Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bakım Planlama ve Kontrolü

Dersin Kodu : MTY-514

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEYFETTİN NOYAN OĞULATA

Dersin Öğrenme Kazanımları : Arıza, bakım, tamir ile önleyici, kestirimci, düzeltici vb. bakım konularını kavramak
Endüstriyel makine ve sistemlerin güvenirlik ve bakılabilirliği konularının kavramak
Makine ve ekipmanların arıza davranışları ile bilgiler edinmek
Bakım faaliyetlerini, en uygun planlama bilgisi edinmek
Olasılık hesapları, benzetim, optimizasyon, proje yönetimi vb. endüstri mühendisliğinin temel yöntemlerinin bakım problemlerinin çözümüne uygulama yetisi kazanmak
Bilgisayar destekli bakım yönetim sistemlerinin tanımak ve örnek bir programı inceleyip uygulamalar yapmak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bakım sistemlerinin yapısını ve bakım planlamanın esaslarını, endüstride üretim makinelerinin, tesislerin en optimal şekilde bakımlarını planlayarak, en uygun çalışma şartlarında kalmasını temin edecek yöntemlerin öğretilmesi

Dersin İçeriği : Bakım planlama kavramı, amaçları ve tipleri, bakım planlama sistemi ve organizasyonu, bakım faaliyetleri, bakım çizelgeleme ve kontrol, önleyici ve arızi bakım, arıza dağılımları ve güvenilirlik, kısa ve uzun vadeli bakım politikaları, bakım planlamada benzetim, tek-gurup yenileme, onarım-yenileme politikaları, bilgisayarlı bakım yönetim sistemleri, (BBYS), toplam üretken bakım (TPM)

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : seminer salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bakım Planlama kavramı, amaçları ve tipleri Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Anlatım,
2 Bakım planlama sistemi ve organizasyonu Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Anlatım,
3 Bakım çizelgeleme ve kontrol Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Anlatım,
4 Bakım yönetimi modelleri Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Anlatım,
5 Önleyici ve Arızi Bakım Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Anlatım,
6 Arıza dağılımları ve güvenilirlik Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Anlatım,
7 Kısa ve Uzun Vadeli Bakım Politikaları Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Anlatım,
8 ara sınav
9 Onarım-Yenileme Politikaları Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Anlatım,
10 Tek-Gurup Yenileme Politikaları Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Anlatım,
11 Bakım Planlamada Benzetim Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Anlatım,
12 Kestirimci bakım ve teşhis edici (diyagnostik) teknikler Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Anlatım,
13 Bilgisayarlı Bakım Yönetim Sistemleri (CMMS) Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Anlatım,
14 Toplam Üretken Bakım Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Anlatım,


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Maintenance Planning and Scheduling Handbook by Doc Palmer, McGraw Hill, NY, 1999. MPRO 2000, CMMS, Bilgisayarlı bakım yönetim yazılımı demo program , BDR Systems Inc., USA
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama. 5
2 Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi. 5
3 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme 4
4 Mühendislik yönetimi problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama 5
5 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. 5
6 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma. 4
7 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma 4
8 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme 5
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. 5
10 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. 5
11 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme 5
12 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 72 72
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 157
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.28
Dersin AKTS Kredisi: 6