Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Konaklama İşletmelerinde Kalite Yönetimi

Dersin Kodu : KON421

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. OYA BERKAY KARACA

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kalite kavramını ve işletmecilik alanında kalite kavramının önemini kavrar ve sorgular.
2. Kalitenin gelişimi, boyutlarını ve unsurlarını sınıflandırır ve çalıştığı işletmenin kalite tanımını yapabilir.
3. Kalite gurularını ve kaliteye katkılarını bilir ve onların öğretilerini uygular.
4. Toplam Kalite Yönetimi anlayışını kavrar, ilkelerini bilir ve uygular.
5. Organizasyondaki departmanların ve çeşitli kademede yer alanların kalite sorumluluklarının tanımlar.
6. Kalite ödüllerini tanımlar.
7. ISO kalite standartlarının uygulama sürecini anlatır ve ayırımını yorumlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Konaklama işletmelerinde toplam kalite yönetimi ve uygulamalarına ilişkin öğrencilerin bilgilendirilmesi amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği :

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Değişim, Kalite kavramı ve tanımları Projektör ve bilgisayar ile düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Küçük grup tartışması
2 Kalite Çeşitleri, Kalite kavramının gelişimi, evreleri ve tarihçesi, Kalite Kavram tanımları Projektör ve bilgisayar ile düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Küçük grup tartışması
3 Kalitenin boyutları, Kalite ile rekabet, verimlilik, maliyet, zaman ilişkisi, Japon yönetimindeki başarının sırları Projektör ve bilgisayar ile düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Küçük grup tartışması
4 Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi ve Temel Kavramlar Projektör ve bilgisayar ile düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Küçük grup tartışması
5 Toplam Kalite Yönetimi Temel İlkeleri Projektör ve bilgisayar ile düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Küçük grup tartışması
6 Kalite Takımları: Çeşitleri, Takımdaki roller, Etkili takımın özellikleri Projektör ve bilgisayar ile düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Küçük grup tartışması
7 Kalite Çemberleri, Kalite Çemberi Teknikleri (Beyin fırtınası, veri toplama, Pareto Analizi, Neden-Sonuç Analizi-Ishıkawa Diyagramı). Projektör ve bilgisayar ile düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Küçük grup tartışması
8 Ara sınav, Takım Çalışmasının Aşamaları Projektör ve bilgisayar ile düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Küçük grup tartışması
9 5 S Sistemi- Temizlik ve Düzen Yönetimi Projektör ve bilgisayar ile düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Küçük grup tartışması
10 BPR: İş Sürecinin Yeniden Yapılandırılması Projektör ve bilgisayar ile düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Küçük grup tartışması
11 Değişim Mühendisliği ve İnsan Mühendisliği Projektör ve bilgisayar ile düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Küçük grup tartışması
12 Standart tanımı ve çeşitleri. ISO 9000:2008 Kalite Güvence Sistemleri Projektör ve bilgisayar ile düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Küçük grup tartışması
13 Turizm Sektöründe Toplam Kalite Yönetimi Projektör ve bilgisayar ile düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Küçük grup tartışması
14 Toplam Kalite Yönetiminde Performans Ölçme ve Değerlendirme Projektör ve bilgisayar ile düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Küçük grup tartışması
15 Final
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Standardizasyon ve Kalite (Orhan Küçük, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 207 s.) 2. Turizm Sektöründe Kalite Yönetimi (Doç.Dr. İge Pırnar TAVMERGEN, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 189 s.) 3. Konuyla İlgili Makaleler 4. Yayınlanmamış Ders Notu
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İşletmecilik temel kavramlarını anlama, anlatma ile işletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutları ile yerel, ulusal, uluslar arası ve küresel boyutlarını kavrama 3
2 İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile doğal ve kültürel çevrenin korunması gibi toplumu da ilgilendiren konularda yeterli bilgi ve bilince sahip olma 4
3 Konaklama işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama 3
4 Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik yaklaşım geliştirebilen 5
5 Yenilik ve değişime açık, girişimci, yaşam boyu öğrenme davranışı kazanmış, analitik düşünen, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanma 5
6 Temel Bilgisayar kullanım bilgisine ve otel işletmelerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgiye ve bu yazılımları kullanabilme becerisine sahip olma 4
7 Kalite bilincine sahip olma, kaliteli iş yapma ve sonuçlandırma ve sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilme 5
8 Otel işletmeciliği, seyahat işletmeciliği ve diğer turistik işletme türleri ile ilgili olarak karşılaşılabilecek öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilme 5
9 Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen ve farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip, elde edilen sonuçların yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak 5
10 İş yaşamının hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarını kavrama ve toplumsal dönüşümü algılama 5
11 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip doğru ve etkili konuşabilen, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde konuşarak iletebilen, yorumlama ve eleştirebilme yeteneğine sahip, ikna gücü yüksek 5
12 Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olan ve bir turizm işletmesinin belli bir alanında uzmanlaşmış olmanın yanı sıra diğer bölümler hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma 5
13 Turizm işletmeciliği alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık sorun ve konuları belirleme ve analiz edebilme, öneriler geliştirebilme 5
14 Turizmin sosyo-ekonomik yapısını ve bu yapı kapsamında ülke açısından önemini iyi anlamış olma ve turizm ve hizmet sektörünün diğer alanlarında kurulacak yeni bir işletmenin yatırım aşamasıyla ilgili tasarım becerisi 5
15 Turizm işletmeciliği alanındaki esnek talep koşullarına bağlı sürekli dalgalanma ile baş edebilecek düzeyde sektörel şartları tanıyan ve bir turizm işletmesini iç ve dış çevresi ile analiz edebilecek araçları kullanma ve değerlendirme bilgisine sahip olma 0
16 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 67
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.68
Dersin AKTS Kredisi: 3