|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İcra İflas Hukuku 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
HK 410 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAKANALBAYRAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İyileştirme ve yeniden yapılandırma tedbirlerinin temel esaslarını öğrenir. İflas tasfiyesindeki işlemleri anahatlarıyla gösterir. İflas sebeplerini analiz eder. İflasın hukuki niteliğini kavrar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
HK 410 İcra İflas Hukuku 2
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Külli icra hukukunun genel esasları, külli icra sisteminin işleyisinin kavratılması, külli icrada takip yollarının, konkordato hukuku ve borç için yeniden yapılandırma hukukunun teorik ve uygulamaya yönelik olarak detaylı bir şeklide incelenip, aktarılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
iflasa tabi kişiler, iflas prosedürü, borçlunun durumu, iyileştirme kurumları
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İflas Kavramı ve Hukuki Niteliği, İflasa Tabi Şahıslar, İflasta Uluslar arası İlişkiler |
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
2 |
İflas Yolu İle Takip: Adi Takipte İflasın Açılması |
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
3 |
Kambiyo Senetlerine Dayanan İflas Yoluyla Takip, Doğrudan Doğruya İflas Halleri |
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
4 |
İflasın Ertelenmesi, İflasın Kaldırılması |
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
5 |
Maddi İflas Hukuku: İflasın Borçlunun Hukuki Durumunda Etkisi |
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
6 |
İflasın Alacaklıların Hakları Üzerindeki Etkileri, Alacaklıların Tatmininde Sıra |
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
7 |
pratik çalışmalar |
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
8 |
Ara Sınav
|
|
|
|
9 |
Şekli İflas Hukuku: İflasta Organlar, Masanın Teşkili, Masanın İdaresi |
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
10 |
Alacaklıların Tahkiki ve Sıralarının Tayini, İkinci Alacaklılar Toplanması |
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
11 |
İflasta Paraya Çevirme, Paraların Paylaştırılması |
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
12 |
İflasta Aciz Vesikası, İflasın Kapanması, İflasın Basit Tasfiyesi, İflas Suçları |
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
13 |
Konkordato Hukuku. İflas İçi ve İflas Dışı Konkordato, Malvarlığının Terki Suretiyle Konkordato |
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
14 |
Sermaye Şirketlerinin Uzlaşma Yoluyla Yeniden Yapılandırılması, İptal Davası
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
15 |
Pratik çalışmalar
|
okuma |
problem sunumu, soru-cevap |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı
|
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kuru, Baki, Arslan Ramazan, Yılmaz Ejder: İcra ve İflas Hukuku, Ankara 2013.
Pekcanıtez, Hakan/Atalay Oğuz/Özekes Muhammet: İcra ve İflas Hukuku, Ankara 2013
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki yabancı dil derslerini takip etmek suretiyle bir yabancı dilde hukuk alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme |
5 |
|
2 |
Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme |
5 |
|
3 |
Genel hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme |
5 |
|
4 |
Kanunlaştırma süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma |
4 |
|
5 |
Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olma ve bu kuralları yorumlayabilme |
5 |
|
6 |
Ülkenin idari teşkilatında kaymakam, vali, emniyet müdürü, mülkiye müfettişi vb. görevler üstlenebilme; bankacılık ve finans gibi alanlarda üst düzeyde görevler alabilme |
5 |
|
7 |
Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma |
5 |
|
8 |
Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini bilme |
5 |
|
9 |
Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararlarını, bunların gelişimini ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdar olma |
5 |
|
10 |
Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme |
5 |
|
11 |
Hukuk Fakültesi mezunu olarak hakimlik, savcılık, avukatlık, noterlik, hukuk müşavirliği gibi faaliyetlerde bulunabilmesi. |
5 |
|
12 |
Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma |
5 |
|
13 |
Hukukun temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme; hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurup, stratejik yaklaşım geliştirebilme |
5 |
|
14 |
Günlük olaylara karşı objektif ve adil tutumlar içerisinde olması, hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet, etik ve disiplin anlayışına sahip olması. |
5 |
|
15 |
Hukuku insanlığın ihtiyaçları doğrultusunda sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve geliştirebilecek bir dünya görüşüne sahip olması |
5 |
|
16 |
Yazılı ve sözlü iletişim kurabilme; bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme; ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen, bilgileri analiz eden ve inisiyatif kullanabilen yetkinlikte olma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 98 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|