|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İktisat 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
HK 110 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAKKI ÇİFTÇİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İktisadi yaklaşım kavramını açıklayabilme
Gayri safi milli hasıla, değişik tanımları, bunları oluşturan elementleri ve amaçlarını anlayabilme. İktisadi büyümenin önemini kavrama. Bunun için toplam arz ve talep kavramlarını değişik iktisadi görüşler altında inceleme. Enflasyon ve işsizlikle ilgili temel kavramları öğrenme. Büyümeyi ve iktisadi istikrarı sağlamada para ve maliye politikalarının rollerini anlama.
Analitik düşünebilme, değişik iktisadi kavramları bir arada analiz ederek üçüncü kişilere anlatabilme becerisi kazanma
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, gayri safi milli hasıla oluşumundan başlayarak kamunun ekonomiyi nasıl yönlendirdiği sorusuna cevap aramaktır. Toplam talep ve arz, büyüme, büyümeyi sağlayacak iki önemli araçtan birisi olarak para, paranın ekonomide oynadığı rol, kamu ve maliye politikası enflasyon ve işsizlik konuları ile politika seçenekleri irdelenecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Faktör Piyasası ve Gelir Dağılımı Politikası, Makro ekonomi akımı ve temel modeller, Milli Gelir hesapları, Milli Geliri Belirleyen Faktörler, Denge Milli Gelirin belirlenmesi, Milli Gelir ve Fiyatlar genel Düzeyi, Paranın Özellikleri, Paranın Makro ekonomideki Rolü, Para ve Mal Piyasasında eşanlı denge, Merkez Bankası ve İşlevleri, Enflasyon, İstihdam ve İşsizlik. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Makro ekonomiye genel bakış |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
2 |
Milli gelir |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
3 |
Temel makro ekonominin sorunları |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
4 |
Temel makro ekonominin sorunları |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
5 |
Temel makro ekonominin sorunları |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
6 |
Gelir ve fiyat düzeyinin belirlenmesi |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
7 |
Para teorisi ve para politikası
|
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
8 |
Ara sınav haftası |
|
|
|
9 |
Kamu bütçesi ve maliye politikası |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
10 |
Para ve bankacılık |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
11 |
Para teorisi ve politikası |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
12 |
Enflasyon |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
13 |
Uluslararası Ticaret |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
14 |
Güncel makroekonomik sorunlar |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
15 |
Tekrar |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
16/17 |
Final haftası |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Prof. Dr. Zeynel DİNLER, İktisada Giriş, Ekin 2004
Prof. Dr. Orhan TÜRKAY, İktisat Teorisine Giriş, İmaj Prof. Dr. Erdoğan ALKİN, İktisat, İÜ Yay.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki yabancı dil derslerini takip etmek suretiyle bir yabancı dilde hukuk alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme |
1 |
|
2 |
Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme |
3 |
|
3 |
Genel hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme |
3 |
|
4 |
Kanunlaştırma süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma |
2 |
|
5 |
Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olma ve bu kuralları yorumlayabilme |
3 |
|
6 |
Ülkenin idari teşkilatında kaymakam, vali, emniyet müdürü, mülkiye müfettişi vb. görevler üstlenebilme; bankacılık ve finans gibi alanlarda üst düzeyde görevler alabilme |
3 |
|
7 |
Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma |
3 |
|
8 |
Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini bilme |
2 |
|
9 |
Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararlarını, bunların gelişimini ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdar olma |
2 |
|
10 |
Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme |
3 |
|
11 |
Hukuk Fakültesi mezunu olarak hakimlik, savcılık, avukatlık, noterlik, hukuk müşavirliği gibi faaliyetlerde bulunabilmesi. |
2 |
|
12 |
Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma |
1 |
|
13 |
Hukukun temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme; hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurup, stratejik yaklaşım geliştirebilme |
1 |
|
14 |
Günlük olaylara karşı objektif ve adil tutumlar içerisinde olması, hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet, etik ve disiplin anlayışına sahip olması. |
2 |
|
15 |
Hukuku insanlığın ihtiyaçları doğrultusunda sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve geliştirebilecek bir dünya görüşüne sahip olması |
2 |
|
16 |
Yazılı ve sözlü iletişim kurabilme; bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme; ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen, bilgileri analiz eden ve inisiyatif kullanabilen yetkinlikte olma |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
3 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 64 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|