Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Portfolyo Tasarımı

Dersin Kodu : GRA412

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. DERVİŞ İLKER GÜL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bir tasarım için en uygun sunum ortamını belirlemeyi öğrenir.
Farklı malzemeler kullanarak, işlevsel bir sunum yapmayı öğrenir.
Kişisel portfolyosunu tasarlamayı öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kişisel portfolyo hazırlama üzerine proje çalışması yapılarak, bireysel tanıtım üzerine de yoğunlaşılacaktır. Farklı ortam bilgileri, malzeme bilgileri, izleyici eğilimleri incelenecek; tasarımın sergilenebilmesi için en doğru ortam ve malzeme seçilerek, izleyiciyi yakalamak hedeflenecektir.

Dersin İçeriği : Öğrencileri iş hayatına hazırlayabilmek amacıyla, portfolyo hazırlama ve sunumunda kişiselleştirme yolları aktarılacaktır. Ayrıca Öğrencilere iş yaşamına yönelik çalışmalarda tasarımcı–müşteri ilişkisini içeren uygulamalara dair bilgi verilecektir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Atölyeleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ders ve dönemlik işleyiş planı hakkında bilgi verilmesi. Kaynakların bildirilmesi. Örnek Uygulama Araştırma Anlatım
2 Görsel iletişim ve grafik anlatım ile kişisel çalışmaların sunumu üzerine tartışma Kişisel çalışmaların toplarlanması Anlatım, beyin fırtınası, tartışma
3 Sunum ve tema bağlantısı Kaynak Taraması Anlatım, beyin fırtınası, tartışma
4 Temaya uygun ortam seçimi, farklı ortamların temaya etkileri Örnek Uygulama İncelemeleri Beyin fırtınası, örnek değerlendirme
5 Proje1: Kişisel CV Tasarımı Eskiz Çalışmaları Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme
6 CV Tasarım Uygulamaları Eskiz Çalışmaları Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme, tartışma
7 CV Tasarım Uygulamaları Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
8 Ara Sınav: CV Tasarımlarının Teslimi Sunum Hazırlıkları Proje Teslimi
9 Alınan eleştiriler doğrultusunda projenin eksikleri yeniden gözden geçirilir. Eskiz Çalışmaları Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme, Tartışma
10 Proje 2: Kişisel Portfolyo Tasarımı Tasarım Çalışmaları Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme, Tartışma
11 Portfolyo tasarımı için uygun tema ve ortam seçimi Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
12 Portfolyo Tasarım çalışmalarına devam edilir. Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
13 Çalışmaların dijital ortamda uygulanması. Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
14 Çalışmaların dijital ortamda uygulanması. Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
15 Uygulama çalışmalarının sonuçlanması, sunuma hazırlık Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
16/17 Final sınavı: Proje Teslimi Sunum Hazırlıkları Proje Teslimi


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Eisenman, S. (2006). Building design portfolio: Innovative Concepts for Presenting Your Work. Massachussetts: Rockport Publishers. Myers, D.R. (2009) The Graphic Designer´s Guide to Portfolio Design. New Jersey: John Wiley & Sons Inc. Armstrong, H. (t.y. ). Grafik Tasarım. İstanbul: Espas Sanat Kuram Yayınları Twemlow, A. (2008). Grafik Tasarım ne içindir?. İstanbul: Yem Yayın. Uçar, T.F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Kitabevi. Harris, P., Ambrose, G. (2009). The Fundamentals of Graphic Design. AVA Publishing. Teker, U. (2009). Grafik Tasarım ve Reklam. İstanbul: Yorum Sanat Yayınevi.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. 0
2 Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. 3
3 Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. 5
4 Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. 4
5 Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. 5
6 Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. 5
7 Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. 2
8 Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. 3
9 Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. 3
10 Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. 4
11 Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. 0
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. 0
13 Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. 4
14 Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 3
15 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. 5
16 Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. 5
17 Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. 4
18 Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. 1
19 Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. 4
20 işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 6 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 107
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.28
Dersin AKTS Kredisi: 4