Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Doğal Kaynak Araştırmalarında Uzaktan Algılama Teknikleri

Dersin Kodu : UA-522

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SUAT ŞENOL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çeşitli platformlarca algılanmış görüntüleri kullanarak yeryüzü objelerini tanımak, özelliklerini tahmin etmek ve haritalayabilmek
Çeşitli tematik haritaları oluşturmak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Uzaktan algılama tekniklerinden yararlanılarak doğal kaynakların tanınması, özelliklerinin belirlenmesi ve haritalanması.

Dersin İçeriği : Hava fotoğrafları ve sayısal uydu verileri kullanılarak yeryüzü objeleri (arazi kullanımı, arazi örtü tipleri, su kaynakları, toprak, jeolojik yapı, tarımsal uygulamalar, orman, arkeolojik yapılar, çevre) hakkında bilgi üretme (tanıma, özelliklerini belirleme ve haritalama) yöntemleri örnek çalışmalarla işlenmektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş Yok Yüzyüze
2 Çeşitli platformlar tarafından algılanan görüntüler ve özellikleri Kaynak araştırması Yüzyüze
3 Görüntülerden bilgi üretme yöntemleri Kaynak araştırması Yüzyüze
4 Görüntülerden bilgi üretme yöntemleri ile ilgili uygulamalar Çeşitli görüntüler üzerinde incelemeler yapmak Uygulamalı
5 Arazi örtü tiplerinin haritalanması Kaynak araştırması Yüzyüze ve uygulama
6 Arazi kullanımının haritalanması Kaynak araştırması Yüzyüze ve uygulama
7 Su kaynaklarının haritalanması Kaynak araştırması Yüzyüze ve uygulama
8 Ormanların haritalanması Kaynak araştırması Yüzyüze ve uygulama
9 Jeolojik yapının haritalanması Kaynak araştırması Yüzyüze ve uygulama
10 Ara sınav İşlenmiş konuların tekrarı Yazılı
11 Toprakların haritalanması Kaynak araştırması Yüzyüze ve uygulama
12 Toprakların haritalanması (devamı) Kaynak araştırması Yüzyüze ve uygulama
13 Arkeolojik uygulamalar Kaynak araştırması Yüzyüze ve uygulama
14 Çevre ile ilgili uygulamalar Kaynak araştırması Yüzyüze ve uygulama
15 Üretilen bilgi ve haritaların entegrasyonu Uygulama alanı haritalarının birleştirilmesi Yüzyüze ve uygulama
16/17 Final sınavı İşlenmiş konuların tekrarı Sözlü ve yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  . Lillesand, T.M. Kiefer, R. W., 1979. Remote Sensing and Image Interpretation. John Wiley & Sons New York.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 6 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Uydu görüntülerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir. 5
2 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama işlevini bilir ve kavrar. 1
3 Uzaktan algılama verisi kullanarak CBS veri tabanları için bilgi üretebilir ve veri tabanı yönetimi konularında bilgi sahibi olur. 0
4 Güncel veri ve yöntemlerin multi-disipliner çalışmalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgileri edinir 3
5 Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama alanlarındaki güncel veri ve yazılımları kullanma konularında teknik yeterlilik kazanır. 0
6 Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama entegrasyonu ile veri eldesi, yönetimi ve analizi konularında bilgi sahibi olur; planlama ile ilgili mühendislik problemlerini güncel araçlarla çözümleyebilir. 0
7 Güncel veriler ile doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılar ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kavrar. 4
8 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında planlama becerisi; bu doğrultuda modern yöntemleri uygulama becerisi edinir. 2
9 İleri düzey Uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri kavramları hakkında altyapı sahibi olur. 2
10 Uzaktan algılama teknolojisi, algılayıcı sistemler ve bu sistemlerin elde ettiği görüntüler hakkında bilgi sahibi olur. 2
11 Uzaktan algılanmış görüntülerin geometrik ve spektral özelliklerini tanımlayabilir ve optik / mikro dalga sistemlerin görüntülerinden analiz ve yorumlamalar yapabilme yeteneğine sahip olur 3
12 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir . 2
13 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 10 60
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6