|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Doğal Kaynak Araştırmalarında Uzaktan Algılama Teknikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
UA-522 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SUAT ŞENOL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çeşitli platformlarca algılanmış görüntüleri kullanarak yeryüzü objelerini tanımak, özelliklerini tahmin etmek ve haritalayabilmek Çeşitli tematik haritaları oluşturmak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Uzaktan algılama tekniklerinden yararlanılarak doğal kaynakların tanınması, özelliklerinin belirlenmesi ve haritalanması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Hava fotoğrafları ve sayısal uydu verileri kullanılarak yeryüzü objeleri (arazi kullanımı, arazi örtü tipleri, su kaynakları, toprak, jeolojik yapı, tarımsal uygulamalar, orman, arkeolojik yapılar, çevre) hakkında bilgi üretme (tanıma, özelliklerini belirleme ve haritalama) yöntemleri örnek çalışmalarla işlenmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş |
Yok |
Yüzyüze |
|
2 |
Çeşitli platformlar tarafından algılanan görüntüler ve özellikleri |
Kaynak araştırması |
Yüzyüze |
|
3 |
Görüntülerden bilgi üretme yöntemleri |
Kaynak araştırması |
Yüzyüze |
|
4 |
Görüntülerden bilgi üretme yöntemleri ile ilgili uygulamalar |
Çeşitli görüntüler üzerinde incelemeler yapmak |
Uygulamalı |
|
5 |
Arazi örtü tiplerinin haritalanması |
Kaynak araştırması |
Yüzyüze ve uygulama |
|
6 |
Arazi kullanımının haritalanması |
Kaynak araştırması |
Yüzyüze ve uygulama |
|
7 |
Su kaynaklarının haritalanması |
Kaynak araştırması |
Yüzyüze ve uygulama |
|
8 |
Ormanların haritalanması |
Kaynak araştırması |
Yüzyüze ve uygulama |
|
9 |
Jeolojik yapının haritalanması |
Kaynak araştırması |
Yüzyüze ve uygulama |
|
10 |
Ara sınav |
İşlenmiş konuların tekrarı |
Yazılı |
|
11 |
Toprakların haritalanması |
Kaynak araştırması |
Yüzyüze ve uygulama |
|
12 |
Toprakların haritalanması (devamı) |
Kaynak araştırması |
Yüzyüze ve uygulama |
|
13 |
Arkeolojik uygulamalar |
Kaynak araştırması |
Yüzyüze ve uygulama |
|
14 |
Çevre ile ilgili uygulamalar |
Kaynak araştırması |
Yüzyüze ve uygulama |
|
15 |
Üretilen bilgi ve haritaların entegrasyonu |
Uygulama alanı haritalarının birleştirilmesi |
Yüzyüze ve uygulama |
|
16/17 |
Final sınavı |
İşlenmiş konuların tekrarı |
Sözlü ve yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
. Lillesand, T.M. Kiefer, R. W., 1979. Remote Sensing and Image Interpretation. John Wiley & Sons New York.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uydu görüntülerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir. |
5 |
|
2 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama işlevini bilir ve kavrar. |
1 |
|
3 |
Uzaktan algılama verisi kullanarak CBS veri tabanları için bilgi üretebilir ve veri tabanı yönetimi konularında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
4 |
Güncel veri ve yöntemlerin multi-disipliner çalışmalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgileri edinir |
3 |
|
5 |
Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama alanlarındaki güncel veri ve yazılımları kullanma konularında teknik yeterlilik kazanır. |
0 |
|
6 |
Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama entegrasyonu ile veri eldesi, yönetimi ve analizi konularında bilgi sahibi olur; planlama ile ilgili mühendislik problemlerini güncel araçlarla çözümleyebilir. |
0 |
|
7 |
Güncel veriler ile doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılar ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kavrar. |
4 |
|
8 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında planlama becerisi; bu doğrultuda modern yöntemleri uygulama becerisi edinir. |
2 |
|
9 |
İleri düzey Uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri kavramları hakkında altyapı sahibi olur. |
2 |
|
10 |
Uzaktan algılama teknolojisi, algılayıcı sistemler ve bu sistemlerin elde ettiği görüntüler hakkında bilgi sahibi olur. |
2 |
|
11 |
Uzaktan algılanmış görüntülerin geometrik ve spektral özelliklerini tanımlayabilir ve optik / mikro dalga sistemlerin görüntülerinden analiz ve yorumlamalar yapabilme yeteneğine sahip olur |
3 |
|
12 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir . |
2 |
|
13 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
10 |
60 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|