|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Üretim Sistemleri Tasarımı |
|
Dersin Kodu |
: |
MTY-554 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. RIZVAN EROL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Üretim sistemlerinin tasarımındaki temel aşamaları takip eder. Modern üretim sistemlerinde kullanılan yaklaşımları vakıa analizleri ile öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, imalat sistemlerinin kuruluşundan itibaren tüm ömür süreçlerinde karşılaşılan sistem tasarımı ve iyileştirme problemlerini (proses seçimi, yerleşim, ara stoklar, üretim dengeleme v.b.) incelemektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Üretim sistemlerinin sınıflandırması, Tesis yerleşimi, Malzeme taşıma sistemlerinin tasarımı, Modern taşıma ve depolama sistemleri (AGV, AS/RS sistemleri), Üretim hattı dengeleme problemi, İş tasarımı, Sistem optimizasyonu yaklaşımları, Simülasyon uygulamaları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
EM derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İmalat sistemlerine genel bakış |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Üretim proses türleri ve seçimi |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Fabrika yer seçimi ve yerleşimi |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
4 |
Fabrika yer seçimi ve yerleşimi |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
5 |
Proses planlama, teknoloji seçimi |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
6 |
Üretim hattı dengeleme |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
7 |
Üretim hattı dengeleme |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Grup Teknolojisi ve Esnek Üretim Sistemleri (FMS) |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
10 |
Grup Teknolojisi ve Esnek Üretim Sistemleri (FMS) |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Bilgisayarla Bütünleşik İmalat (CIM) |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
12 |
Malzeme taşıma sistemleri |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
13 |
Malzeme taşıma sistemleri |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
14 |
Depolama ve sevkiyat sistemleri |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
15 |
Proje sunumlari |
sunum hazırlama |
proje sunumu |
|
16/17 |
Final Sınavı |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Askin, R. G. and C. R. Standridge,1993, Modeling and Analysis of Manufacturing Systems, John Wiley & Sons
Tompkins, J. A., White, J. A. Bozer, Y. A. Tanchoco, J. M. A., 2002, Facilities Planning, John Wiley & Sons.
Mikell P. Groover, 2006, Fundamentals of Modern Manufacturing: Materials, Processes, and Systems, ohn Wiley & Sons.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
65 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
35 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama. |
4 |
|
2 |
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi. |
4 |
|
3 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme |
3 |
|
4 |
Mühendislik yönetimi problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama |
4 |
|
5 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. |
4 |
|
6 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma. |
3 |
|
7 |
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma |
3 |
|
8 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme |
3 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. |
3 |
|
10 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. |
3 |
|
11 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme |
4 |
|
12 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
7 |
35 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|