Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Endüstriyel Ergonomi

Dersin Kodu : MTY-555

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEVHİBE OYA ÇETİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : İnsan makina sistemlerine ait temel kavramları bilir ve kullanır.
Ergonomi bilimi ile ilgili temel konularda yeterli bilgiye sahiptir.
Endüstriyel ortamlarda ergonomik bir bakış açısı kullanıp tasarımlar yapabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Modern ergonomi, işyeri tasarımı ve antropolojinin kullanımı incelenecek ve ergonomik bir tasarım için antropolojinin rolü açıklanacaktır.

Dersin İçeriği : İnsan makina sistemleri, temel ergonomik ilkeleri,anatomi, fizyoloji ve psikolojinin ergonomi bilimi ile ilişkisi, ergonomik tasarım unsurları incelenecektir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, laboratuvar.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ergonominin tanımı, tarihçesi Kaynak okuma Sunum
2 İnsan makina sistemleri Kaynak okuma Sunum
3 Ergonomi biliminin ilgili olduğu diğer bilim dalları ve bunlarla ilişkisi Kaynak okuma Sunum
4 Ergonomi antropometri ilişkisi Kaynak okuma Sunum
5 Ergonomi antropometri ilişkisi Araştırma Sunum
6 Ergonomi antropometri ilişkisi Araştırma Sunum
7 Ergonomi antropometri ilişkisi Araştırma Sunum
8 Fiziksel Ergonomi Kaynak okuma Düz anlatım ve sunum
9 Fiziksel Ergonomi Kaynak okuma Düz anlatım ve sunum
10 Ara sınav Hazırlık Yazılı sınav
11 Ergonomik tasarım uygulamalarının araştırılması Kaynak okuma Sunum
12 Uygulama Özgün tasarım çalışmaları Sunum
13 Uygulama Özgün tasarım çalışmaları Sunum
14 Uygulama Özgün tasarım çalışmaları Sunum
15 Uygulama Özgün tasarım çalışmaları Sunum
16/17 Sınav Hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  BABALIK, Fatih, Mühendisler İçin Ergonomi İşbilim, Dora Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama. 5
2 Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi. 5
3 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme 5
4 Mühendislik yönetimi problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama 5
5 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. 3
6 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma. 3
7 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma 5
8 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme 5
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. 5
10 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. 5
11 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme 5
12 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 143
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.72
Dersin AKTS Kredisi: 6