Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzaktan Algılama ve Yenilenebilir Enerji Kaynakları |
|
Dersin Kodu |
: |
UA-521 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. OZAN ŞENKAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Uzaktan algılama ve yenilenebilir enerji kaynaklarının özelliklerini ve yasalarını tanımlayabilecektir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Uzaktan Algılama ve Yenilenebilir Enerji Kaynaklarının özellikleri ve uygulama alanlarının incelenmesi amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Uzaktan algılama nedir? Elektromanyetik spektrum, atmosfer ve algılama ilişkisi, uzaktan algılama teknikleri, uydular. Enerji, tanımı, enerji kullanımının temel prensipleri ve tarihçesi, enerji çeşitleri, enerji ve doğa, fosil enerji kaynakları ve atmosfer kirliliği, fosil enerji kaynaklarının yarattığı çevre sorunları, yenilenebilir enerji kaynakları, güneş enerjisinin tanımı, kullanımı ve tarihi, güneş radyasyonunun temelleri, güneş enerjisi teknolojileri, güneş ısınımı hesap elemanları, rüzgar enerjisinin prensipleri, rüzgar enerjisi dönüşüm sistemleri, jeotermal enerji ve diğer gelişmekte olan yenilenebilir enerji kaynaklarının bugünü ve geleceği. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Uzaktan algılama nedir? |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
2 |
Elektromanyetik spektrum, atmosfer ve algılama ilişkisi, uzaktan algılama teknikleri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
3 |
Uydular |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
4 |
Enerji, tanımı, enerji kullanımının temel prensipleri ve tarihçesi |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
5 |
Enerji çeşitleri, enerji ve doğa |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
6 |
Fosil enerji kaynakları ve atmosfer kirliliği |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
7 |
Fosil enerji kaynaklarının yarattığı çevre sorunları |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
8 |
Arasınav |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
Sınav, Ödev, Proje/Tasarım |
|
9 |
Yenilenebilir enerji kaynakları |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
10 |
Güneş enerjisinin tanımı, kullanımı ve tarihi, |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
11 |
Güneş radyasyonunun temelleri, güneş enerjisi teknolojileri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
12 |
Güneş ısınımı hesap elemanları |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
13 |
Rüzgar enerjisinin prensipleri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
14 |
Rüzgar enerjisi dönüşüm sistemleri, |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
15 |
Jeotermal enerji ve diğer gelişmekte olan yenilenebilir enerji kaynaklarının bugünü ve geleceği |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
Sınav, Ödev, Proje/Tasarım |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uydu görüntülerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir. |
3 |
|
2 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama işlevini bilir ve kavrar. |
3 |
|
3 |
Uzaktan algılama verisi kullanarak CBS veri tabanları için bilgi üretebilir ve veri tabanı yönetimi konularında bilgi sahibi olur. |
2 |
|
4 |
Güncel veri ve yöntemlerin multi-disipliner çalışmalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgileri edinir |
4 |
|
5 |
Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama alanlarındaki güncel veri ve yazılımları kullanma konularında teknik yeterlilik kazanır. |
2 |
|
6 |
Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama entegrasyonu ile veri eldesi, yönetimi ve analizi konularında bilgi sahibi olur; planlama ile ilgili mühendislik problemlerini güncel araçlarla çözümleyebilir. |
2 |
|
7 |
Güncel veriler ile doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılar ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kavrar. |
3 |
|
8 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında planlama becerisi; bu doğrultuda modern yöntemleri uygulama becerisi edinir. |
3 |
|
9 |
İleri düzey Uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri kavramları hakkında altyapı sahibi olur. |
4 |
|
10 |
Uzaktan algılama teknolojisi, algılayıcı sistemler ve bu sistemlerin elde ettiği görüntüler hakkında bilgi sahibi olur. |
4 |
|
11 |
Uzaktan algılanmış görüntülerin geometrik ve spektral özelliklerini tanımlayabilir ve optik / mikro dalga sistemlerin görüntülerinden analiz ve yorumlamalar yapabilme yeteneğine sahip olur |
4 |
|
12 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir . |
4 |
|
13 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|