Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bütünleşik Ürün Geliştirme |
|
Dersin Kodu |
: |
MTY-511 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ALİ KOKANGÜL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yeni ürün fikri geliştirme yeteneği kazanmak Ürün ve proses geliştirme süreç yönetimi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yeni ürün tasarım sürecinde kullanılmakta olan yaklaşımlar hakkında bilgi verme ve bütünleşik ürün geliştirme yeteneği kazandırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ürün ve proses geliştirme süreci ve aşamaları; eşzamanlı maliyet düşürme, müşteri memnuniyeti artırma, kalite iyileştirme, çevrim süresi düşürme yaklaşımı; rekabet gücünü artırıcı imalat stratejileri; eş zamanlı mühendislik; tersine mühendislik; imalata yönelik tasarım; kalite fonkisyonları yerleştirme (QFD); değer mühendisliği; ürün mimarisi proses mühendisliği; hızlı prototip geliştirme; bilgisayar destekli ürün ve proses geliştirme. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
EM Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ürün ve proses geliştirme süreci ve aşamaları |
|
|
|
2 |
Eşzamanlı maliyet düşürme |
|
|
|
3 |
Müşteri memnuniyeti artırma |
|
|
|
4 |
Kalite geliştirme |
|
|
|
5 |
Çevrim süresi azaltma yaklaşımı |
|
|
|
6 |
Üretim stratejilerinin rekabet gücünün artırılması |
|
|
|
7 |
Eş zamanlı mühendislik yaklaşımı |
|
|
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Tersine mühendislik yaklaşımı |
|
|
|
10 |
İmalat için tasarım |
|
|
|
11 |
Kalite fonksiyon yayılımı |
|
|
|
12 |
Yaratıcı düşünce tekniği |
|
|
|
13 |
Hızlı protipleme |
|
|
|
14 |
Hızlı protipleme |
|
|
|
15 |
Bilgisayar destekli ürün ve proses geliştirme |
|
|
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama. |
5 |
|
2 |
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi. |
4 |
|
3 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme |
4 |
|
4 |
Mühendislik yönetimi problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama |
5 |
|
5 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. |
4 |
|
6 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma. |
5 |
|
7 |
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma |
4 |
|
8 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme |
5 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. |
4 |
|
10 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. |
4 |
|
11 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme |
5 |
|
12 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|