Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bitki Biyoteknolojisi Laboratuvar Teknikleri

Dersin Kodu : BB-595

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. YILDIZAKA KAÇAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bitki biyoteknoloji laboratuvarında kullanılan çözeltileri ve hazırlanışını öğrenir
Temel doku kültürü tekniklerini öğrenir
PCR uygulamalarını kavrar
Gen transfer tekniklerini bilir
Laboratuvar güvenliği konusunda deneyim kazanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bitki biyoteknolojisi laboratuvarındaki temel tekniklerin uygulamalı olarak işlenmesi

Dersin İçeriği : Biyoteknolojinin Tanımı ve Bitki Biyoteknolojisinin Uygulama Alanları, Çözelti hazırlama, Mikroskop, Santrifüj, PHmetre’nin Biyoteknolojideki Kullanımı, Bitki Doku Kültürlerinde Laboratuvar Koşulları ve Sterilizasyon, Bitki Doku Kültürleri, Sıvı-Katı LB ortamı hazırlanması, Tek Koloni Bakteri Oluşturma, Agrobacterium tumefaciens aracılığıyla gen aktarımı, DNA izolasyonu ve Kalite-Miktar tayini, PCR uygulamaları, Agaroz jel elektroforezi, Poliakrilamid Jel Elektroforezi, DNA Sekans Analizleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü. Ziraat Fak.Bahçe Bitkileri Derslikleri ve Bitki Biyoteknolojisi Laboratuvarı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Biyoteknolojinin Tanımı ve Bitki Biyoteknolojisinin Uygulama Alanları Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim, tartışma ve lab uygulaması
2 Çözelti hazırlama Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim, tartışma ve lab uygulaması
3 Mikroskop, Santrifüj, PHmetre’nin Biyoteknolojideki Kullanımı Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim, tartışma ve lab uygulaması
4 Bitki Doku Kültürlerinde Laboratuvar Koşulları ve Sterilizasyon Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim, tartışma ve lab uygulaması
5 Bitki Doku Kültürleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim, tartışma ve lab uygulaması
6 Sıvı-Katı LB ortamı hazırlanması, Tek Koloni Bakteri Oluşturma Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim, tartışma ve lab uygulaması
7 Agrobacterium tumefaciens aracılığıyla gen aktarımı Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim, tartışma ve lab uygulaması
8 DNA izolasyonu ve Kalite-Miktar tayini Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim, tartışma ve lab uygulaması
9 RNA ve mRNA izolasyonu, cDNA Sentezi ve Kalite-miktar Tayini Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim, tartışma ve lab uygulaması
10 Vize Sınavın hazırlanması Yazılı sınav
11 PCR uygulamaları Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim, tartışma ve lab uygulaması
12 Agaroz jel elektroforezi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim, tartışma ve lab uygulaması
13 Poliakrilamid Jel Elektroforezi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim, tartışma ve lab uygulaması
14 Poliakrilamid jelde DNA bantlarının Görüntüleme Yöntemleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim, tartışma ve lab uygulaması
15 DNA Sekans Analizleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim, tartışma ve lab uygulaması
16/17 Yıl Sonu Sınavı Sınavın hazırlanması Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve fotoğraflarla zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 4 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 2
2 Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme 1
3 Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme 3
4 Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme 2
5 Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 2
6 Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme 2
7 Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma 1
8 Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme 2
9 Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme 1
10 Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme 5
11 Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme 4
12 Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme 3
13 Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 6 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6