|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Coğrafi Bilgi Sisteminde Proje Tasarımı |
|
Dersin Kodu |
: |
UA-511 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. TOLGA ÇAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Coğrafi Bilgi Sistemleri ortamında uzaktan alğılamaya ilişkin modelleme yapar Yerbilimleri ile ilgili mekansal verilerin toplama, depolama, analiz ve değerlendirme yeteneği kazanır Projelerin geliştirilmesinde ve mühendislik problemlerinin çözümünde CBS tabanlı modelleme yapar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Coğrafi Bilgi Sistemi tabanlı proje yönetimi ve değerledirmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Coğrafi Bilgi Sistemleri teknolojisine ilişkin temel kavram ve ilkelere ilişkin bilgilere sahip olmak ve uzaktan algılama teknolojisinin Coğrafi Bilgi Sistemlerinde etkin bir şekilde kullanımı. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Coğrafi Bilgi Sistemlerinın (CBS) tanımı, tarihçesi, veri tabanları ve veri yapıları., |
Literatür taraması |
Sunum |
|
2 |
Haritalara ilişkin genel bilgiler, haritaların önemi, tarihçesi, ölçek, yapılış amacı ve tiplerine göre harita çeşitleri, sayısal haritalar, haritalarda kenar bilgileri ve semboller. |
Literatür taraması |
Sunum |
|
3 |
Harita projeksiyonları, dünyanın geoid ve elipsoid modelleri, jeodezik datum, harita projeksiyon ve datum seçimine ilişkin kriterler, projeksiyonlara ilişkin parametreler, projeksiyon sistemlerinin şekil, saha, uzaklık ve yön özellikleri. |
Literatür taraması |
Sunum |
|
4 |
CBS yazılımını yükleme, çalıştırma ve kullanımı ile ilgili genel bilgiler ve terminoloji. Coğrafi Bilgi Sistemlerinde harita ve görüntülerin rektifikasyonu |
Literatür taraması |
Sunum |
|
5 |
Raster veri tabanı oluşturma ve yeniden sınıflandırma |
Literatür taraması |
Sunum |
|
6 |
Mekansal analiz ile ilgili uygulamalar |
Literatür taraması |
Sunum |
|
7 |
Geoprocessing uygulamaları, |
Literatür taraması |
Sunum |
|
8 |
Aasınav |
Sınav için hazırlık |
yazılı |
|
9 |
Proje sonuçlarının genel değerlendirmesi, rapor yazımı ve sunumu |
Literatür taraması |
Sunum |
|
10 |
Proje sonuçlarının genel değerlendirmesi, rapor yazımı ve sunumu |
Literatür taraması |
Sunum |
|
11 |
Proje sonuçlarının genel değerlendirmesi, rapor yazımı ve sunumu |
Literatür taraması |
uygulama |
|
12 |
Proje sonuçlarının genel değerlendirmesi, rapor yazımı ve sunumu |
Literatür taraması |
uygulama |
|
13 |
Proje sonuçlarının genel değerlendirmesi, rapor yazımı ve sunumu |
Literatür taraması |
uygulama |
|
14 |
Proje sonuçlarının genel değerlendirmesi, rapor yazımı ve sunumu |
Literatür taraması |
uygulama |
|
15 |
Proje sonuçlarının genel değerlendirmesi, rapor yazımı ve sunumu |
Literatür taraması |
uygulama |
|
16/17 |
Final |
Sınav için hazırlık |
yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Gretchen N. Peterson, 2009 GIS Cartography, CRC Press,Taylor & Francis Group.
John P. Wilson and A. Stewart Fotheringham 2008, The Handbook of Geographic Information Science, 634p, Blackwell Publishing Ltd.
Cxampagna M., 2006 GIS for sustainable development, CRC Press
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uydu görüntülerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir. |
4 |
|
2 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama işlevini bilir ve kavrar. |
4 |
|
3 |
Uzaktan algılama verisi kullanarak CBS veri tabanları için bilgi üretebilir ve veri tabanı yönetimi konularında bilgi sahibi olur. |
4 |
|
4 |
Güncel veri ve yöntemlerin multi-disipliner çalışmalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgileri edinir |
4 |
|
5 |
Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama alanlarındaki güncel veri ve yazılımları kullanma konularında teknik yeterlilik kazanır. |
5 |
|
6 |
Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama entegrasyonu ile veri eldesi, yönetimi ve analizi konularında bilgi sahibi olur; planlama ile ilgili mühendislik problemlerini güncel araçlarla çözümleyebilir. |
5 |
|
7 |
Güncel veriler ile doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılar ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kavrar. |
5 |
|
8 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında planlama becerisi; bu doğrultuda modern yöntemleri uygulama becerisi edinir. |
5 |
|
9 |
İleri düzey Uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri kavramları hakkında altyapı sahibi olur. |
3 |
|
10 |
Uzaktan algılama teknolojisi, algılayıcı sistemler ve bu sistemlerin elde ettiği görüntüler hakkında bilgi sahibi olur. |
4 |
|
11 |
Uzaktan algılanmış görüntülerin geometrik ve spektral özelliklerini tanımlayabilir ve optik / mikro dalga sistemlerin görüntülerinden analiz ve yorumlamalar yapabilme yeteneğine sahip olur |
5 |
|
12 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir . |
4 |
|
13 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 157 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|