Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sistematiğin Esasları

Dersin Kodu : BL 108

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. NECATTİN TÜRKMEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sistematik ve Taksonomi kavramlarının açıklanması
Taksonomik Hiyerarşi
Tür tanımları
Tür içi kategoriler
Türlerin farklılaşması
Sınıflandırma teorileri ve Canlıların alemlere ayrılması
Sınıflandırma aşamaları (taksonomik seviyeler)
İsimlendirme kuralları
Sınıflandırma sistemleri
Tip örnekler ve taksonomik karakterler
Taksonomik anahtarlar
Herbaryum ve doğa müzeleri teknikleri

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sistematiğin temel kurallarını öğrenerek canlı organizmaların tanınması.

Dersin İçeriği : Sistematik ve Taksonomi kavramlarının açıklanması, taksonomik hiyerarşi, tür tanımları, tür altı kategoriler, türlerin farklılaşması, sınıflandırma teorileri ve canlıların alemlere ayrılması, sınıflandırmada aşamaları, isimlendirme kuralları, sınıflandırma sistemleri, tip örnekler ve kullanılışları, taksonomik karakterler, taksonomik anahtarlar, herbaryum ve doğa müzeleri teknikleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sistematik ve Taksonomi kavramlarının açıklanması Okuma Anlatım
2 Taksonomik Hiyerarşi Okuma Anlatım
3 Tür tanımları Okuma Anlatım
4 Tür içi kategoriler Okuma Anlatım
5 Türlerin farklılaşması Okuma Anlatım
6 Sınıflandırma teorileri ve Canlıların alemlere ayrılması Okuma Anlatım
7 Sınıflandırma aşamaları (taksonomik seviyeler) Okuma Anlatım
8 Ara sınav Okuma Yazılı sınav
9 İsimlendirme kuralları Okuma Anlatım
10 İsimlendirme kuralları Okuma Anlatım
11 Sınıflandırma sistemleri Okuma Anlatım
12 Sınıflandırma sistemleri Okuma Anlatım
13 Tip örnekler ve taksonomik karakterler Okuma Anlatım
14 Taksonomik anahtarlar Okuma Anlatım
15 Herbaryum ve doğa müzeleri teknikleri Okuma Anlatım
16/17 Final sınavı Okuma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Yılmaz, İ. (1997). Taksonomik Zoolojinin prensip ve metodları, Dokuz Eylül Un, İzmir.
 Akan, H. (2003). Sistematik temel Bilgisi, Harran Üniv. Yayınları No: 3, Şanlıurfa.
 Türkmen, N. (2009). Sistematiğin Esasları Ders Notları.
 Seçmen, Ö.; Gemici, Y.; Leblebici, E.; Görk, G.; Bekat, L. (1992). Tohumlu Bitkiler Sistematiği, Ege Üniv. Basımevi No: 118 (Ders Kitabı), İzmir.
 Judd, Walter S.; Campell, Christoper S.; Kellogg, Elizabeth A.; Stevens, Peter F.; Donoghue Michael J. (2002). Bitki Sistematiği: filogenetik bir yaklaşım. Second edition, Sinauter Associates, Inc., Publisher Sunderland, Massachusetts U.S.A.
 Stace, C. (1989). Bitki Taksonomisi ve Biyosistematik. Cambridge Univ. Press.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 0
2 Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 0
3 Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır 3
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 4
5 Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir 3
6 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir 3
7 Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma 1
8 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular 0
9 Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 0
10 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 0
11 Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 0
12 Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar 0
13 Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 0
14 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
15 Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 61
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.44
Dersin AKTS Kredisi: 2