|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzaktan Algılamada Sayısal Görüntü İşleme |
|
Dersin Kodu |
: |
UA-505 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. H.MUSTAFA KANDIRMAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sayısal ve Vektörel görüntü ile ilgli temel prensipleri bilir Görüntü ve resim ile ilgili cebirsel ve geometrik uygulamaları bilir Görüntü sınıflamasını bilir Paket programları kullanmasını bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Görüntü oluşturma , görüntüleme ile ilgli temel prensipleri bilir.
Görüntü ve resim ile ilgili cebirsel ve geometrik uygulamaları bilir.
Görüntü sınıflamasını bilir
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Sayısal görüntünün tanımı, yersel sayısallaştırma ve piksel, spektral ayırım, zamansal ayırım, görüntü zenginleştirme, çok bantlı görüntülerde aritmetiksel ve geometrik işlemler, sınıflandırma yöntemleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Uzaktan Algılama Labaratuarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş, Temel Tanımlar |
İlgili bölüm araştırılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Görüntüyü Sayısallaştırma ve hataları |
İlgili bölüm araştırılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Spektal, zamansal, radyometrik,alansal çözünürlükler, görüntüleme, histogram |
İlgili bölüm araştırılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
görüntü zenginleştşrme |
İlgili bölüm araştırılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Noktasal ve cebirsel işlemler |
İlgili bölüm araştırılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
geometric işlemler |
İlgili bölüm araştırılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Doğrusal Filitreleme |
İlgili bölüm araştırılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
8 |
ara sınav |
İlgili bölüm araştırılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
9 |
Fourier Transform |
İlgili bölüm araştırılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
10 |
Filitre dizayn etme |
İlgili bölüm araştırılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
11 |
Görüntü düzeltme |
İlgili bölüm araştırılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
Görüntü segmentasyonu |
İlgili bölüm araştırılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
Eğitimsiz Sınıflama |
İlgili bölüm araştırılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
Eğitimli Sınıflama |
İlgili bölüm araştırılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
15 |
Görüntü işleme programları |
İlgili bölüm araştırılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
Görüntü işleme programları ile uygulama |
İlgili bölüm araştırılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Dinç,U., Yeğingil, İ., Peştemalcı, V., Dinç, O., Kandırmaz, H.M. Uzaktan Algılamanın Temel Esasları ve Tarımsal Uygulamaları. TÜBİTAK Bilim Adamı Yetiştirme Grubu-Çukurova Üniversitesi İşbirliği Yazokulu, 18-23 Haziran 2001, Adana.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uydu görüntülerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir. |
5 |
|
2 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama işlevini bilir ve kavrar. |
4 |
|
3 |
Uzaktan algılama verisi kullanarak CBS veri tabanları için bilgi üretebilir ve veri tabanı yönetimi konularında bilgi sahibi olur. |
4 |
|
4 |
Güncel veri ve yöntemlerin multi-disipliner çalışmalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgileri edinir |
3 |
|
5 |
Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama alanlarındaki güncel veri ve yazılımları kullanma konularında teknik yeterlilik kazanır. |
4 |
|
6 |
Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama entegrasyonu ile veri eldesi, yönetimi ve analizi konularında bilgi sahibi olur; planlama ile ilgili mühendislik problemlerini güncel araçlarla çözümleyebilir. |
3 |
|
7 |
Güncel veriler ile doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılar ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kavrar. |
4 |
|
8 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında planlama becerisi; bu doğrultuda modern yöntemleri uygulama becerisi edinir. |
3 |
|
9 |
İleri düzey Uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri kavramları hakkında altyapı sahibi olur. |
3 |
|
10 |
Uzaktan algılama teknolojisi, algılayıcı sistemler ve bu sistemlerin elde ettiği görüntüler hakkında bilgi sahibi olur. |
4 |
|
11 |
Uzaktan algılanmış görüntülerin geometrik ve spektral özelliklerini tanımlayabilir ve optik / mikro dalga sistemlerin görüntülerinden analiz ve yorumlamalar yapabilme yeteneğine sahip olur |
4 |
|
12 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir . |
2 |
|
13 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 143 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|