|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İdare Hukuku 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
HK 218 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu ders kapsamında: idare hukukuna giriş, idarî teşkilât, idarenin görev ve yetkileri, idare malları, idare personeli ve idarenin denetlenmesi konuları öğrenilmiş olacaktır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu derste; idari işlemlerin yarattığı sonuçlar; idari eylemler; idari sözleşmelerin tanımı, ölçütleri ve türleri; idari sözleşmelerin yapılması, uygulanması ve sona ermesi; idarenin mali sorumluluğu, idarenin kusura dayanan sorumluluğu, kusursuz sorumluluk halleri, sorumluluğun koşulları, sorumluluğun kaldıran ve azaltan durumlar ele alınacaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
İdari işlemin nitelik ve özellikleri, idari işlem türleri, idari işlemlerin unsurları, takdir yetkisi ve bağlı yetki, idari sözleşmeler, idarenin sorumluluğu; sorumluluk sebepleri ve esasları, hizmet kusuru, kusursuz sorumluluk, sorumluluğu gerektirmeyen veya kaldıran haller, idari yargılama usulü; idari yargı kuruluşları, idari yargının görev alanı ve görev uyuşmazlıkları, idari yargı davaları, idari yargı yöntemi, kanun yolları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İhale usulleri
|
Ders kitaplarını okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
2 |
İdarenin sözleşmelerinin aşamaları
|
Ders kitaplarını okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
3 |
İhale sürecinde uyulacak ilkeler
|
Ders kitaplarını okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
4 |
Kamu hizmeti
|
Ders kitaplarını okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
5 |
Kamu hizmetinin görülüş usulleri
|
Ders kitaplarını okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
6 |
Kolluk
|
Ders kitaplarını okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
7 |
Kolluk işlemleri
|
Ders kitaplarını okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
8 |
Ara Sınav
|
|
|
|
9 |
Genel idari usul
|
Ders kitaplarını okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
10 |
Kamulaştırma
|
Ders kitaplarını okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
11 |
Kamulaştırmasız el atma
|
Ders kitaplarını okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
12 |
Kamu malları
|
Ders kitaplarını okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
13 |
Kamu görevlileri; kamu görevlisi kavramı
|
Ders kitaplarını okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
14 |
Devlet memurluğu, memurluğa giriş, memurların hak ve yükümlülükleri, memurların değerlendirilmesi ve yükselmesi
|
Ders kitaplarını okuma |
Problem sunumu, soru-cevap
|
|
15 |
Memurlar hakkında disiplin soruşturması ve ceza kovuşturması, memurların mali sorumluluğu, memurluğun sona ermesi
|
|
Problem sunumu, soru-cevap
|
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı
|
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Prof. Dr. Kemal Gözler; İdare Hukuku, Ankara 2012
2. Prof. Dr. Bahtiyar Akyılmaz, Prof. Dr. Murat Sezginer, Doç. Dr. Cemil Kaya; Türk İdare Hukuku, Ankara 2011
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki yabancı dil derslerini takip etmek suretiyle bir yabancı dilde hukuk alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme |
4 |
|
2 |
Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme |
3 |
|
3 |
Genel hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme |
5 |
|
4 |
Kanunlaştırma süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma |
4 |
|
5 |
Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olma ve bu kuralları yorumlayabilme |
5 |
|
6 |
Ülkenin idari teşkilatında kaymakam, vali, emniyet müdürü, mülkiye müfettişi vb. görevler üstlenebilme; bankacılık ve finans gibi alanlarda üst düzeyde görevler alabilme |
5 |
|
7 |
Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma |
1 |
|
8 |
Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini bilme |
5 |
|
9 |
Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararlarını, bunların gelişimini ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdar olma |
5 |
|
10 |
Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme |
3 |
|
11 |
Hukuk Fakültesi mezunu olarak hakimlik, savcılık, avukatlık, noterlik, hukuk müşavirliği gibi faaliyetlerde bulunabilmesi. |
5 |
|
12 |
Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma |
5 |
|
13 |
Hukukun temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme; hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurup, stratejik yaklaşım geliştirebilme |
5 |
|
14 |
Günlük olaylara karşı objektif ve adil tutumlar içerisinde olması, hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet, etik ve disiplin anlayışına sahip olması. |
4 |
|
15 |
Hukuku insanlığın ihtiyaçları doğrultusunda sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve geliştirebilecek bir dünya görüşüne sahip olması |
3 |
|
16 |
Yazılı ve sözlü iletişim kurabilme; bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme; ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen, bilgileri analiz eden ve inisiyatif kullanabilen yetkinlikte olma |
4 |
|
17 |
Ders içi faaliyetler, farazi dava ve adliye çalışmaları ile diğer mesleki ve akademik ziyaretlerin gerçekleştirilmesi yoluyla birlikte çalışma becerisine sahip olması |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 98 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|