Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Üretim Sistemleri Tasarımı

Dersin Kodu : MTY-554

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. RIZVAN EROL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Üretim sistemlerinin tasarımındaki temel aşamaları takip eder.
Modern üretim sistemlerinde kullanılan yaklaşımları vakıa analizleri ile öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, imalat sistemlerinin kuruluşundan itibaren tüm ömür süreçlerinde karşılaşılan sistem tasarımı ve iyileştirme problemlerini (proses seçimi, yerleşim, ara stoklar, üretim dengeleme v.b.) incelemektir.

Dersin İçeriği : Üretim sistemlerinin sınıflandırması, Tesis yerleşimi, Malzeme taşıma sistemlerinin tasarımı, Modern taşıma ve depolama sistemleri (AGV, AS/RS sistemleri), Üretim hattı dengeleme problemi, İş tasarımı, Sistem optimizasyonu yaklaşımları, Simülasyon uygulamaları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : EM derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İmalat sistemlerine genel bakış ilgili kitap bölümünün okunması düz anlatım, tartışma
2 Üretim proses türleri ve seçimi ilgili kitap bölümünün okunması düz anlatım, tartışma
3 Fabrika yer seçimi ve yerleşimi ilgili kitap bölümünün okunması düz anlatım, tartışma
4 Fabrika yer seçimi ve yerleşimi ilgili kitap bölümünün okunması düz anlatım, tartışma
5 Proses planlama, teknoloji seçimi ilgili kitap bölümünün okunması düz anlatım, tartışma
6 Üretim hattı dengeleme ilgili kitap bölümünün okunması düz anlatım, tartışma
7 Üretim hattı dengeleme ilgili kitap bölümünün okunması düz anlatım, tartışma
8 Ara Sınav sınava hazırlık yazılı sınav
9 Grup Teknolojisi ve Esnek Üretim Sistemleri (FMS) ilgili kitap bölümünün okunması düz anlatım, tartışma
10 Grup Teknolojisi ve Esnek Üretim Sistemleri (FMS) ilgili kitap bölümünün okunması düz anlatım, tartışma
11 Bilgisayarla Bütünleşik İmalat (CIM) ilgili kitap bölümünün okunması düz anlatım, tartışma
12 Malzeme taşıma sistemleri ilgili kitap bölümünün okunması düz anlatım, tartışma
13 Malzeme taşıma sistemleri ilgili kitap bölümünün okunması düz anlatım, tartışma
14 Depolama ve sevkiyat sistemleri ilgili kitap bölümünün okunması düz anlatım, tartışma
15 Proje sunumlari sunum hazırlama proje sunumu
16/17 Final Sınavı sınava hazırlık yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Askin, R. G. and C. R. Standridge,1993, Modeling and Analysis of Manufacturing Systems, John Wiley & Sons
 Tompkins, J. A., White, J. A. Bozer, Y. A. Tanchoco, J. M. A., 2002, Facilities Planning, John Wiley & Sons.
 Mikell P. Groover, 2006, Fundamentals of Modern Manufacturing: Materials, Processes, and Systems, ohn Wiley & Sons.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 65
    Ödev/Proje/Diğer 5 35
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama. 4
2 Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi. 4
3 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme 3
4 Mühendislik yönetimi problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama 4
5 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. 4
6 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma. 3
7 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma 3
8 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme 3
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. 3
10 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. 3
11 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme 4
12 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 7 35
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 139
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.56
Dersin AKTS Kredisi: 6