|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uygarlık Tarihi |
|
Dersin Kodu |
: |
HKS101 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dünyanın oluşumu ve ilk uygarlıkların oluşumu hakkında bilgi vermek. Batı dünyası, doğu dünyası, azgelişmişlik kavramlarının öğrenilmesi. Kapitalizm, Sosyalizm gibi uygarlık ideolojileri hakkında bilgi vermek.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dünyanın oluşumundan başlayarak günümüze gelinceye kadar insanoğlunun yaşadığı serüveni bir miktar anlamlanndırabilmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sümerler, Hititler, Yunan-Roma-Çin Uygarlıkları, Batı ve Doğu toplumları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Hukuk Fakültesi amfileri. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dünyanın oluşum süreci ve "uygarlık" kavramı. Uygarlık ne demektir? |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma |
|
2 |
İnsanın oluşumu ve evrim kuramı ile yaratılış anlatıları . İlkel topluluklar. |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma |
|
3 |
İlkel topluluktan uygar topluma geçiş. |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma |
|
4 |
Eskiçağ Uygarlıkları (Asya: Mısır, Hint, Çin. Avrupa: Yunan, Roma, Bizans). |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma |
|
5 |
Ortaçağ Uygarlıkları (Hıristiyan Batı Uygarlığı, İslam Uygarlığı), Yeni Dünya Uygarlıkları (Olmekler, Mayalar, Aztekler, İnkalar). |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma |
|
6 |
Batı Dünyası (Batı uygarlığının kaynakları ve yükselişi. Batı uygarlığında devrimler). |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma |
|
7 |
Vize Sınavı |
Okuma |
- |
|
8 |
Batı Dünyası (Batı uygarlığının kaynakları ve yükselişi. Batı uygarlığında devrimler). |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma |
|
9 |
Çağdaş Batı Uygarlığı (Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri). |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma |
|
10 |
Sosyalist Dünya (Marksizm, Sovyetler Birliği, Çin Halk Cumhuriyeti, Küba, Vietnam). |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma |
|
11 |
Üçüncü Dünya (Azgelişmişlik kavramı, Latin Amerika, Kara Afrika, Ortadoğu). |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma |
|
12 |
Türkiye (Türkiye´de kapitalizmin doğuşu). |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma |
|
13 |
Türkiye (Türkiye´de sosyal sınıflar ve demokrasi). |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma |
|
14 |
Türkiye (Türkiye´de sosyal sınıflar ve demokrasi). |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma |
|
15 |
Uygarlığın önemli göstergeleri (Eğitim, Kültür, Sanat, Edebiyat). |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Okuma |
- |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Server TANİLLİ, Uygarlık Tarihi, Cumhuriyet Kitapları.
Alâeddin ŞENEL, Kemirgenlerden Sömürgenlere İnsanlık Tarihi, İmge Kitabevi.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki yabancı dil derslerini takip etmek suretiyle bir yabancı dilde hukuk alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme |
3 |
|
2 |
Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme |
2 |
|
3 |
Genel hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme |
3 |
|
4 |
Kanunlaştırma süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma |
2 |
|
5 |
Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olma ve bu kuralları yorumlayabilme |
1 |
|
6 |
Ülkenin idari teşkilatında kaymakam, vali, emniyet müdürü, mülkiye müfettişi vb. görevler üstlenebilme; bankacılık ve finans gibi alanlarda üst düzeyde görevler alabilme |
4 |
|
7 |
Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma |
4 |
|
8 |
Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini bilme |
1 |
|
9 |
Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararlarını, bunların gelişimini ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdar olma |
3 |
|
10 |
Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme |
3 |
|
11 |
Hukuk Fakültesi mezunu olarak hakimlik, savcılık, avukatlık, noterlik, hukuk müşavirliği gibi faaliyetlerde bulunabilmesi. |
4 |
|
12 |
Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma |
3 |
|
13 |
Hukukun temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme; hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurup, stratejik yaklaşım geliştirebilme |
2 |
|
14 |
Günlük olaylara karşı objektif ve adil tutumlar içerisinde olması, hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet, etik ve disiplin anlayışına sahip olması. |
2 |
|
15 |
Hukuku insanlığın ihtiyaçları doğrultusunda sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve geliştirebilecek bir dünya görüşüne sahip olması |
4 |
|
16 |
Yazılı ve sözlü iletişim kurabilme; bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme; ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen, bilgileri analiz eden ve inisiyatif kullanabilen yetkinlikte olma |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
2 |
2 |
4 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
2 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 38 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 1.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|