|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bitki Biyoteknolojisi Laboratuvar Teknikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
BB-595 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. YILDIZAKA KAÇAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bitki biyoteknoloji laboratuvarında kullanılan çözeltileri ve hazırlanışını öğrenir Temel doku kültürü tekniklerini öğrenir PCR uygulamalarını kavrar Gen transfer tekniklerini bilir Laboratuvar güvenliği konusunda deneyim kazanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bitki biyoteknolojisi laboratuvarındaki temel tekniklerin uygulamalı olarak işlenmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Biyoteknolojinin Tanımı ve Bitki Biyoteknolojisinin Uygulama Alanları, Çözelti hazırlama, Mikroskop, Santrifüj, PHmetre’nin Biyoteknolojideki Kullanımı, Bitki Doku Kültürlerinde Laboratuvar Koşulları ve Sterilizasyon, Bitki Doku Kültürleri, Sıvı-Katı LB ortamı hazırlanması, Tek Koloni Bakteri Oluşturma, Agrobacterium tumefaciens aracılığıyla gen aktarımı, DNA izolasyonu ve Kalite-Miktar tayini, PCR uygulamaları, Agaroz jel elektroforezi, Poliakrilamid Jel Elektroforezi, DNA Sekans Analizleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Ziraat Fak.Bahçe Bitkileri Derslikleri ve Bitki Biyoteknolojisi Laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Biyoteknolojinin Tanımı ve Bitki Biyoteknolojisinin Uygulama Alanları |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma ve lab uygulaması |
|
2 |
Çözelti hazırlama |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma ve lab uygulaması |
|
3 |
Mikroskop, Santrifüj, PHmetre’nin Biyoteknolojideki Kullanımı |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma ve lab uygulaması |
|
4 |
Bitki Doku Kültürlerinde Laboratuvar Koşulları ve Sterilizasyon |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma ve lab uygulaması |
|
5 |
Bitki Doku Kültürleri |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma ve lab uygulaması |
|
6 |
Sıvı-Katı LB ortamı hazırlanması, Tek Koloni Bakteri Oluşturma |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma ve lab uygulaması |
|
7 |
Agrobacterium tumefaciens aracılığıyla gen aktarımı |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma ve lab uygulaması |
|
8 |
DNA izolasyonu ve Kalite-Miktar tayini |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma ve lab uygulaması |
|
9 |
RNA ve mRNA izolasyonu, cDNA Sentezi ve Kalite-miktar Tayini |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma ve lab uygulaması |
|
10 |
Vize |
Sınavın hazırlanması |
Yazılı sınav |
|
11 |
PCR uygulamaları |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma ve lab uygulaması |
|
12 |
Agaroz jel elektroforezi |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma ve lab uygulaması |
|
13 |
Poliakrilamid Jel Elektroforezi |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma ve lab uygulaması |
|
14 |
Poliakrilamid jelde DNA bantlarının Görüntüleme Yöntemleri |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma ve lab uygulaması |
|
15 |
DNA Sekans Analizleri |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma ve lab uygulaması |
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavı |
Sınavın hazırlanması |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve fotoğraflarla zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
2 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
1 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
3 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
2 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
2 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
2 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
1 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
2 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
1 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
5 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
4 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
3 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
6 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|