|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzaktan Algılama |
|
Dersin Kodu |
: |
UA-503 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. VEDAT PEŞTEMALCI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Uzaktan algılamanın ne olduğunu öğretir Uzaktan algılamanın temel esaslarını öğretir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Uzaktan Algılama konusunu öğrenmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Uzaktan algılamanın temel ilkeleri; radyasyon kaynağı; atosferik geçirgenlik, algılama platformları, hedef |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Uzaktan alguılama nedir? |
konunun okunması |
sözlü sunum |
|
2 |
Uzaktan Algılamanın temel esasları
|
konunun okunması |
sözlü sunum |
|
3 |
Radyasyon kaynaklarıi güneş |
konunun okunması |
sözlü sunum |
|
4 |
Elektromanyetik tayf
|
konunun okunması |
sözlü sunum |
|
5 |
Radyant enerji, radyans ve irradyans
|
konunun okunması |
sözlü sunum |
|
6 |
Atmosferik geçirgenlik
|
konunun okunması |
sözlü sunum |
|
7 |
Problem çözümü |
Problem çözümü |
Problem çözümü |
|
8 |
ara sınav |
ara sınav |
ara sınav |
|
9 |
Uzaktan algılama platformları
|
konunun okunması |
sözlü sunum |
|
10 |
Yer, hava ve uzay platformları
|
konunun okunması |
sözlü sunum |
|
11 |
Uydular ve özellikleri
|
konunun okunması |
sözlü sunum |
|
12 |
Algılayıcı sistemler, radyometreler ve fotometreler
|
konunun okunması |
sözlü sunum |
|
13 |
Tayfsal, uzaysal , radyometrik ve zamansaL ayrım
|
konunun okunması |
sözlü sunum |
|
14 |
Hedef ve çeşitli hedeflerin yansıma özellikleri
|
konunun okunması |
sözlü sunum |
|
15 |
problem çözümü |
problem çözümü |
problem çözümü |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınavı |
Final sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Slater P,N., 1980, Remote sensing, Addison Wasley
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uydu görüntülerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir. |
4 |
|
2 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama işlevini bilir ve kavrar. |
3 |
|
3 |
Uzaktan algılama verisi kullanarak CBS veri tabanları için bilgi üretebilir ve veri tabanı yönetimi konularında bilgi sahibi olur. |
5 |
|
4 |
Güncel veri ve yöntemlerin multi-disipliner çalışmalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgileri edinir |
4 |
|
5 |
Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama alanlarındaki güncel veri ve yazılımları kullanma konularında teknik yeterlilik kazanır. |
4 |
|
6 |
Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama entegrasyonu ile veri eldesi, yönetimi ve analizi konularında bilgi sahibi olur; planlama ile ilgili mühendislik problemlerini güncel araçlarla çözümleyebilir. |
3 |
|
7 |
Güncel veriler ile doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılar ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kavrar. |
4 |
|
8 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında planlama becerisi; bu doğrultuda modern yöntemleri uygulama becerisi edinir. |
4 |
|
9 |
İleri düzey Uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri kavramları hakkında altyapı sahibi olur. |
5 |
|
10 |
Uzaktan algılama teknolojisi, algılayıcı sistemler ve bu sistemlerin elde ettiği görüntüler hakkında bilgi sahibi olur. |
5 |
|
11 |
Uzaktan algılanmış görüntülerin geometrik ve spektral özelliklerini tanımlayabilir ve optik / mikro dalga sistemlerin görüntülerinden analiz ve yorumlamalar yapabilme yeteneğine sahip olur |
4 |
|
12 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir . |
4 |
|
13 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
10 |
50 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 154 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|