|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Uzaktan algılama ’nin tanımı ve gelişimi |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
2 |
Temel harita bilgileri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
3 |
Veri Görüntüleme |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
4 |
Veri tipleri: raster ve vektör verileri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
5 |
Uzaktan algılama yazılımlarını kullanma |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
6 |
Uzaktan algılama yazılımında veri girişi |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
7 |
Uzaktan algılama yazılımında semboloji |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
8 |
Arasınav |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
Sınav, Ödev, Proje/Tasarım |
|
9 |
Uzaktan algılama yazılımında yenilenebilir enerji verilerinin sorgulanması ve raporlanması 1 |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
10 |
Uzaktan algılama yazılımında yenilenebilir enerji verilerinin sorgulanması ve raporlanması 2 |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
11 |
Uzaktan algılama yazılımında veri analizi |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
12 |
Uzaktan algılama yazılımında temel matematiksel işlemler |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
13 |
Uzaktan algılama uygulama örnekleri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
14 |
Uzaktan algılama uygulama örnekleri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
15 |
Ödev sunumları |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
Sınav, Ödev, Proje/Tasarım |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uydu görüntülerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir. |
5 |
|
2 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama işlevini bilir ve kavrar. |
5 |
|
3 |
Uzaktan algılama verisi kullanarak CBS veri tabanları için bilgi üretebilir ve veri tabanı yönetimi konularında bilgi sahibi olur. |
2 |
|
4 |
Güncel veri ve yöntemlerin multi-disipliner çalışmalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgileri edinir |
4 |
|
5 |
Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama alanlarındaki güncel veri ve yazılımları kullanma konularında teknik yeterlilik kazanır. |
4 |
|
6 |
Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama entegrasyonu ile veri eldesi, yönetimi ve analizi konularında bilgi sahibi olur; planlama ile ilgili mühendislik problemlerini güncel araçlarla çözümleyebilir. |
4 |
|
7 |
Güncel veriler ile doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılar ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kavrar. |
2 |
|
8 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında planlama becerisi; bu doğrultuda modern yöntemleri uygulama becerisi edinir. |
5 |
|
9 |
İleri düzey Uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri kavramları hakkında altyapı sahibi olur. |
2 |
|
10 |
Uzaktan algılama teknolojisi, algılayıcı sistemler ve bu sistemlerin elde ettiği görüntüler hakkında bilgi sahibi olur. |
2 |
|
11 |
Uzaktan algılanmış görüntülerin geometrik ve spektral özelliklerini tanımlayabilir ve optik / mikro dalga sistemlerin görüntülerinden analiz ve yorumlamalar yapabilme yeteneğine sahip olur |
2 |
|
12 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir . |
4 |
|
13 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|