|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Stratejik Teknoloji Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MTY-502 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Strateji , yönetim ve teknoloji konuları hakkında temel bilgi sahibi olmak Organizasyonun İç ve dış çevresini analiz etmeyi öğrenmek Endüstri ve rakip analizi nasıl yapılır konusunda bilgi sahibi olmak Yeni bir strateji geliştirme konusunda bilgi sahibi olmak ARGE, sorunları, başarı faktörleri ve politikaları hakkında bilgi sahibi olmak Stratejik plan uygulaması yapmayı öğrenmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çok operasyonlu firmalarda teknolojik değişimlerin planlanması; yeni teknolojilerin analizi ve firma stratejisiyle bütünleştirilmesi; yeni teknolojilerin yeni ürün ve hizmet üretiminde uygulanması, teknolojik değişimlerin ekonomik etkilerinin öngörülmesi, teknolojik değişimlerin öngörümü ve araştırmaların planlanması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dersin temel kavramları, Yönetim nedir? Yönetim fonksiyonları, İşletme nedir? İşletme fonksiyonları, Strateji nedir? Temel kavramlar, Strateji yönetimi ve strateji geliştirme, Strateji yönetiminde kullanılan teknikler (BCG, GE portföy analizi, Hofer Portföy Analizi, SWOT Analizi, McKinsey 7S modeli, Değer Analizi), Teknoloji nedir?, Teknolojik değişim, Teknoloji yönetimi ve Küresel Rekabet
Teknoloji Yönetiminin Kritik Başarı Faktörleri , Endüstri Analizi nedir? (Porter’ın 5 güç modeli örnek uygulama), İnovasyon nedir? Çeşitleri ?, Rakip Analizi nedir? Kullanılan teknikleri örnekle açıklayın.
ArGe ve Yenilik, ARGE politikaları, Teknolojide Değişim Yönetimi, Teknoloji ve inovasyon kabul modellerine katkıda bulunanlar (Rogers, Schumpeter, Davis-Bagozzi) ve yaklaşımları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin amacı, tanışma temel kavramlar |
ders notlarıno okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
2 |
Yönetim nedir? Yönetim fonksiyonları |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
3 |
İşletme ve fonksiyonları |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
4 |
Strateji nedir? Temel kavramlar |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
5 |
Strateji yönetimi ve strateji geliştirme |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
6 |
Strateji yönetimi ve strateji geliştirme
Strateji yönetiminde kullanılan teknikler |
ders notlarını okuma, araştırma, ödev hazırlama |
Tartışma, ödev anlatımı, beyin fırtınası |
|
7 |
Teknoloji nedir?, Teknolojik değişim, Teknoloji yönetimi ve Küresel Rekabet |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
8 |
Teknoloji Yönetiminin Kritik Başarı Faktörleri |
araştırma |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
9 |
Endüstri Analizi nedir? (Porter’ın 5 güç modeli) |
ders notlarını okuma, araştırma, ödev hazırlama |
Tartışma, ödev anlatımı, beyin fırtınası |
|
10 |
İnovasyon nedir? Çeşitleri ? |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
11 |
Rakip Analizi nedir? Kullanılan teknikler |
ders notlarını okuma, araştırma, ödev hazırlama |
Tartışma, ödev anlatımı, beyin fırtınası |
|
12 |
ArGe ve Yenilik, ARGE politikaları |
ders notlarını okuma, araştırma, ödev hazırlama |
Tartışma, ödev anlatımı, beyin fırtınası |
|
13 |
Teknolojide Değişim Yönetimi |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
14 |
Teknoloji ve inovasyon kabul modellerine katkıda bulunanlar |
ders notlarını okuma, araştırma, ödev hazırlama |
Tartışma, ödev anlatımı, beyin fırtınası |
|
15 |
Proje teslimi ve sunumu |
Proje hazırlama |
Proje sunumu |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava kadarki ders notlarını okuma |
Final sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Der yayınları, 1997
İşletme Biliminin Temel İlkeleri, Mümin Ertürk, 2000, Beta Yayınları
Şirin Elçi, 2006 "İnovasyon: Kalkınma ve Rekabetin Anahtarı" , 2006.
Halime İnceler ,Rekabette Başarının Yolu, Teknoloji Yönetimi
M.Şerif. Şimşek ve H. Bahadır Akın, Teknoloji Yönetimi ve Örgütsel Değişim
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
80 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama. |
5 |
|
2 |
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi. |
4 |
|
3 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme |
4 |
|
4 |
Mühendislik yönetimi problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama |
4 |
|
5 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. |
3 |
|
6 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma. |
3 |
|
7 |
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma |
5 |
|
8 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme |
3 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. |
4 |
|
10 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. |
2 |
|
11 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme |
3 |
|
12 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
10 |
50 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 153 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|