|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tedarik Zinciri Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MTY-506 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. RIZVAN EROL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tedarik zincirinin temel bileşenleri ve karar problemleri hakkında genel bir bilgi sahibi olur. Tedarik zincirinde karşılaşılan problemler için uygun yöneylem araştırması modelini formüle eder ve geliştirir. Tedarik zinciri vakıa problemerini takım olarak analiz eder, altenatif çözümler geliştirir ve tartışır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, bütünleşik tedarik zincirlerinde karşılaşılan tasarım, planlama, kontrol ve koordinasyon problemlerini incelemektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Hammadde temininde bitmiş ürün dağıtımına bütün sürecin incelenmesi; tedarik zincirlerinin tasarımı ve kontrolü; envanter yönetimi; üretim lojistiği kavramları; dağıtım stratejileri; bilgi paylaşımı, koordinasyon ve karar destek araçları; tedarik zinciri yazılımlarının incelenmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
EM derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Lojistik ve Tedarik Zinciri Sistemlerine Genel Bir Bakış |
ilgili kitap bölümünün okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Talep Tahminleri |
ilgili kitap bölümünün okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Envanter Yönetimi
Parti büyüklüğü belirleme |
ilgili kitap bölümünün okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
4 |
EOQ ve uzantıları, Güvenlik stoğu
Envanter politikaları – Tek parça - Belirsiz talep
Sonlu planlama ufku |
ilgili kitap bölümünün okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
5 |
Malzeme İhtiyaç Planlaması (MRP) |
ilgili kitap bölümünün okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
6 |
Dağıtım İhtiyaçları Planlaması (DRP) |
ilgili kitap bölümünün okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
7 |
Tek Periyot Envanter Modelleri |
ilgili kitap bölümünün okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
8 |
Tedarik Sözleşmeleri |
ilgili kitap bölümünün okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
9 |
Ara Sınav |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
10 |
Belirsizliğin Yönetimi |
ilgili kitap bölümünün okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Taşıma Yönetimi |
ilgili kitap bölümünün okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
12 |
İhaleler/Açık Artırmalar |
ilgili kitap bölümünün okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
13 |
Modern Satınalma Sistemleri |
ilgili kitap bölümünün okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
14 |
Ağ Tasarımı |
ilgili kitap bölümünün okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
15 |
Proje Sunumları |
sunum hazırlama |
Proje sunumları |
|
16/17 |
Final Sınavı |
sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
HUGHOS, M., 2003, Essentials of Supply Chain Management, John Wiley&Sons.
WINCEL, J. P., 2004, Lean Supply Chain Management: A Handbook for Strategic Procurement, Productivity Press.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
75 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
25 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama. |
3 |
|
2 |
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi. |
4 |
|
3 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme |
3 |
|
4 |
Mühendislik yönetimi problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama |
3 |
|
5 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. |
2 |
|
6 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma. |
4 |
|
7 |
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma |
3 |
|
8 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme |
3 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. |
3 |
|
10 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. |
4 |
|
11 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme |
4 |
|
12 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
7 |
35 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|