Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çevresel Çalışmalarda Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
UA-515 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SÜHA BERBEROĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Elektromanyetik enerjinin toprak, su ve vejetasyon etkileşimi Çevresel modeller ve kaynak yönetiminde potansiyelleri
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Uzaktan algılamanın temelleri, radyasyon teorisi, algılayıcı sistemler, veri kaydı, depolama ve analizi, insan yapısı ve doğal materyallerin yansıma karakteristikleri, iklim, vejetasyon ve arazi örtüsünü içeren uzaktan algılama uygulamaları. Entegre çevresel yönetim içerisinde uzaktan algılama ve CBS´nin yeri, bölgemiz ve dünyadan örnek uygulamalarla kaynak yönetimi ve biyoçeşitliliğin korunmasında kullanımı. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çevresel modeller, uzaktan algılama ve CBS´nin toprak ve su kaynakları yönetiminde uygulamaları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Uzaktan algılamanın tanımı, elektromanyetik enerji, Uydu özellikler, görüntü çözünürlükleri |
Paylaşılan ders notların iceme lışma |
Düz anlatım, tartışma ve gösterim |
|
2 |
Çok bantlı algılayıcılar, meteoroloji ve okyanus uygulamalarında kullanılan veriler,Peyzaj planlamada kullanılan algılayıcılar ve platformlar |
Paylaşılan ders notların iceme lışma |
Düz anlatım, tartışma ve gösterim |
|
3 |
Görüntü yorumlama ve analizi, görsel yorumlama |
Paylaşılan ders notların iceme lışma |
Düz anlatım, tartışma ve gösterim |
|
4 |
Görüntü işleme ve analizi: ön-işleme, görüntü zenginleştirme, Görüntü sınıflaması |
Paylaşılan ders notların iceme lışma |
Düz anlatım, tartışma ve gösterim |
|
5 |
Değişim analizleri |
Paylaşılan ders notların iceme lışma |
Düz anlatım, tartışma ve gösterim |
|
6 |
Veri entegrasyonu, Data integration |
Paylaşılan ders notların iceme lışma |
Düz anlatım, tartışma ve gösterim |
|
7 |
Uzaktan algılamanın toprak tuzluluğu tespitinde kullanım örnekleri; Hiperspektral algılayıcılar |
Paylaşılan ders notların iceme lışma |
Düz anlatım, tartışma ve gösterim |
|
8 |
Uzaktan algılamanın değişim tespitinde kullanımı; örnek uygulama |
Paylaşılan ders notların iceme lışma |
Düz anlatım, tartışma ve gösterim, Laboratuvar uygulaması |
|
9 |
Uzaktan algılamanın ürün tahmininde kullanım örnekleri |
Paylaşılan ders notların iceme lışma |
Düz anlatım, tartışma ve gösterim |
|
10 |
Uzaktan algılama ve hidrolojik modeller |
Paylaşılan ders notların iceme lışma |
Düz anlatım, tartışma ve gösterim |
|
11 |
Ara sınav |
|
|
|
12 |
Uzaktan algılama ve karbon döngüsü çalışmaları |
Paylaşılan ders notların iceme lışma |
Düz anlatım, tartışma ve gösterim |
|
13 |
Uzaktan algılama ve su kalitesi izleme çalışmaları |
Paylaşılan ders notların iceme lışma |
Düz anlatım, tartışma ve gösterim |
|
14 |
Uzaktan algılama ve orman biyomas çalışmaları |
Paylaşılan ders notların iceme lışma |
Düz anlatım, tartışma ve gösterim |
|
15 |
Proje sunuşları |
ödev, sunuş |
Düz anlatım, tartışma ve gösterim |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uydu görüntülerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir. |
4 |
|
2 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama işlevini bilir ve kavrar. |
0 |
|
3 |
Uzaktan algılama verisi kullanarak CBS veri tabanları için bilgi üretebilir ve veri tabanı yönetimi konularında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
4 |
Güncel veri ve yöntemlerin multi-disipliner çalışmalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgileri edinir |
5 |
|
5 |
Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama alanlarındaki güncel veri ve yazılımları kullanma konularında teknik yeterlilik kazanır. |
0 |
|
6 |
Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama entegrasyonu ile veri eldesi, yönetimi ve analizi konularında bilgi sahibi olur; planlama ile ilgili mühendislik problemlerini güncel araçlarla çözümleyebilir. |
0 |
|
7 |
Güncel veriler ile doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılar ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kavrar. |
5 |
|
8 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında planlama becerisi; bu doğrultuda modern yöntemleri uygulama becerisi edinir. |
4 |
|
9 |
İleri düzey Uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri kavramları hakkında altyapı sahibi olur. |
3 |
|
10 |
Uzaktan algılama teknolojisi, algılayıcı sistemler ve bu sistemlerin elde ettiği görüntüler hakkında bilgi sahibi olur. |
2 |
|
11 |
Uzaktan algılanmış görüntülerin geometrik ve spektral özelliklerini tanımlayabilir ve optik / mikro dalga sistemlerin görüntülerinden analiz ve yorumlamalar yapabilme yeteneğine sahip olur |
1 |
|
12 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir . |
3 |
|
13 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|