|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Rekreasyon Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
KON415 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. SİBEL ÇINAR Öğr.Gör. SİBEL ÇINAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Rekreasyon ve animasyon yönetimi kavramlarını anlama, anlatma ile bu işletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutları ile yerel, ulusal, uluslar arası ve küresel boyutlarını kavrama
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Turizm boş zamanların belli bir biçimde değişik aktivitelerle değerlendirilmesidir. Yani özünde turizm eğlenme ve zevk amacı olan, belirli bir ücreti ve zamanı gerektiren, dinlenmek, kendini yenilemek ve tatil geçirmek amacıyla yapılan faaliyetlerdir. Bu durumun bilincine varan turizm işletmeleri rekreasyon ve animasyon faaliyetlerine ağırlık vermeye başlamışlardır. Bu gerçeklerden hareketle dersin asıl amacı rekreasyon ve animasyon hizmetleri ile ilgilenecek olan turizmcilere temel bilgilere ve rekreasyon ve animasyon faaliyetleri ile ilgili örnek uygulamalara yer vermektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
rekreasyon ve animasyon kavramı, çeşitleri ve özellikleri, turizm işletmelerinde rekreasyon ve animasyon faaliyetlerinin planlanması ve uygulanması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
D105 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel Turizm Kavramları ve Boş Zamanla İlgili Temel Kavramlar |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular
|
Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay |
|
2 |
Rekreasyon Kavramı |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular
|
Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay |
|
3 |
Rekreasyon ve Turizm İlişkisi |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular
|
Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay |
|
4 |
Rekreasyon Faaliyetlerinin Sınıflandırılması |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular
|
Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay |
|
5 |
Rekreasyon Planlaması |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular
|
Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay |
|
6 |
Rekreasyon Uygulamalarında Liderlik |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular
|
Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay |
|
7 |
Vize |
sınava hazırlık |
test |
|
8 |
Animasyon Kavramı |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular
|
Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay |
|
9 |
Animasyon Yönetimi ve İşletmeciliği |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular
|
Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay |
|
10 |
Animasyon Oyunları |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular
|
Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay |
|
11 |
Rekreasyon ve Animasyonun Dünya Boyutunun İncelenmesi |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular
|
Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay |
|
12 |
Uygulamalı Rekreasyon ve Animasyon Etkinlikleri 1 |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular
|
Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay |
|
13 |
Uygulamalı Rekreasyon ve Animasyon Etkinlikleri 2 |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular
|
Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay |
|
14 |
Uygulamalı Rekreasyon ve Animasyon Etkinlikleri 3 |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular
|
Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay |
|
15 |
Uygulamalı Rekreasyon ve Animasyon Etkinlikleri 4 |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular
|
Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay |
|
16/17 |
Final |
sınava hazırlık |
test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
- SAĞCAN, Mustafa. Rekreasyon ve Turizm, Cumhuriyet Basımevi, İzmir, 1986.
-HAZAR, Atilla. Rekreasyon ve Animasyon, Detay Yayıncılık Ankara, 2003.
-HACIOĞLU, Necdet ve Diğerleri. Boş Zaman ve Rekreasyon Yönetimi, Detay Yayıncılık Ankara, 2003.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İşletmecilik temel kavramlarını anlama, anlatma ile işletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutları ile yerel, ulusal, uluslar arası ve küresel boyutlarını kavrama |
5 |
|
2 |
İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile doğal ve kültürel çevrenin korunması gibi toplumu da ilgilendiren konularda yeterli bilgi ve bilince sahip olma |
5 |
|
3 |
Konaklama işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama |
5 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik yaklaşım geliştirebilen |
5 |
|
5 |
Yenilik ve değişime açık, girişimci, yaşam boyu öğrenme davranışı kazanmış, analitik düşünen, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanma |
5 |
|
6 |
Temel Bilgisayar kullanım bilgisine ve otel işletmelerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgiye ve bu yazılımları kullanabilme becerisine sahip olma |
5 |
|
7 |
Kalite bilincine sahip olma, kaliteli iş yapma ve sonuçlandırma ve sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilme |
5 |
|
8 |
Otel işletmeciliği, seyahat işletmeciliği ve diğer turistik işletme türleri ile ilgili olarak karşılaşılabilecek öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
5 |
|
9 |
Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen ve farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip, elde edilen sonuçların yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak |
5 |
|
10 |
İş yaşamının hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarını kavrama ve toplumsal dönüşümü algılama |
5 |
|
11 |
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip doğru ve etkili konuşabilen, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde konuşarak iletebilen, yorumlama ve eleştirebilme yeteneğine sahip, ikna gücü yüksek |
5 |
|
12 |
Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olan ve bir turizm işletmesinin belli bir alanında uzmanlaşmış olmanın yanı sıra diğer bölümler hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma |
5 |
|
13 |
Turizm işletmeciliği alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık sorun ve konuları belirleme ve analiz edebilme, öneriler geliştirebilme |
5 |
|
14 |
Turizmin sosyo-ekonomik yapısını ve bu yapı kapsamında ülke açısından önemini iyi anlamış olma ve turizm ve hizmet sektörünün diğer alanlarında kurulacak yeni bir işletmenin yatırım aşamasıyla ilgili tasarım becerisi |
5 |
|
15 |
Turizm işletmeciliği alanındaki esnek talep koşullarına bağlı sürekli dalgalanma ile baş edebilecek düzeyde sektörel şartları tanıyan ve bir turizm işletmesini iç ve dış çevresi ile analiz edebilecek araçları kullanma ve değerlendirme bilgisine sahip olma |
5 |
|
16 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
8 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 118 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|