 |
|
13 |
Hukukun temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme; hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurup, stratejik yaklaşım geliştirebilme |
1 |
|
14 |
Günlük olaylara karşı objektif ve adil tutumlar içerisinde olması, hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet, etik ve disiplin anlayışına sahip olması. |
1 |
|
15 |
Hukuku insanlığın ihtiyaçları doğrultusunda sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve geliştirebilecek bir dünya görüşüne sahip olması |
2 |
|
16 |
Yazılı ve sözlü iletişim kurabilme; bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme; ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen, bilgileri analiz eden ve inisiyatif kullanabilen yetkinlikte olma |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|