Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzaktan Algılama

Dersin Kodu : UA-503

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. VEDAT PEŞTEMALCI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Uzaktan algılamanın ne olduğunu öğretir
Uzaktan algılamanın temel esaslarını öğretir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Uzaktan Algılama konusunu öğrenmek

Dersin İçeriği : Uzaktan algılamanın temel ilkeleri; radyasyon kaynağı; atosferik geçirgenlik, algılama platformları, hedef

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : sınıf


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Uzaktan alguılama nedir? konunun okunması sözlü sunum
2 Uzaktan Algılamanın temel esasları konunun okunması sözlü sunum
3 Radyasyon kaynaklarıi güneş konunun okunması sözlü sunum
4 Elektromanyetik tayf konunun okunması sözlü sunum
5 Radyant enerji, radyans ve irradyans konunun okunması sözlü sunum
6 Atmosferik geçirgenlik konunun okunması sözlü sunum
7 Problem çözümü Problem çözümü Problem çözümü
8 ara sınav ara sınav ara sınav
9 Uzaktan algılama platformları konunun okunması sözlü sunum
10 Yer, hava ve uzay platformları konunun okunması sözlü sunum
11 Uydular ve özellikleri konunun okunması sözlü sunum
12 Algılayıcı sistemler, radyometreler ve fotometreler konunun okunması sözlü sunum
13 Tayfsal, uzaysal , radyometrik ve zamansaL ayrım konunun okunması sözlü sunum
14 Hedef ve çeşitli hedeflerin yansıma özellikleri konunun okunması sözlü sunum
15 problem çözümü problem çözümü problem çözümü
16/17 Final sınavı Final sınavı Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Slater P,N., 1980, Remote sensing, Addison Wasley
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 5 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Uydu görüntülerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir. 4
2 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama işlevini bilir ve kavrar. 3
3 Uzaktan algılama verisi kullanarak CBS veri tabanları için bilgi üretebilir ve veri tabanı yönetimi konularında bilgi sahibi olur. 5
4 Güncel veri ve yöntemlerin multi-disipliner çalışmalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgileri edinir 4
5 Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama alanlarındaki güncel veri ve yazılımları kullanma konularında teknik yeterlilik kazanır. 4
6 Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama entegrasyonu ile veri eldesi, yönetimi ve analizi konularında bilgi sahibi olur; planlama ile ilgili mühendislik problemlerini güncel araçlarla çözümleyebilir. 3
7 Güncel veriler ile doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılar ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kavrar. 4
8 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında planlama becerisi; bu doğrultuda modern yöntemleri uygulama becerisi edinir. 4
9 İleri düzey Uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri kavramları hakkında altyapı sahibi olur. 5
10 Uzaktan algılama teknolojisi, algılayıcı sistemler ve bu sistemlerin elde ettiği görüntüler hakkında bilgi sahibi olur. 5
11 Uzaktan algılanmış görüntülerin geometrik ve spektral özelliklerini tanımlayabilir ve optik / mikro dalga sistemlerin görüntülerinden analiz ve yorumlamalar yapabilme yeteneğine sahip olur 4
12 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir . 4
13 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 10 50
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 154
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.16
Dersin AKTS Kredisi: 6