|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bakım Planlama ve Kontrolü |
|
Dersin Kodu |
: |
MTY-514 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEYFETTİN NOYAN OĞULATA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Arıza, bakım, tamir ile önleyici, kestirimci, düzeltici vb. bakım konularını kavramak Endüstriyel makine ve sistemlerin güvenirlik ve bakılabilirliği konularının kavramak Makine ve ekipmanların arıza davranışları ile bilgiler edinmek Bakım faaliyetlerini, en uygun planlama bilgisi edinmek Olasılık hesapları, benzetim, optimizasyon, proje yönetimi vb. endüstri mühendisliğinin temel yöntemlerinin bakım problemlerinin çözümüne uygulama yetisi kazanmak Bilgisayar destekli bakım yönetim sistemlerinin tanımak ve örnek bir programı inceleyip uygulamalar yapmak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bakım sistemlerinin yapısını ve bakım planlamanın esaslarını, endüstride üretim makinelerinin, tesislerin en optimal şekilde bakımlarını planlayarak, en uygun çalışma şartlarında kalmasını temin edecek yöntemlerin öğretilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bakım planlama kavramı, amaçları ve tipleri, bakım planlama sistemi ve organizasyonu, bakım faaliyetleri, bakım çizelgeleme ve kontrol, önleyici ve arızi bakım, arıza dağılımları ve güvenilirlik, kısa ve uzun vadeli bakım politikaları, bakım planlamada benzetim, tek-gurup yenileme, onarım-yenileme politikaları, bilgisayarlı bakım yönetim sistemleri, (BBYS), toplam üretken bakım (TPM) |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
seminer salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bakım Planlama kavramı, amaçları ve tipleri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım, |
|
2 |
Bakım planlama sistemi ve organizasyonu |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım, |
|
3 |
Bakım çizelgeleme ve kontrol |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım, |
|
4 |
Bakım yönetimi modelleri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım, |
|
5 |
Önleyici ve Arızi Bakım |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım, |
|
6 |
Arıza dağılımları ve güvenilirlik |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım, |
|
7 |
Kısa ve Uzun Vadeli Bakım Politikaları |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım, |
|
8 |
ara sınav |
|
|
|
9 |
Onarım-Yenileme Politikaları |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım, |
|
10 |
Tek-Gurup Yenileme Politikaları |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım, |
|
11 |
Bakım Planlamada Benzetim |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım, |
|
12 |
Kestirimci bakım ve teşhis edici (diyagnostik) teknikler |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım, |
|
13 |
Bilgisayarlı Bakım Yönetim Sistemleri (CMMS) |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım, |
|
14 |
Toplam Üretken Bakım |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım, |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Maintenance Planning and Scheduling Handbook by Doc Palmer,
McGraw Hill, NY, 1999.
MPRO 2000, CMMS, Bilgisayarlı bakım yönetim yazılımı demo program , BDR Systems Inc., USA
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama. |
5 |
|
2 |
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi. |
5 |
|
3 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme |
4 |
|
4 |
Mühendislik yönetimi problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama |
5 |
|
5 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. |
5 |
|
6 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma. |
4 |
|
7 |
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma |
4 |
|
8 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme |
5 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. |
5 |
|
10 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. |
5 |
|
11 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme |
5 |
|
12 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
72 |
72 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 157 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|