Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzaktan Algılamada Sayısal Haritalama ve Görüntü Yorumlama |
|
Dersin Kodu |
: |
UA-507 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SUAT ŞENOL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Görüntü yorumlama ve görüntü üzerinde çalışılan objeler hakkında bilgi üretme becerisi Hava fotoğrafları ve uydu görüntülerinden tematik harita oluşturma teknikleri
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çeşitli platformlardan algılanmış olan görüntülerin yorumlanması bilgi üretilmesi ve sayısal haritaların oluşturulması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Hava fotoğrafları, sayısal uydu verileri gibi farklı platformlardan algılanmış görüntülerden farklı amaçlarla bilgi üretme teknikleri, çeşitli tematik haritaların yapımı, sayısal haritaların hazırlanması teknikleri, sayısal haritalarda bulunması gereken bilgiler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çeşitli, platformlardan algılanmış görüntüler ve özellikleri |
Yok |
Yüzyüze |
|
2 |
Çeşitli, platformlardan algılanmış görüntüler ve özellikleri |
Kaynak araştırması |
Yüzyüze |
|
3 |
Görüntü yorumlama teknikleri |
Kaynak araştırması |
Yüzyüze |
|
4 |
Görüntü yorumlama teknikleri |
Kaynak araştırması |
Yüzyüze ve uygulamalı |
|
5 |
Göz yorumunda görüntü karakteristikleri (ton ve renk) |
Kaynak araştırması |
Yüzyüze ve uygulamalı |
|
6 |
Göz yorumunda görüntü karakteristikleri (Tekstür) |
Kaynak araştırması |
Yüzyüze ve uygulamalı |
|
7 |
Göz yorumunda görüntü karakteristikleri (gölge ve şekil)) |
Kaynak araştırması |
Yüzyüze ve uygulamalı |
|
8 |
Göz yorumunda görüntü karakteristikleri (konum) |
Kaynak araştırması |
Yüzyüze ve uygulamalı |
|
9 |
Elementel analiz |
Kaynak araştırması |
Yüzyüze ve uygulamalı |
|
10 |
Patern analizi |
Kaynak araştırması |
Yüzyüze ve uygulamalı |
|
11 |
Ara sınav |
İşlenmiş konuların tekrarı |
Uygulamalı sınav |
|
12 |
Görüntü yorumuyla oluşturulabilen tematik haritalar |
Kaynak araştırması |
Yüzyüze ve uygulamalı |
|
13 |
Sayısal Haritaların özellikleri |
Kaynak araştırması |
Yüzyüze ve uygulamalı |
|
14 |
Sayısal Haritaların çeşitleri |
Kaynak araştırması |
Yüzyüze ve uygulamalı |
|
15 |
Sayısal harita oluşturma ve veri tabanı |
Kaynak araştırması |
Yüzyüze ve uygulamalı |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Bütün konuların tekrarı |
Yazılı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uydu görüntülerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir. |
5 |
|
2 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama işlevini bilir ve kavrar. |
2 |
|
3 |
Uzaktan algılama verisi kullanarak CBS veri tabanları için bilgi üretebilir ve veri tabanı yönetimi konularında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
4 |
Güncel veri ve yöntemlerin multi-disipliner çalışmalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgileri edinir |
4 |
|
5 |
Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama alanlarındaki güncel veri ve yazılımları kullanma konularında teknik yeterlilik kazanır. |
0 |
|
6 |
Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama entegrasyonu ile veri eldesi, yönetimi ve analizi konularında bilgi sahibi olur; planlama ile ilgili mühendislik problemlerini güncel araçlarla çözümleyebilir. |
3 |
|
7 |
Güncel veriler ile doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılar ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kavrar. |
0 |
|
8 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında planlama becerisi; bu doğrultuda modern yöntemleri uygulama becerisi edinir. |
0 |
|
9 |
İleri düzey Uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri kavramları hakkında altyapı sahibi olur. |
5 |
|
10 |
Uzaktan algılama teknolojisi, algılayıcı sistemler ve bu sistemlerin elde ettiği görüntüler hakkında bilgi sahibi olur. |
3 |
|
11 |
Uzaktan algılanmış görüntülerin geometrik ve spektral özelliklerini tanımlayabilir ve optik / mikro dalga sistemlerin görüntülerinden analiz ve yorumlamalar yapabilme yeteneğine sahip olur |
0 |
|
12 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir . |
0 |
|
13 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|