Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Turkey-eu Relations

Dersin Kodu : HKS112

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. A. ASLIBİLGİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : ogrencileri turkiye avrupa birligi iliskileri hakkinda fikir sahibi yapmak
Türkiyenin adaylık sürecini irdelemelerine yardımcı olur

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Turkiye Avrupa Birligi iliskileri dersinde oncelikle Birlikle Turkiye arasindaki iliskinin tarihse gelisimi ele alinmaktaolup, ozellikle Ankara Anlasmasi, gumruk birligi kisacasi Birlik-Turkiye ortaklik hukuku konularinda ogrenciye temel bilgiler kazandirilmasi amaclanmaktadir

Dersin İçeriği : Bu derste siyasi ve hukuki acidan Turkiye ve Avrupa Birligi iliskilerinin tarihcesi, Ankara Anlasmasi, Gumruk Birligi, Katma Protokol, Turkiye´nin adaylik sureci, Iscilerin serbest dolasimi konulari ele alinmaktadir.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş, kaynaklar ve metodoloji okuma Ders Anlatımı, tartışma
2 Avrupa Birliği´nin Gelişimi okuma Ders Anlatımı, tartışma
3 Türkiye´nin Avrupa misyonu ve ilişkilerin kökeni (Ankara Antlaşması) okuma Ders Anlatımı, tartışma
4 1970ler ve katma protokol okuma Ders Anlatımı, tartışma
5 Türkiye´nin Üyeliğine Uzanan Yol Başvuru ve sonrası okuma Ders Anlatımı, tartışma
6 Avrupa Birliğinde karar alma süreci okuma Ders Anlatımı, tartışma
7 Luksemburg´dan Helsinki´ye okuma Ders Anlatımı, tartışma
8 Ara sınav
9 Karşılaştırmalı Açıdan Türkiye´nin Üyeliği okuma Ders Anlatımı, tartışma
10 Siyasi ve Hukuki Açıdan Türkiye ve Avrupa Birliği okuma Ders Anlatımı, tartışma
11 Katılım görüşmelerinin ekonomik boyutu okuma Ders Anlatımı, tartışma
12 Güvenlik ve dıış politika açısından Türkiye´nin katılımı okuma Ders Anlatımı, tartışma
13 Avrupa Birliği Türkiye ilişkilerinde kimlik ve kültür okuma Ders Anlatımı, tartışma
14 Türkiye-AB ilişkilerinin Geleceği okuma Ders Anlatımı, tartışma
15 Türkiye-AB ilişkilerinde güncel sorunlar okuma Ders Anlatımı, tartışma
16/17 final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Muftuler, Meltem/ Stivachtis, Yannis, Turkey-EU Relations, Lxington Books, 2008.
 Arikan, Harun,Turkey and the EU: An awkward candidate for eu membership?, Ashgate Publishing, 2006.
 Can, Haci/Ozen, Cinar, Turkiye AVrupa Toplulugu Ortaklik Hukuku, Gazi Kitabevi, ANkara 2005.
 Gunugur, Haluk, Turkiye-Avrupa Biirligi Iliskileri, Arupa Ekonomik Danisma Merkezi, ANkara 2008.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki yabancı dil derslerini takip etmek suretiyle bir yabancı dilde hukuk alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme 5
2 Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme 4
3 Genel hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme 2
4 Kanunlaştırma süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma 3
5 Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olma ve bu kuralları yorumlayabilme 5
6 Ülkenin idari teşkilatında kaymakam, vali, emniyet müdürü, mülkiye müfettişi vb. görevler üstlenebilme; bankacılık ve finans gibi alanlarda üst düzeyde görevler alabilme 5
7 Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma 1
8 Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini bilme 2
9 Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararlarını, bunların gelişimini ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdar olma 2
10 Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme 5
11 Hukuk Fakültesi mezunu olarak hakimlik, savcılık, avukatlık, noterlik, hukuk müşavirliği gibi faaliyetlerde bulunabilmesi. 5
12 Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma 2
13 Hukukun temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme; hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurup, stratejik yaklaşım geliştirebilme 3
14 Günlük olaylara karşı objektif ve adil tutumlar içerisinde olması, hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet, etik ve disiplin anlayışına sahip olması. 5
15 Hukuku insanlığın ihtiyaçları doğrultusunda sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve geliştirebilecek bir dünya görüşüne sahip olması 5
16 Yazılı ve sözlü iletişim kurabilme; bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme; ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen, bilgileri analiz eden ve inisiyatif kullanabilen yetkinlikte olma 5
17 Ders içi faaliyetler, farazi dava ve adliye çalışmaları ile diğer mesleki ve akademik ziyaretlerin gerçekleştirilmesi yoluyla birlikte çalışma becerisine sahip olması 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 66
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.64
Dersin AKTS Kredisi: 3