|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Coğrafi Bilgi Sisteminde Proje Tasarım Uygulamaları |
|
Dersin Kodu |
: |
UA-510 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. TOLGA ÇAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Coğrafi Bilgi Sistemleri ortamında jeolojik yapıya ilişkin üç boyutlu model oluşturabilir Yerbilimleri ile ilgili mekansal verilerin toplama, depolama, analiz ve değerlendirme yeteneği kazanabilir Projelerin yapılandırılması ve mühendislik problemlerinin çözümünde CBS tabanlı modelleme yapabilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Coğrafi Bilgi Sistemi tabanlı proje yönetimi ve değerledirmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Coğrafi Bilgi Sistemleri teknolojisine ilişkin temel kavram ve ilkelere ilişkin bilgilere sahip olmak ve jeoloji uygulamalarında Coğrafi Bilgi Sistemlerinin ve uzaktan algılama tekniklerinin etkin bir şekilde kullanımı. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
fakülte derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
CBS elemanları ve fonksiyonları |
Literatür araması |
SUNUM |
|
2 |
Coğrafi Bilgi Sistemi tabanlı proje esasları. |
Literatür araması |
SUNUM |
|
3 |
Veri tiplerinin birbirine entegrasyonu, dönüşüm, doğruluk ve hassasiyet. |
Literatür araması |
SUNUM |
|
4 |
Uydu görüntülerinde sensör sistemleri, kamera ve tarayıcı sitemler |
Literatür araması |
SUNUM |
|
5 |
Elektromanyetik yayım, elektromanyetik tayf ve özellikleri, uzaktan algılamayı engelleyen faktörler, görüntülerin özellikleri ve etkileyen unsurlar. |
Literatür araması |
SUNUM |
|
6 |
Uzaktan algılamada kontrolsüz sınıflandırma |
Literatür araması |
SUNUM |
|
7 |
Uzaktan algılamada kontrollü sınıflandırma |
Literatür araması |
SUNUM |
|
8 |
arasınav |
sınava hazırlık |
YAZILI |
|
9 |
3 boyutlu görüntü elde edilmesi ve sayısal yükseklik modeli oluşturma |
Literatür araması |
SUNUM |
|
10 |
Uzaktan algılama teknikleri ile yapılmış uygulamalara örnekler. |
Literatür araması |
SUNUM |
|
11 |
Uzaktan algılama teknikleri ile yapılmış uygulamalara örnekler. |
Literatür araması |
SUNUM |
|
12 |
Uydu görüntüleri üzerinde değişim tespiti |
Literatür araması |
SUNUM |
|
13 |
Envi yazılım programının tanıtılması |
Literatür araması |
SUNUM |
|
14 |
uygulama |
Literatür araması |
UYGULAMA |
|
15 |
uygulama |
Literatür araması |
UYGULAMA |
|
16/17 |
Final |
sınava hazırlık |
Uygulamalı yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Cxampagna M., 2006 GIS for sustainable development, CRC Press
BasılmamışDersNotları
Gretchen N. Peterson, 2009 GIS Cartography, CRC Press,Taylor & Francis Group
John P. Wilson and A. Stewart Fotheringham 2008, The Handbook of Geographic Information Science, 634p, Blackwell Publishing Ltd.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uydu görüntülerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir. |
5 |
|
2 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama işlevini bilir ve kavrar. |
3 |
|
3 |
Uzaktan algılama verisi kullanarak CBS veri tabanları için bilgi üretebilir ve veri tabanı yönetimi konularında bilgi sahibi olur. |
5 |
|
4 |
Güncel veri ve yöntemlerin multi-disipliner çalışmalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgileri edinir |
5 |
|
5 |
Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama alanlarındaki güncel veri ve yazılımları kullanma konularında teknik yeterlilik kazanır. |
5 |
|
6 |
Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama entegrasyonu ile veri eldesi, yönetimi ve analizi konularında bilgi sahibi olur; planlama ile ilgili mühendislik problemlerini güncel araçlarla çözümleyebilir. |
5 |
|
7 |
Güncel veriler ile doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılar ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kavrar. |
5 |
|
8 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında planlama becerisi; bu doğrultuda modern yöntemleri uygulama becerisi edinir. |
5 |
|
9 |
İleri düzey Uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri kavramları hakkında altyapı sahibi olur. |
4 |
|
10 |
Uzaktan algılama teknolojisi, algılayıcı sistemler ve bu sistemlerin elde ettiği görüntüler hakkında bilgi sahibi olur. |
4 |
|
11 |
Uzaktan algılanmış görüntülerin geometrik ve spektral özelliklerini tanımlayabilir ve optik / mikro dalga sistemlerin görüntülerinden analiz ve yorumlamalar yapabilme yeteneğine sahip olur |
5 |
|
12 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir . |
5 |
|
13 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 141 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|