|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Portfolyo Tasarımı |
|
Dersin Kodu |
: |
GRA412 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. DERVİŞ İLKER GÜL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bir tasarım için en uygun sunum ortamını belirlemeyi öğrenir. Farklı malzemeler kullanarak, işlevsel bir sunum yapmayı öğrenir. Kişisel portfolyosunu tasarlamayı öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kişisel portfolyo hazırlama üzerine proje çalışması yapılarak, bireysel tanıtım üzerine de yoğunlaşılacaktır. Farklı ortam bilgileri, malzeme bilgileri, izleyici eğilimleri incelenecek; tasarımın sergilenebilmesi için en doğru ortam ve malzeme seçilerek, izleyiciyi yakalamak hedeflenecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğrencileri iş hayatına hazırlayabilmek amacıyla, portfolyo hazırlama ve sunumunda kişiselleştirme yolları aktarılacaktır. Ayrıca Öğrencilere iş yaşamına yönelik çalışmalarda tasarımcı–müşteri ilişkisini içeren uygulamalara dair bilgi verilecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Atölyeleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders ve dönemlik işleyiş planı hakkında bilgi verilmesi. Kaynakların bildirilmesi. |
Örnek Uygulama Araştırma |
Anlatım |
|
2 |
Görsel iletişim ve grafik anlatım ile kişisel çalışmaların sunumu üzerine tartışma |
Kişisel çalışmaların toplarlanması |
Anlatım, beyin fırtınası, tartışma |
|
3 |
Sunum ve tema bağlantısı |
Kaynak Taraması |
Anlatım, beyin fırtınası, tartışma |
|
4 |
Temaya uygun ortam seçimi, farklı ortamların temaya etkileri |
Örnek Uygulama İncelemeleri |
Beyin fırtınası, örnek değerlendirme |
|
5 |
Proje1: Kişisel CV Tasarımı |
Eskiz Çalışmaları |
Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme |
|
6 |
CV Tasarım Uygulamaları |
Eskiz Çalışmaları |
Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme, tartışma |
|
7 |
CV Tasarım Uygulamaları |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
8 |
Ara Sınav: CV Tasarımlarının Teslimi |
Sunum Hazırlıkları |
Proje Teslimi |
|
9 |
Alınan eleştiriler doğrultusunda projenin eksikleri yeniden gözden geçirilir. |
Eskiz Çalışmaları |
Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme, Tartışma |
|
10 |
Proje 2: Kişisel Portfolyo Tasarımı |
Tasarım Çalışmaları |
Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme, Tartışma |
|
11 |
Portfolyo tasarımı için uygun tema ve ortam seçimi |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
12 |
Portfolyo Tasarım çalışmalarına devam edilir. |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
13 |
Çalışmaların dijital ortamda uygulanması. |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
14 |
Çalışmaların dijital ortamda uygulanması. |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
15 |
Uygulama çalışmalarının sonuçlanması, sunuma hazırlık |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı: Proje Teslimi |
Sunum Hazırlıkları |
Proje Teslimi |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Eisenman, S. (2006). Building design portfolio: Innovative Concepts for Presenting Your Work. Massachussetts: Rockport Publishers.
Myers, D.R. (2009) The Graphic Designer´s Guide to Portfolio Design. New Jersey: John Wiley & Sons Inc.
Armstrong, H. (t.y. ). Grafik Tasarım. İstanbul: Espas Sanat Kuram Yayınları
Twemlow, A. (2008). Grafik Tasarım ne içindir?. İstanbul: Yem Yayın.
Uçar, T.F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Kitabevi.
Harris, P., Ambrose, G. (2009). The Fundamentals of Graphic Design. AVA Publishing.
Teker, U. (2009). Grafik Tasarım ve Reklam. İstanbul: Yorum Sanat Yayınevi.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. |
0 |
|
2 |
Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. |
3 |
|
3 |
Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. |
5 |
|
4 |
Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. |
4 |
|
5 |
Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. |
5 |
|
6 |
Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. |
5 |
|
7 |
Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. |
2 |
|
8 |
Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. |
3 |
|
9 |
Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. |
3 |
|
10 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. |
4 |
|
11 |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. |
0 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. |
0 |
|
13 |
Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. |
4 |
|
14 |
Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
3 |
|
15 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. |
5 |
|
16 |
Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. |
5 |
|
17 |
Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. |
4 |
|
18 |
Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. |
1 |
|
19 |
Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. |
4 |
|
20 |
işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
5 |
5 |
25 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
6 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 107 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|