|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Medeni Hukuk 2 (Aile Hukuku) |
|
Dersin Kodu |
: |
HK 104 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. YILDIZABİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Evliliğin nasıl kurulduğu, devamında hangi hükümlere tabi olacağı ve nasıl sona ereceği hakkında bilgi kazanır. bir kişinin anası babası ve diğer hısımlarıyla, doğumla kurulan ilişkisi ve bu ilişkiye bağlanan hükümleri öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencinin, Türk Medeni Kanunu´nun İkinci Kitabı´nda yer alan ve kişilerin aile çevresindeki ilişkilerini düzenleyen Aile Hukuku hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Aile kavramı, nişanlanma, evlenme, boşanma, mal rejimleri ve soybağı |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Nişanlanma; Hükümleri ve Sona Ermesi
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
2 |
Evlenmenin Hukuki Niteliği; Gerçekleşmesi İçin Aranan Şartlar
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
3 |
Evlenmenin Hükümsüzlüğü (Yokluk; Mutlak Butlan; Nisbi Butlan);
Butlan Davaları |
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
4 |
Evliliğin Sona Ermesi; Boşanma Sebepleri
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
5 |
Boşanma Davası; Dava Sonunda Verilecek Karar ve Sonuçları
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
6 |
Evliliğin Genel Hükümleri (Evlilik Birliğinin Organizasyonu ve Korunması)
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
7 |
Örnek Olay/Karar Çözümü
|
okuma |
Pratik Çalışma/Ödev
|
|
8 |
Ara Sınav
|
|
|
|
9 |
"Evlilik Birliğinde Mal Rejimi; Yasal ve Seçimlik Mal Rejimleri; Yasal Mal Rejimi: Edinilmiş Mallara Katılma Rejimi
Eşlerin Edinilmiş ve Kişisel Mall |
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
10 |
Edinilmiş Mallara Katılma Rejiminin Sona Ermesi ve Tasfiyesi (Değer Artış Payı Alacağı; Denkleştirme Alacağı; Katılma Alacağı)
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
11 |
"Soybağının Kurulması (Kan Bağına Dayanan; Evlat Edinme Yoluyla);
Soybağının Hükümleri "
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
12 |
Yardım Nafakası; Ev Düzeni; Aile Malları; Vesayet Hukukuna Giriş
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
13 |
"Vesayeti Gerektiren Haller; Vasi Tayini; Vesayetin Yürütümü;
Vesayetin Sona Ermesi"
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
14 |
Koruma Amaçlı Özgürlüğün Kısıtlanması; Kayyımlık ve Yasal Danışmanlık; Vesayet Organlarının Sorumluluğu
|
okuma |
Problem sunumu, soru-cevap
|
|
15 |
Örnek Olay/Karar Çözümü
|
okuma |
Pratik Çalışma
|
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı
|
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Prof. Dr. Mustafa Dural, Prof. Dr. Tufan Öğüz, Doç. Dr. M. Alper Gümüş: Türk Özel Hukuku, Cilt III, Aile Hukuku, İstanbul, 2011.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki yabancı dil derslerini takip etmek suretiyle bir yabancı dilde hukuk alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme |
2 |
|
2 |
Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme |
1 |
|
3 |
Genel hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme |
4 |
|
4 |
Kanunlaştırma süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma |
1 |
|
5 |
Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olma ve bu kuralları yorumlayabilme |
5 |
|
6 |
Ülkenin idari teşkilatında kaymakam, vali, emniyet müdürü, mülkiye müfettişi vb. görevler üstlenebilme; bankacılık ve finans gibi alanlarda üst düzeyde görevler alabilme |
4 |
|
7 |
Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma |
3 |
|
8 |
Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini bilme |
3 |
|
9 |
Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararlarını, bunların gelişimini ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdar olma |
3 |
|
10 |
Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme |
1 |
|
11 |
Hukuk Fakültesi mezunu olarak hakimlik, savcılık, avukatlık, noterlik, hukuk müşavirliği gibi faaliyetlerde bulunabilmesi. |
3 |
|
12 |
Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma |
4 |
|
13 |
Hukukun temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme; hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurup, stratejik yaklaşım geliştirebilme |
2 |
|
14 |
Günlük olaylara karşı objektif ve adil tutumlar içerisinde olması, hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet, etik ve disiplin anlayışına sahip olması. |
3 |
|
15 |
Hukuku insanlığın ihtiyaçları doğrultusunda sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve geliştirebilecek bir dünya görüşüne sahip olması |
2 |
|
16 |
Yazılı ve sözlü iletişim kurabilme; bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme; ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen, bilgileri analiz eden ve inisiyatif kullanabilen yetkinlikte olma |
5 |
|
17 |
Ders içi faaliyetler, farazi dava ve adliye çalışmaları ile diğer mesleki ve akademik ziyaretlerin gerçekleştirilmesi yoluyla birlikte çalışma becerisine sahip olması |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
4 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
4 |
64 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 130 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|