Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Üretim Yönetimi

Dersin Kodu : MTY-509

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. RIZVAN EROL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bir işletmedeki temel üretim planlama ve kontrol fonksiyonlarını kavrar.
Üretim planlama yazılımları (örn: MRPII, ERP) modüllerini ve temel kullanımını öğrenir.
Temel üretim yönetimi fonksiyonlarını öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, üretim ve servis sektöründeki temel üretim yönetimi fonksiyonlarını kantitatif ve bilgisayara dayalı teknikleri de kullanarak incelemektir.

Dersin İçeriği : Üretim yönetiminin esasları, Üretim sistemleri, Ürün tasarımı, Proses tasarımı, Montaj hatları, Transfer hatları, Esnek üretim sistemleri, Atölye tipi üretim, Tam zamanında üretim, Üretim sistemlerinde karar verme süreci. Üretim planlama süreci, Proses seçimi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : EM derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Üretim yönetimin esasları ve kapsamı, tarihsel gelişmeler, rekabet gücü, mevcut güçlükler ve trendler ilgili kitap bölümünün okunması düz anlatım, tartışma
2 Yalın üretim, çevik üretim, esneklik ve tepkisellik, CIM, JIT ilgili kitap bölümünün okunması düz anlatım, tartışma
3 Ürün tasarımı ve proses seçimi ilgili kitap bölümünün okunması düz anlatım, tartışma
4 İmalat ve hizmet sektörleri, Proses analizi, iş tasarımı ve iş ölçümü ilgili kitap bölümünün okunması düz anlatım, tartışma
5 Yer seçimi, fabrika içi yerleşim ilgili kitap bölümünün okunması düz anlatım, tartışma
6 Malzeme akışı ve depolama, üretim(hat) dengeleme ilgili kitap bölümünün okunması düz anlatım, tartışma
7 Planlama fonksiyonları, planlama girdileri ve çıktıları, planlama hiyerarşisi ilgili kitap bölümünün okunması düz anlatım, tartışma
8 Ara Sınav sınava hazırlık yazılı sınav
9 Talep tahminleri, Toplu planlama ilgili kitap bölümünün okunması düz anlatım, tartışma
10 MPS, MRP ilgili kitap bölümünün okunması düz anlatım, tartışma
11 Operasyon çizelgeleme ilgili kitap bölümünün okunması düz anlatım, tartışma
12 Üretim kontrol ilgili kitap bölümünün okunması düz anlatım, tartışma
13 Üretim Yönetimi yazılımları ilgili kitap bölümünün okunması düz anlatım, tartışma, demo
14 Proje Sunumları I sunum hazırlama proje sunumları
15 Proje Sunumları II sunum hazırlama proje sunumları
16/17 Final Sınavı sınava hazırlık yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  CHASE, R. B., JACOBS, F. R. & AQUILANO, N. J., 2003, Operations Management for Competitive Advantage (10th edition), Irwin Publishing Inc., New York, NY.
 NARASIMHAN, S. L., MCLEAWAY, D. W. & BILLINGTON, P. J., 1995, Production Planning and Inventory Control (2nd edition), Prentice-Hall Inc., New York, NY.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 75
    Ödev/Proje/Diğer 5 25
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama. 3
2 Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi. 3
3 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme 4
4 Mühendislik yönetimi problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama 4
5 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. 3
6 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma. 4
7 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma 3
8 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme 3
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. 3
10 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. 4
11 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme 4
12 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 7 35
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 139
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.56
Dersin AKTS Kredisi: 6