Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Stratejik Teknoloji Yönetimi

Dersin Kodu : MTY-502

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Strateji , yönetim ve teknoloji konuları hakkında temel bilgi sahibi olmak
Organizasyonun İç ve dış çevresini analiz etmeyi öğrenmek
Endüstri ve rakip analizi nasıl yapılır konusunda bilgi sahibi olmak
Yeni bir strateji geliştirme konusunda bilgi sahibi olmak
ARGE, sorunları, başarı faktörleri ve politikaları hakkında bilgi sahibi olmak
Stratejik plan uygulaması yapmayı öğrenmek

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çok operasyonlu firmalarda teknolojik değişimlerin planlanması; yeni teknolojilerin analizi ve firma stratejisiyle bütünleştirilmesi; yeni teknolojilerin yeni ürün ve hizmet üretiminde uygulanması, teknolojik değişimlerin ekonomik etkilerinin öngörülmesi, teknolojik değişimlerin öngörümü ve araştırmaların planlanması.

Dersin İçeriği : Dersin temel kavramları, Yönetim nedir? Yönetim fonksiyonları, İşletme nedir? İşletme fonksiyonları, Strateji nedir? Temel kavramlar, Strateji yönetimi ve strateji geliştirme, Strateji yönetiminde kullanılan teknikler (BCG, GE portföy analizi, Hofer Portföy Analizi, SWOT Analizi, McKinsey 7S modeli, Değer Analizi), Teknoloji nedir?, Teknolojik değişim, Teknoloji yönetimi ve Küresel Rekabet Teknoloji Yönetiminin Kritik Başarı Faktörleri , Endüstri Analizi nedir? (Porter’ın 5 güç modeli örnek uygulama), İnovasyon nedir? Çeşitleri ?, Rakip Analizi nedir? Kullanılan teknikleri örnekle açıklayın. ArGe ve Yenilik, ARGE politikaları, Teknolojide Değişim Yönetimi, Teknoloji ve inovasyon kabul modellerine katkıda bulunanlar (Rogers, Schumpeter, Davis-Bagozzi) ve yaklaşımları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin amacı, tanışma temel kavramlar ders notlarıno okuma Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası
2 Yönetim nedir? Yönetim fonksiyonları ders notlarını okuma Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası
3 İşletme ve fonksiyonları ders notlarını okuma Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası
4 Strateji nedir? Temel kavramlar ders notlarını okuma Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası
5 Strateji yönetimi ve strateji geliştirme ders notlarını okuma Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası
6 Strateji yönetimi ve strateji geliştirme Strateji yönetiminde kullanılan teknikler ders notlarını okuma, araştırma, ödev hazırlama Tartışma, ödev anlatımı, beyin fırtınası
7 Teknoloji nedir?, Teknolojik değişim, Teknoloji yönetimi ve Küresel Rekabet ders notlarını okuma Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası
8 Teknoloji Yönetiminin Kritik Başarı Faktörleri araştırma Tartışma ve beyin fırtınası
9 Endüstri Analizi nedir? (Porter’ın 5 güç modeli) ders notlarını okuma, araştırma, ödev hazırlama Tartışma, ödev anlatımı, beyin fırtınası
10 İnovasyon nedir? Çeşitleri ? ders notlarını okuma Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası
11 Rakip Analizi nedir? Kullanılan teknikler ders notlarını okuma, araştırma, ödev hazırlama Tartışma, ödev anlatımı, beyin fırtınası
12 ArGe ve Yenilik, ARGE politikaları ders notlarını okuma, araştırma, ödev hazırlama Tartışma, ödev anlatımı, beyin fırtınası
13 Teknolojide Değişim Yönetimi ders notlarını okuma Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası
14 Teknoloji ve inovasyon kabul modellerine katkıda bulunanlar ders notlarını okuma, araştırma, ödev hazırlama Tartışma, ödev anlatımı, beyin fırtınası
15 Proje teslimi ve sunumu Proje hazırlama Proje sunumu
16/17 Final sınavı Sınava kadarki ders notlarını okuma Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Der yayınları, 1997
 İşletme Biliminin Temel İlkeleri, Mümin Ertürk, 2000, Beta Yayınları
 Şirin Elçi, 2006 "İnovasyon: Kalkınma ve Rekabetin Anahtarı" , 2006.
 Halime İnceler ,Rekabette Başarının Yolu, Teknoloji Yönetimi
 M.Şerif. Şimşek ve H. Bahadır Akın, Teknoloji Yönetimi ve Örgütsel Değişim
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20
    Ödev/Proje/Diğer 5 80
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama. 5
2 Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi. 4
3 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme 4
4 Mühendislik yönetimi problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama 4
5 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. 3
6 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma. 3
7 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma 5
8 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme 3
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. 4
10 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. 2
11 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme 3
12 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 10 50
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü: 153
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.12
Dersin AKTS Kredisi: 6