Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Biyolojide Bilgisayar

Dersin Kodu : BL 116

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SADIK DİNÇER

Dersin Öğrenme Kazanımları : Biyolojik Bilgilerin işlenmesi, sunulması kavranılacaktır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bilgisayar ortamında Biyolojik Bilgilerin işlenmesi ve sunulması.

Dersin İçeriği : Windows ofis programlarını kullanılması ve biyolojik verileri işlenmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fen Edebiyqat Fakültesi bilgisayar derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Publisher hakkında bilgi kaynak taraması Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı
2 Publisher de ilan, poster ve davetiye hazırlama, sınav kaynak taraması Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı
3 Excell programının kullanılması hücre adresleri kaynak taraması Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı
4 Aritmetik işlemler, karşılaştırma operatörleri. kaynak taraması Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı
5 Veri alanına yeni hücreler, sutunlar ve satırlar ekleme ve çıkarma. Birden fazla sayfa ile çalışma. kaynak taraması Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı
6 Grafik oluşturma ve biçimlendirme kaynak taraması Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı
7 Mantıksal fonksiyonları tanıma ve kullanma. kaynak taraması Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı
8 vize sınavı
9 Matematik ve trigonometrik fonksiyonları tanıma kaynak taraması Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı
10 Power point programını tanıma ve kullanma kaynak taraması Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı
11 Bilgisayar ortamında sunu hazırlama kaynak taraması Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı
12 Sunuları canlandırma ve biçimlendirme kaynak taraması Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı
13 Sunuların izleyiciye aktarılması kaynak taraması Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı
14 Sunuların izleyiciye aktarılması kaynak taraması Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı
15 Sunuların izleyiciye aktarılması kaynak taraması Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kiraz A. Temel Bilgi teknolojileri kullanımı Cumhuriyet Üniv. Sivas 2004
 Akgöbek,Ö. Temel Bilgi Teknolojileri Beta İstanbul 2004
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 2
2 Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 2
3 Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır 3
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 3
5 Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir 2
6 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir 3
7 Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma 3
8 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular 2
9 Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 2
10 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 2
11 Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
12 Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar 1
13 Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 2
14 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 5
15 Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 81
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.24
Dersin AKTS Kredisi: 3