|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Maliyet Analizi ve Mühendislik Ekonomisi |
|
Dersin Kodu |
: |
MTY-500 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. RIZVAN EROL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Mühendislik kararlarında mühendislik ekonomisi yöntemlerinin rolünü öğrenir. Temel mali tabloları genel olarak analiz eder ve yorumlar. Proje nakit akış diyagramları üzerinde temel faiz ve bugünkü değer hesaplamalarını yapar. Proje ve yatırım alternatifleri içerisinde en ekonomik olanını uygun karar modelini kullanrak seçer.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, maliyet analizi ve mühendislik ekonomisinde kullanılan temel kantitatif teknikleri bilgisayar uygulamaları yardımıyla incelemektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Maliyet faktörleri; maliyetlerin muhasebeleştirilmesi; faaliyet bazlı maliyetlendirme; faiz/zaman-para ilişkileri; yatırım alternatiflerinin karşılaştırılması; finansal analiz ve planlama teknikleri; mühendislik projelerinin finans yöntemleri; sermaye bütçeleme/portföy analizi; amortisman/gelir vergisi/enflasyon; başa baş/duyarlılık/risk analizleri; örnek vakıa analizleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
EM derslikeri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Mühendislik Ekonomisi Kararları |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Finansal Tabloların Analizi |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Maliyet Kavramları ve Davranışları |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
4 |
Paranın Zaman Değeri |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
5 |
Para Yönetimi |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
6 |
Yatırım İlkeleri |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
7 |
Net Bugünkü Değer Analizi |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Yıllık Eşdeğer Analizi |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
10 |
Geriye Dönüş Oranı Analizi |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Amortisman Hesaplamaları
Proje Nakit Akışları
|
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
12 |
Enflasyon ve Proje Nakit Akışlarına Etkisi |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
13 |
Proje Risk ve Belirsizlikleri |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
14 |
Sermaye Bütçeleme Kararları |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
15 |
Proje Sunları |
sunuma hazırlık |
proje sunumları |
|
16/17 |
Final Sınavı |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
PARK, C. S., 2011, Contemporary Engineering Economics(5th edition), Prentice-Hall.
ROSS, S. A., WESTERFIELD, R. W. & JORDAN, B. D., 2003, Fundamentals of Corporate Finance, McGraw-Hill.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
75 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
25 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama. |
4 |
|
2 |
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi. |
4 |
|
3 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme |
2 |
|
4 |
Mühendislik yönetimi problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama |
3 |
|
5 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. |
4 |
|
6 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma. |
3 |
|
7 |
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma |
3 |
|
8 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme |
3 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. |
2 |
|
10 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. |
3 |
|
11 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme |
4 |
|
12 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
7 |
35 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|