Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bitki Besleme

Dersin Kodu : TEP208

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. AYFER ALKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bitki beslemenin önemini öğrenir.
Bitki besin elementlerini sınıflandırır.
Her bir besin elementinin toprak ve bitkideki bulunma durumu ve önemini ve birbirleriyle olan ilişkilerini bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bitki besin elementlerinin önemini, mutlak gerekli besin elementi kavramlarını, bitkilerin beslenmesinde gereksinim duyulan besin elementlerini, bitki besin elementlerinin bitki ihtiyacına göre sınıflandırılmasını, makro ve mikro besin elementlerini, mutlak gerekli besin elementlerinin yanı sıra yararlı besin elementlerinin neler olduğu, her birinin topraktaki davranışı ve bitkideki fonksiyonlarını ve her bir elementin toprak ve bitkide birbirleriyle olan ilişkilerini öğretmektir.

Dersin İçeriği : Kaliteli ve bol ürün alınabilmesi için gerçekleştirilen çalışmaların yönetilmesinde araştırma ve gözlem aracı olarak toprak, bitki ve gübre analizlerinin öneminin irdelenmesi, sözkonusu analizlerin nasıl yapıldığı, toprak, bitki ve gübre analiz sonuçlarının hesaplanması, yorumlanması ve değerlendirilmesini içermektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sınıf, laboratuvar, sera


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bitki Beslemenin Önemi Ders notu ve kaynak kitaplar Powerpoint sunum ile ders anlatımı
2 Bitki Beslemede Gereksinim Duyulan Elementler Ders notu ve kaynak kitaplar Powerpoint sunum ile ders anlatımı
3 Bitkilerde Besin Elementi Alımı Ders notu ve kaynak kitaplar Powerpoint sunum ile ders anlatımı
4 Bitkilerin Beslenmesinde Gereksinim Duyulan Makro Besin Elementleri; N Ders notu ve kaynak kitaplar Powerpoint sunum ile ders anlatımı
5 Bitkilerin Beslenmesinde Gereksinim Duyulan Makro Besin Elementleri; P Ders notu ve kaynak kitaplar Powerpoint sunum ile ders anlatımı
6 Bitkilerin Beslenmesinde Gereksinim Duyulan Makro Besin Elementleri; K Ders notu ve kaynak kitaplar Powerpoint sunum ile ders anlatımı
7 Bitkilerin Beslenmesinde Gereksinim Duyulan Makro Besin Elementleri; Ca ve Mg Ders notu ve kaynak kitaplar Powerpoint sunum ile ders anlatımı
8 Bitkilerin Beslenmesinde Gereksinim Duyulan Makro Besin Elementleri; S Ders notu ve kaynak kitaplar Powerpoint sunum ile ders anlatımı
9 Bitkilerin Beslenmesinde Gereksinim Duyulan Mikro Besin Elementleri; Fe Ders notu ve kaynak kitaplar Powerpoint sunum ile ders anlatımı
10 Ara Sınav
11 Bitkilerin Beslenmesinde Gereksinim Duyulan Mikro Besin Elementleri; Zn Ders notu ve kaynak kitaplar Powerpoint sunum ile ders anlatımı
12 Bitkilerin Beslenmesinde Gereksinim Duyulan Mikro Besin Elementleri; B Ders notu ve kaynak kitaplar Powerpoint sunum ile ders anlatımı
13 Bitkilerin Beslenmesinde Gereksinim Duyulan Mikro Besin Elementleri; Mn ve Cu Ders notu ve kaynak kitaplar Powerpoint sunum ile ders anlatımı
14 Bitkilerin Beslenmesinde Gereksinim Duyulan Mikro Besin Elementleri; Mo, Cl, Ni Ders notu ve kaynak kitaplar Powerpoint sunum ile ders anlatımı
15 Yararlı Bitkil Besin Elementleri; Al, Co, Se, Si, Na ve V Ders notu ve kaynak kitaplar Powerpoint sunum ile ders anlatımı
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Marschner, H. 1995. Bitkilerde Mineral Beslenme, 3. Basım Ed: P Marschner Academic Press, ISBN: 9780123849069
  Kacar, B. ve Katkat, V. 2010. Bitki Besleme. Nobel yayıncılık 657 sayfa
 Kacar, B., 2012. Temel Bitki Besleme. Nobel Yayıncılık, 385 sayfa
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleğiyle ilgili ileri düzeyde konuları anlayabilmesine olanak sağlayacak bir altyapı oluşturmak üzere temel bilim ve temel mühendislik dersleriyle ilgili başlıca kuramları açıklayabilme ve uygulayabilme 3
2 Bitkisel ve hayvansal üretim tekniklerini, bu alanda kullanılan araç-gereçler ile yararlanılan teknolojileri tanımlayabilme, tanıtabilme ve değerlendirebilme; tarımın ulusal ekonomi ve dünya ekonomisindeki yerini, önemini ve gelişimini açıklayabilme 3
3 Tarım sektöründe üretimden tüketime kadar yer alan tüm aşamaların karakteristik özelliklerini ve aralarındaki ilişkileri tanımlayabilme, kaynakların etkin kullanımı ve sürdürülebilirliği ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme, bu amaçla yararlanılan temel ekonomik ilkeleri açıklayabilme ve uygulayabilme 2
4 Tarım sektörü ve kırsal alanlardaki faaliyetler üzerinde etkili olan başlıca ekonomik, sosyal, doğal, kültürel, kurumsal, örgütsel ve yasal faktörleri, ulusal ve uluslararası güçleri ve aralarındaki etkileşimi, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini, ilgili kavram, düşünce, kuram ve yöntemleri açıklayabilme 3
5 Tarım sektöründe karşılaşılan sorunlara ekonomi biliminin temel ilkelerini uygulayabilme 2
6 Tarımsal üretim karar sürecinde kullanılacak ekonomik ve sosyal verileri çizelgeler, şekiller ve matematiksel semboller ile gösterebilme ve sözel olarak ifade edebilme 2
7 Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, kırsal kalkınma, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik bilgileri bitkisel ve hayvansal üretim ve pazarlama süreçlerine uygulayabilme 2
8 Tarım sektöründe karşılaşılan sorunların analizine ilişkin gerekli verileri belirleme, toplama, eleştirel gözle inceleme, kullanma, uygun çerçeve, model ve yöntem seçme, verileri analiz etme, analiz sonuçlarını değerlendirebilme 2
9 Ekonomik ve sosyal verilerin analizinde temel bilgi teknolojilerinden ve bu amaçla hazırlanmış yazılımlardan yararlanma ve sonuçları yorumlama 2
10 Alanıyla ilgili çalışmaları yasal mevzuata uygun ve bağımsız bir şekilde yürütebilme; bu alanlarda danışmanlık, denetim, bilirkişilik yapabilme; disiplinler arası çalışmalara, ekip çalışmalarına katılabilme 3
11 Alanıyla ilgili güncel bilgilere erişebilme, edindiği bilgileri sorgulayabilme ve amaca uygun değerlendirerek kamu yararına kullanabilme 3
12 Sözlü ve yazılı olarak uzman ve uzman olmayan kişilerle iletişim kurabilme, bu amaçla en uygun iletişim yöntemlerini seçebilme; üretici ve örgüt bazında paydaşlarla işbirliği geliştirebilme 2
13 Mesleki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla ilişki kurabilecek düzeyde genel ve mesleki yabancı dil bilgisinin kazanılması, bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılabilmesi 2
14 Tarım sektöründe karşılaşılabilecek sorunları tanıyabilme, kapsamını belirleyebilme, bu konuda uygulanan çözüm, proje ve politikaların etkilerini değerlendirebilme; çözüm, proje ve politika alternatifleri üretebilme, ürettiği veya önerilen alternatiflerin olası etkilerini öngörebilme, alternatifler arasından belirlenen amaca en uygununu seçebilme; proje uygulayabilme, yönetebilme ve izleyebilme 2
15 Mesleğinin tarihsel gelişimi ve geçirdiği aşamaları, mesleğinin uygulanmasında uyulması zorunlu etik ilkeleri tanımlayabilme ve bu ilkeleri titizlikle uygulama bilincine sahip olma 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4