|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Discrete-Time Control Systems |
|
Dersin Kodu |
: |
CENG-555 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. RAMAZAN ÇOBAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
açık ve kapalı çevrim ayrık zamanlı kontrol sistemlerini analiz edebilme ayrık zamanlı kontrol sistemlerinin cevabını analiz edebilme belirlenen performans kriterlerine göre ayrık zamanlı kontrol sistemlerini tasarlayabilme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere ayrık zamanda kontrol sistemlerini analiz etmeyi ve performans kriterlerine göre kontrol sistemi tasarlamayı öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sayısal kontrol sistemlerine giriş. Açık çevrim ayrık zamanlı sistemler. Kapalı çevrim ayrık zamanlı sistemler. Sistemlerin zaman cevabı karakteristikleri. Kararlılık analizi teknikleri. Sayısal Kontrolör tasarımı. Sayısal kontrolör tasarımı. PID kontrolör tasarımı. Kutup ataması ve durum tahmini. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sayısal kontrol sistemlerine giriş. |
|
Anlatım, soru ve cevap. |
|
2 |
Açık çevrim ayrık zamanlı sistemler. |
|
Anlatım, soru ve cevap. |
|
3 |
Kapalı çevrim ayrık zamanlı sistemler. |
|
Anlatım, soru ve cevap. |
|
4 |
Sistemlerin zaman cevabı karakteristikleri. |
|
Anlatım, soru ve cevap. |
|
5 |
Kararlılık analizi teknikleri. |
|
Anlatım, soru ve cevap. |
|
6 |
Kararlılık analizi teknikleri. |
|
Anlatım, soru ve cevap. |
|
7 |
Kararlılık analizi teknikleri. |
|
Anlatım, soru ve cevap. |
|
8 |
Ara sınav |
|
yazılı ve sözlü |
|
9 |
Sayısal Kontrolör tasarımı. |
|
Anlatım, soru ve cevap. |
|
10 |
Sayısal Kontrolör tasarımı. |
|
Anlatım, soru ve cevap. |
|
11 |
Sayısal Kontrolör tasarımı. |
|
Anlatım, soru ve cevap. |
|
12 |
PID kontrolör tasarımı. |
|
Anlatım, soru ve cevap. |
|
13 |
Kutup ataması ve durum tahmini. |
|
Anlatım, soru ve cevap. |
|
14 |
Kutup ataması ve durum tahmini. |
|
Anlatım, soru ve cevap. |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Discrete-time control systems, K. Ogata.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
75 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
25 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
4 |
|
2 |
Bilgisayar mühendisliği alanında sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
5 |
|
3 |
Bilgisayar mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir |
5 |
|
4 |
Bilgisayar Mühendisliği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
5 |
|
5 |
Bilgisayar Mühendisliği alanında yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
5 |
|
6 |
Bilgisayar mühendisliği alanında analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
5 |
|
7 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. |
4 |
|
8 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
5 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
4 |
|
10 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. |
5 |
|
11 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
5 |
|
12 |
Bilgisayar mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
3 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
14 |
14 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
14 |
14 |
|
Toplam İş Yükü: | 141 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|