|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Deniz Ticaret Hukuku |
|
Dersin Kodu |
: |
HK 404 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ÖMER KORKUT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Gemi,geminin tabiyeti,gemi sicili kavramlarını bilir.
Gemi üzerindeki ayni haklar hakkında temel bilgilere sahiptir.
Donatan, kaptan, deniz kazaları kavramlarını kavrar.
Eşya ve yolcu taşıma sözleşmeleri hakkında bilgi sahibi olur
Deniz aşırı satışlara ilişkin temel prensipleri öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere deniz hukukuna ilişkin temel kurum ve kavramların öğretilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Deniz ticareti hukukuna giriş; kapsamı ve sınıflandırılması, özellikleri, tarihçesi, çevreleri, deniz ticaret hukukunun kaynakları, gemi; tanımı, ayırıcı unsuları, gemi sicili; gemi üzerindeki aynî haklar, gemi mülkiyeti, gemi ipoteği, deniz ödüncü, intifa hakkı, donatan ve donatma iştiraki, gemi adamları, navlun sözleşmeleri, deniz yoluyla yolcu taşıma sözleşmeleri, deniz kazaları, deniz takip hukuku, deniz sigortaları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Deniz Ticareti Hukukunun Kaynakları |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
2 |
Gemi,Donatan ve Donatma İştiraki |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
3 |
Gemi Adamları |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
4 |
Navlun Sözleşmesi |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
5 |
Navlun Sözleşmesinin Tarafları ve İlgili Kişiler |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
6 |
Navlun Sözleşmesinin Dış Ticaret Hukukunda kullanılan diğer sözleşme tipleriyle İlişkisi |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
7 |
Navlun Sözleşmesinin İfası |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Konişmento |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
10 |
Taşıyanın Sorumluluğu |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
11 |
Taşıyanın Hakları |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
12 |
Deniz Yoluyla Yolcu Taşıma Sözleşmesi |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
13 |
Deniz Kazaları |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
14 |
Çatma,Müşterek Avarya,Kurtarma yardım |
Okuma |
Problem sunumu, soru-cevap |
|
15 |
Gemi ve Yük Alacaklısı Hakları |
Okuma |
Problem sunumu, soru-cevap |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Bülent Sözer, ´´Deniz Ticareti Hukuku - I - ( Ders Kitabı )Giriş - Gemi - Donatan ve Navlun Sözleşmeleri´´, Vedat Kitapevi, 2013 Mayıs, İstanbul
E. Sami Aksoy, Hakan Karan, ´´Deniz Hukuku Mevzuatı´´, Turhan Kitapevi,2011 Kasım ,Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki yabancı dil derslerini takip etmek suretiyle bir yabancı dilde hukuk alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme |
2 |
|
2 |
Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme |
2 |
|
3 |
Genel hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme |
2 |
|
4 |
Kanunlaştırma süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma |
2 |
|
5 |
Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olma ve bu kuralları yorumlayabilme |
2 |
|
6 |
Ülkenin idari teşkilatında kaymakam, vali, emniyet müdürü, mülkiye müfettişi vb. görevler üstlenebilme; bankacılık ve finans gibi alanlarda üst düzeyde görevler alabilme |
3 |
|
7 |
Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma |
3 |
|
8 |
Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini bilme |
2 |
|
9 |
Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararlarını, bunların gelişimini ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdar olma |
3 |
|
10 |
Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme |
2 |
|
11 |
Hukuk Fakültesi mezunu olarak hakimlik, savcılık, avukatlık, noterlik, hukuk müşavirliği gibi faaliyetlerde bulunabilmesi. |
4 |
|
12 |
Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma |
4 |
|
13 |
Hukukun temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme; hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurup, stratejik yaklaşım geliştirebilme |
2 |
|
14 |
Günlük olaylara karşı objektif ve adil tutumlar içerisinde olması, hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet, etik ve disiplin anlayışına sahip olması. |
2 |
|
15 |
Hukuku insanlığın ihtiyaçları doğrultusunda sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve geliştirebilecek bir dünya görüşüne sahip olması |
2 |
|
16 |
Yazılı ve sözlü iletişim kurabilme; bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme; ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen, bilgileri analiz eden ve inisiyatif kullanabilen yetkinlikte olma |
2 |
|
17 |
Ders içi faaliyetler, farazi dava ve adliye çalışmaları ile diğer mesleki ve akademik ziyaretlerin gerçekleştirilmesi yoluyla birlikte çalışma becerisine sahip olması |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
2 |
32 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 66 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|