|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Kamu Hukuku 3 (İnsan Hakları) |
|
Dersin Kodu |
: |
HK 407 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. DİDEMÖZALPAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler,
1. insan haklarının korunması hususunun salt ulusal hukuk meselesi olarak görülemeyeceğini,
2-ulusal hukukun üzerinde yer alan ve ulusal hukukun uyması gereken standartları belirleyen bir ulusalüstü insan hakları hukuku olduğunu,
3- hak arama özgürlüğünde son noktanın ulusal hukuk olmadığını ve gerek uluslararası gerekse bölgesel hak arama yolları bulunduğunu öğrenecekler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
HKS201 Hukuk Metodolojisi
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Genel bir insan hakları bilincini geleceğin hukukçularına yerleştirmek ve değişik alanlarda çalışmak üzere yetiştirilen hukukçuların insan hakları konusunda yeterli bir eğitimden geçmelerini ve insan hakları norm ve ilkelerini karşılaştıkları sorunlarda göz ardı etmeyerek yaşama geçirmelerini sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Genel Kamu Hukuku (İnsan Hakları) dersinin inceleme konusu insan haklarının tanınmasını, korunmasını ve geliştirilmesini amaçlayan çeşitli sistemlerin teknik hukuki analizidir. Bu yolla yürürlükteki insan hakları standartları açıklanarak öğrencinin bu standartların bilgisine ulaşması sağlanmaktadır |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İnsan Hakları Kavramının Tanımı, İnsan Haklarının Tarihsel Gelişimi |
Okuma |
Ders anlatımı, tartışma |
|
2 |
İnsan Hakları Kavramının Tanımı, İnsan Haklarının Tarihsel Gelişimi |
Okuma |
Ders anlatımı, tartışma |
|
3 |
İnsan Haklarının Anayasalarda Yer Alması |
Okuma |
Ders anlatımı, tartışma |
|
4 |
İnsan Haklarının Milletlerararası Hüviyet Kazanması |
Okuma |
Ders anlatımı, tartışma |
|
5 |
İnsan Haklarının Korunmasının Önemi, Yakın Kavramlarla İlişkisi, Türleri |
Okuma |
Ders anlatımı, tartışma |
|
6 |
İnsan Haklarının Korunmasının Önemi, Yakın Kavramlarla İlişkisi ve Türleri |
Okuma |
Ders anlatımı, tartışma |
|
7 |
Ara Sınav |
|
|
|
8 |
İnsan Hakları Hukukunun Başlıca Hak ve Özgürlük Konuları |
Okuma |
Ders anlatımı, tartışma, olay çözümü |
|
9 |
İnsan Hakları Hukukunun Başlıca Hak ve Özgürlük Konuları |
Okuma |
Ders anlatımı, tartışma |
|
10 |
Adil Yargılanma Hakkı |
Okuma |
Ders anlatımı, tartışma, olay çözümü |
|
11 |
Adil Yargılanma Hakkı |
Okuma |
Ders anlatımı, tartışma, olay çözümü |
|
12 |
Adil Yargılanma Hakkı |
Okuma |
Ders anlatımı, tartışma, olay çözümü |
|
13 |
Çocuk Hakları ve Kadın Hakları |
Okuma |
Ders anlatımı, tartışma, olay çözümü |
|
14 |
Çocuk Hakları ve Kadın Hakları |
Okuma |
Ders anlatımı, tartışma, olay çözümü |
|
15 |
Bilgi Edinme Hakkı |
Okuma |
Ders anlatımı, tartışma, olay çözümü |
|
16/17 |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Münci Kapani, Kamu Hürriyetleri
Fatih Karaosmanoğlu, İnsan Hakları
Vahap Coşkun, İnsan Hakları Liberal Açıdan Bir Tahlil
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki yabancı dil derslerini takip etmek suretiyle bir yabancı dilde hukuk alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme |
4 |
|
2 |
Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme |
4 |
|
3 |
Genel hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme |
2 |
|
4 |
Kanunlaştırma süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma |
3 |
|
5 |
Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olma ve bu kuralları yorumlayabilme |
3 |
|
6 |
Ülkenin idari teşkilatında kaymakam, vali, emniyet müdürü, mülkiye müfettişi vb. görevler üstlenebilme; bankacılık ve finans gibi alanlarda üst düzeyde görevler alabilme |
4 |
|
7 |
Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma |
5 |
|
8 |
Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini bilme |
4 |
|
9 |
Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararlarını, bunların gelişimini ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdar olma |
5 |
|
10 |
Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme |
4 |
|
11 |
Hukuk Fakültesi mezunu olarak hakimlik, savcılık, avukatlık, noterlik, hukuk müşavirliği gibi faaliyetlerde bulunabilmesi. |
5 |
|
12 |
Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma |
3 |
|
13 |
Hukukun temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme; hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurup, stratejik yaklaşım geliştirebilme |
4 |
|
14 |
Günlük olaylara karşı objektif ve adil tutumlar içerisinde olması, hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet, etik ve disiplin anlayışına sahip olması. |
5 |
|
15 |
Hukuku insanlığın ihtiyaçları doğrultusunda sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve geliştirebilecek bir dünya görüşüne sahip olması |
4 |
|
16 |
Yazılı ve sözlü iletişim kurabilme; bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme; ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen, bilgileri analiz eden ve inisiyatif kullanabilen yetkinlikte olma |
4 |
|
17 |
Ders içi faaliyetler, farazi dava ve adliye çalışmaları ile diğer mesleki ve akademik ziyaretlerin gerçekleştirilmesi yoluyla birlikte çalışma becerisine sahip olması |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 98 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|