|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fitopatoloji |
|
Dersin Kodu |
: |
TEP210 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ziraat mühendisliği ve tarım içinde bitkisel üretim ile ilgili temel konuları öğrenir ve Bitki Koruma ile ilişkilerini bilir, mesleki etik sorumluluğu kazanır.
Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur
Bitki Koruma sorunlarının çözümü için doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer.
Kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazabilir
Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar.
Genelde Ziraat Mühendisliği özelde ise Bitki Koruma’nın yerel, ulusal ve uluslar arası önemini kavrar ve gelişmelere bağlı olarak çözümler geliştirir.
Genel Ziraat Mühendisliği ve Bitki Koruma konularında edindiği bilgileri üreticilerle aktarma konusunda gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tüm kültür bitkilerinde biyotik ve abiyotik faktörler nedeniyle zarar gören bitkilerde hastalık-konukçu etkileşimleri, hastalanan bitkilerde meydana gelen fizyolojik ve anatomik değişimler, oluşan belirtiler, hastalık etmenlerinin etiyolojisi, tanınmaları, yayılma ve dağılma yolları, infeksiyon yapma koşulları, etmenlerin çoğalmaları, hayat döngüleri ve mücadele yöntemleri ile ilgili temel ve genel kavramları geliştirmektir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bitki patojeni mikroorganizmaların ve abiyotik faktörlerin bitkiye verdiği zarar ve mücadelesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Introduction- Plants and disease, history of Plant pathology, General Classification |
Powerpoint ve Yardımcı Kitaplar |
GÖRSEL ANLATIM POWER POİNT SUNUM-TARTIŞMA-AÇIKLAMA |
|
2 |
Parazitizm ve Hastalık Gelişimi - Simptomoloji |
Powerpoint ve Yardımcı Kitaplar |
GÖRSEL ANLATIM POWER POİNT SUNUM-TARTIŞMA-AÇIKLAMA |
|
3 |
Patojenler Bitkilere Nasıl Saldırır? Hastalıklar Ürünleri Nasıl Etkiler? |
Powerpoint ve Yardımcı Kitaplar |
GÖRSEL ANLATIM POWER POİNT SUNUM-TARTIŞMA-AÇIKLAMA |
|
4 |
Bitki Hastalıklarının Genetiği ve Patojenlerin Fizyolojik Fonkjiyonlara Etkisi |
Powerpoint ve Yardımcı Kitaplar |
GÖRSEL ANLATIM POWER POİNT SUNUM-TARTIŞMA-AÇIKLAMA |
|
5 |
Patojenlere Karşı Bitki Savunma Mekanizmaları ve Hastalıkları Epidemiyolojisi |
Powerpoint ve Yardımcı Kitaplar |
GÖRSEL ANLATIM POWER POİNT SUNUM-TARTIŞMA-AÇIKLAMA |
|
6 |
Fungusların Ekolojik, Ekonomik, Patolojik Özellikleri ve Sınıflandırılmaları |
Powerpoint ve Yardımcı Kitaplar |
GÖRSEL ANLATIM POWER POİNT SUNUM-TARTIŞMA-AÇIKLAMA |
|
7 |
Funguslar Tarafından Neden Olunan Hastalıkları |
Powerpoint ve Yardımcı Kitaplar |
GÖRSEL ANLATIM POWER POİNT SUNUM-TARTIŞMA-AÇIKLAMA |
|
8 |
ARA SINAV |
İşlenen konuları kapsayacak şekilde |
Ara sınav |
|
9 |
Prokaryotlar Tarafından Neden Olan Hastalıklar |
Powerpoint ve Yardımcı Kitaplar |
GÖRSEL ANLATIM POWER POİNT SUNUM-TARTIŞMA-AÇIKLAMA |
|
10 |
Virüsler Tarafından Neden Olunan Hastalıklar |
Powerpoint ve Yardımcı Kitaplar |
GÖRSEL ANLATIM POWER POİNT SUNUM-TARTIŞMA-AÇIKLAMA |
|
11 |
Abiyotik Hastalıklar ve Hastalık Gelişimi Üzerine Çevrenin Etkileri |
Powerpoint ve Yardımcı Kitaplar |
GÖRSEL ANLATIM POWER POİNT SUNUM-TARTIŞMA-AÇIKLAMA |
|
12 |
Bitki Hastalıklartını Tanılama Yöntemleri |
Powerpoint ve Yardımcı Kitaplar |
GÖRSEL ANLATIM POWER POİNT SUNUM-TARTIŞMA-AÇIKLAMA |
|
13 |
Yabancı Otlar - Çiçekli Parazit Bitkiler |
Powerpoint ve Yardımcı Kitaplar |
GÖRSEL ANLATIM POWER POİNT SUNUM-TARTIŞMA-AÇIKLAMA |
|
14 |
Bitki Hastalıkları İle Genel Mücadele Yöntemleri ve İlaçlar |
Powerpoint ve Yardımcı Kitaplar |
GÖRSEL ANLATIM POWER POİNT SUNUM-TARTIŞMA-AÇIKLAMA |
|
15 |
Önemli Bahçe Bitkilerinde Önemli Bazı Hastalıklar ile Mücadele |
Powerpoint ve Yardımcı Kitaplar |
GÖRSEL ANLATIM POWER POİNT SUNUM-TARTIŞMA-AÇIKLAMA |
|
16/17 |
FİNAL SINAV |
İşlenen konuları kapsayacak şekilde |
Yazılı SINAV |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Agrios, G. N., 1997. Plant Pathology. Fourth Edition. Academic Press, San Diego, California, pp.635. Compendium of different plant diseases (APS Press) General Phytopathology (2005,Timur Döken, Erkol Demirci, Hüseyin Zengin) General Phytopathology (1992, Necati Baykal) ) General Phytopathology (1988, Ahmet Çınar). Oral presentations and lecture notes prepared with furitfull pictures by the lecturers
Campbell, C. L., and Madden, L. V., 1990. Introduction to Plant Disease Epidemiology. John Wiley&Sons, New York.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleğiyle ilgili ileri düzeyde konuları anlayabilmesine olanak sağlayacak bir altyapı oluşturmak üzere temel bilim ve temel mühendislik dersleriyle ilgili başlıca kuramları açıklayabilme ve uygulayabilme |
5 |
|
2 |
Bitkisel ve hayvansal üretim tekniklerini, bu alanda kullanılan araç-gereçler ile yararlanılan teknolojileri tanımlayabilme, tanıtabilme ve değerlendirebilme; tarımın ulusal ekonomi ve dünya ekonomisindeki yerini, önemini ve gelişimini açıklayabilme |
1 |
|
3 |
Tarım sektöründe üretimden tüketime kadar yer alan tüm aşamaların karakteristik özelliklerini ve aralarındaki ilişkileri tanımlayabilme, kaynakların etkin kullanımı ve sürdürülebilirliği ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme, bu amaçla yararlanılan temel ekonomik ilkeleri açıklayabilme ve uygulayabilme |
1 |
|
4 |
Tarım sektörü ve kırsal alanlardaki faaliyetler üzerinde etkili olan başlıca ekonomik, sosyal, doğal, kültürel, kurumsal, örgütsel ve yasal faktörleri, ulusal ve uluslararası güçleri ve aralarındaki etkileşimi, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini, ilgili kavram, düşünce, kuram ve yöntemleri açıklayabilme |
1 |
|
5 |
Tarım sektöründe karşılaşılan sorunlara ekonomi biliminin temel ilkelerini uygulayabilme |
1 |
|
6 |
Tarımsal üretim karar sürecinde kullanılacak ekonomik ve sosyal verileri çizelgeler, şekiller ve matematiksel semboller ile gösterebilme ve sözel olarak ifade edebilme |
1 |
|
7 |
Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, kırsal kalkınma, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik bilgileri bitkisel ve hayvansal üretim ve pazarlama süreçlerine uygulayabilme |
1 |
|
8 |
Tarım sektöründe karşılaşılan sorunların analizine ilişkin gerekli verileri belirleme, toplama, eleştirel gözle inceleme, kullanma, uygun çerçeve, model ve yöntem seçme, verileri analiz etme, analiz sonuçlarını değerlendirebilme |
1 |
|
9 |
Ekonomik ve sosyal verilerin analizinde temel bilgi teknolojilerinden ve bu amaçla hazırlanmış yazılımlardan yararlanma ve sonuçları yorumlama |
1 |
|
10 |
Alanıyla ilgili çalışmaları yasal mevzuata uygun ve bağımsız bir şekilde yürütebilme; bu alanlarda danışmanlık, denetim, bilirkişilik yapabilme; disiplinler arası çalışmalara, ekip çalışmalarına katılabilme |
1 |
|
11 |
Alanıyla ilgili güncel bilgilere erişebilme, edindiği bilgileri sorgulayabilme ve amaca uygun değerlendirerek kamu yararına kullanabilme |
1 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı olarak uzman ve uzman olmayan kişilerle iletişim kurabilme, bu amaçla en uygun iletişim yöntemlerini seçebilme; üretici ve örgüt bazında paydaşlarla işbirliği geliştirebilme |
1 |
|
13 |
Mesleki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla ilişki kurabilecek düzeyde genel ve mesleki yabancı dil bilgisinin kazanılması, bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılabilmesi |
1 |
|
14 |
Tarım sektöründe karşılaşılabilecek sorunları tanıyabilme, kapsamını belirleyebilme, bu konuda uygulanan çözüm, proje ve politikaların etkilerini değerlendirebilme; çözüm, proje ve politika alternatifleri üretebilme, ürettiği veya önerilen alternatiflerin olası etkilerini öngörebilme, alternatifler arasından belirlenen amaca en uygununu seçebilme; proje uygulayabilme, yönetebilme ve izleyebilme |
1 |
|
15 |
Mesleğinin tarihsel gelişimi ve geçirdiği aşamaları, mesleğinin uygulanmasında uyulması zorunlu etik ilkeleri tanımlayabilme ve bu ilkeleri titizlikle uygulama bilincine sahip olma |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
4 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 104 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|