Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi Projesi

Dersin Kodu : MTY-200

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 24

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. RIZVAN EROL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Seçilen bir konu hakkında literatür araştırması yapmak
Elde edilen bilgilerin sentezini, analizini ve yorumlanmasını yapmak.
Sonuçları bir dinleyici kitlesi önünde sunmak ve eleştirilere cevap vermek.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin genel amacı öğrencilerin mühendislik ve teknoloji yönetimini ilgilendiren uygulamalı bir konuda proje çalışması yaparak, sonuçlarını sözlü ve yazılı olarak bir jüri önünde sunmalırıdır.

Dersin İçeriği : Proje konusu öğrencinin danışmanı ile beraber belirlenir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Danışman ofisi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş, bilimsel etik düz anlatım, tartışma
2 Konu araştırılması, Yazım teknikleri hakkında bilgi, intihal Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri düz anlatım, tartışma
3 Konu araştırılması, Sunum teknikleri hakkında bilgi Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Anlatım, Uygulama Problem Çözme
4 Kaynak tarama Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri tartışma
5 Kaynak tarama Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri tartışma
6 Kaynak tarama Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri tartışma
7 Kaynak tarama Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri tartışma
8 Ara rapor sunma Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri seminer
9 Kaynak tarama Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Öğrenci faaliyetleri, proje
10 Sonuçların değerlendirilmesi Derlenen notları değerlendirmesi Öğrenci faaliyetleri, proje
11 Sonuçların değerlendirilmesi Derlenen notları değerlendirm Öğrenci faaliyetleri, proje
12 Sonuçların değerlendirilmesi Derlenen notları değerlendirm Anlatım, Uygulama Problem Çözme
13 Sonuçların değerlendirilmesi Ç.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kuralları´nın okunmas Öğrenci faaliyetleri, proje
14 Sonuçların değerlendirilmesi Ç.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kuralları´nın okunmas Öğrenci faaliyetleri, proje
15 Sunum ve tartışma Sunuma hazırlık seminer, tartışma
16/17 Sunumun değerlendirilmesi Değerlendirmeye hazırlık tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  proje konusu ile ilgili tüm materyaller.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama. 5
2 Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi. 4
3 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme 4
4 Mühendislik yönetimi problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama 5
5 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. 5
6 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma. 2
7 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma 5
8 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme 4
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. 3
10 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. 4
11 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme 4
12 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 25 350
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 100 100
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 100 100
Toplam İş Yükü: 592
Toplam İş Yükü / 25 (s): 23.68
Dersin AKTS Kredisi: 24