|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Üretim Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MTY-509 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. RIZVAN EROL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bir işletmedeki temel üretim planlama ve kontrol fonksiyonlarını kavrar. Üretim planlama yazılımları (örn: MRPII, ERP) modüllerini ve temel kullanımını öğrenir. Temel üretim yönetimi fonksiyonlarını öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, üretim ve servis sektöründeki temel üretim yönetimi fonksiyonlarını kantitatif ve bilgisayara dayalı teknikleri de kullanarak incelemektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Üretim yönetiminin esasları, Üretim sistemleri, Ürün tasarımı, Proses tasarımı, Montaj hatları, Transfer hatları, Esnek üretim sistemleri, Atölye tipi üretim, Tam zamanında üretim, Üretim sistemlerinde karar verme süreci. Üretim planlama süreci, Proses seçimi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
EM derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Üretim yönetimin esasları ve kapsamı, tarihsel gelişmeler, rekabet gücü, mevcut güçlükler ve trendler |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Yalın üretim, çevik üretim, esneklik ve tepkisellik, CIM, JIT |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Ürün tasarımı ve proses seçimi |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
4 |
İmalat ve hizmet sektörleri, Proses analizi, iş tasarımı ve iş ölçümü |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
5 |
Yer seçimi, fabrika içi yerleşim |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
6 |
Malzeme akışı ve depolama, üretim(hat) dengeleme |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
7 |
Planlama fonksiyonları, planlama girdileri ve çıktıları, planlama hiyerarşisi |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Talep tahminleri, Toplu planlama |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
10 |
MPS, MRP |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Operasyon çizelgeleme |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
12 |
Üretim kontrol |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
13 |
Üretim Yönetimi yazılımları |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma, demo |
|
14 |
Proje Sunumları I |
sunum hazırlama |
proje sunumları |
|
15 |
Proje Sunumları II |
sunum hazırlama |
proje sunumları |
|
16/17 |
Final Sınavı |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
CHASE, R. B., JACOBS, F. R. & AQUILANO, N. J., 2003, Operations Management for Competitive Advantage (10th edition), Irwin Publishing Inc., New York, NY.
NARASIMHAN, S. L., MCLEAWAY, D. W. & BILLINGTON, P. J., 1995, Production Planning and Inventory Control (2nd edition), Prentice-Hall Inc., New York, NY.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
75 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
25 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama. |
3 |
|
2 |
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi. |
3 |
|
3 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme |
4 |
|
4 |
Mühendislik yönetimi problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama |
4 |
|
5 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. |
3 |
|
6 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma. |
4 |
|
7 |
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma |
3 |
|
8 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme |
3 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. |
3 |
|
10 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. |
4 |
|
11 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme |
4 |
|
12 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
7 |
35 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|