|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bilgisayar Programlama |
|
Dersin Kodu |
: |
TMZ110 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. EMEL CEYHUN SABIR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1-Programlama ve yazılım konusunu öğrenir 2-Bir bilgisayar yazılımı yapar 3-Mühendislik problemlerini bilgisayar pogramı kullanarak çözer, görsel yönden etkili program yazar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tekstil mühendisliği öğrencilerine pogramlama dillerini tanıtmak, ğğrencilere Visual Basic programlama dili yazılımının kullanımını ve kodlarını öğretmek, bu kodlarla basit programlar yaptırmak, Visual Basic programalama dili ile mühendislik problemlerinin çözümünü yapabilmeyi öğretmektir.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Programlama ile İlgili Temel Kavramlar, Programlamaya Giriş, , Visual Basic Programlama Diline Giriş, Algoritma Hazırlama, Giriş-Çıkış Deyimleri, Kontrol Deyimleri, Hazır Fonksiyonlar, Dosyalama İşlemleri ve Komutları, Uygulamalı Program Örnekleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders içeriği hakkında bilgi verilir |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım
|
|
2 |
Bilgisayarlarla İlgili Temel Kavramlar |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım
|
|
3 |
Bilgisayar Programlama hakkında temel bilgiler verilir |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım, Tartışma, Laboratuvar
|
|
4 |
Programlamaya Giriş yapılır |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Laboratuvar
|
|
5 |
Algoritma Hazırlama anlatılır |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Laboratuvar
|
|
6 |
VISUAL BASIC 6.0 Programlama Diline Giriş |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Laboratuvar
|
|
7 |
Giriş-Çıkış Deyimleri, basit program örnekleri |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Laboratuvar
|
|
8 |
Ara Sınav |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Yazılı sınav |
|
9 |
Kontrol Deyimleri, Hazır Fonksiyonlar,
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım
|
|
10 |
Alt program hazırlama
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Laboratuvar
|
|
11 |
Program Örnekleri
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Tartışma, Laboratuvar
|
|
12 |
dataların bilgisayar veya diğer sürüclerde dosyalanması için kodlar |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Laboratuvar
|
|
13 |
karmaşık programlama örnekleri |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Laboratuvar
|
|
14 |
karmaşık programlama örnekleri |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Laboratuvar
|
|
15 |
Genel konu tekrarı |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım, Tartışma, Laboratuvar
|
|
16/17 |
Yarıyılsonu sınavı
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Yazılı sınav
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Doç.Dr. Emel Ceyhun SABIR, Basılmamış bilgisayar programlama ders notları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Erol H., Visual Basic 6.0,Nobel Yayınevi
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme |
5 |
|
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme |
1 |
|
3 |
Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme |
4 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme |
4 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme |
4 |
|
6 |
Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme |
3 |
|
7 |
Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme |
3 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
5 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
5 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme |
1 |
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme |
1 |
|
12 |
İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme |
1 |
|
13 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme |
3 |
|
14 |
Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma |
1 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 102 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|