Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Reklam Analizi

Dersin Kodu : GRS313

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Reklamcılığın kuramsal alt yapısına giriş
Reklam söylemine karşı analitik bakış açısı geliştirme.
Edinilen bilgilerle, tasarımda uygulamaya dökebilecek diyalektik ilişkiyi kurabilme.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Reklamcılığın temel kavramlarının tanıtılması, reklamcılıkta yaratıcı süreçlerin ve reklam söyleminin analiz edilerek öğrenilmesi.

Dersin İçeriği : Reklamın tanımı ve türleri, ürün hizmet tanıtımları ve reklam kampanyaları hakkında bilgi verilmesi, öne çıkan yaratıcı reklam kampanyalarının görsel anlatım stratejilerinin analiz edilmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Atölyeleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanışma, Dersin içeriği üzerine bilgilenme Örnek İnceleme, Araştırma Anlatım
2 Reklam Çözümlemesine Giriş Örnek İnceleme, Araştırma Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma
3 Başarılı bir reklam kampanyasının ilkeleri. Örnek İnceleme, Araştırma Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma
4 Reklam kampanyalarında ikna yöntemleri. Örnek İnceleme, Araştırma Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma
5 Reklamlarda mizah, duygu ve absürtlük kullanımı ve etkileri. Örnek İnceleme, Araştırma Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma
6 Hedef kitle, mecra ve ürün kategorisi açısından reklam kampanyaları analizi. Örnek İnceleme, Araştırma Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma
7 Reklamlarda medya seçiminin stratejiye etkisini ortaya çıkarma Örnek İnceleme, Araştırma Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma
8 Ara Sınav Ara Sınav Ara Sınav
9 Reklam kampanyaları analizinde kullanılan yöntemler Örnek İnceleme, Araştırma Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma
10 Geleneksel reklam kampanyalarının analizi. Örnek İnceleme, Araştırma Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma
11 Dijital reklam kampanyalarının analizi. Örnek İnceleme, Araştırma Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma
12 Sosyal reklam kampanyaları analizi Örnek İnceleme, Araştırma Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma
13 Politik ve uluslararası reklam kampanyaları analizi. Örnek İnceleme, Araştırma Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma
14 Öğrenci sunumları I. Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma
15 Öğrenci sunumları II. Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma
16/17 Final Sınavı Final Sınavı Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  • Grafik Tasarımda Üretim Teknikleri? , Emre BECER • Görsel iletişim ve Grafik tasarım.E. Becer • Teknik çizim ve Perspektif H.Kılıçkan, • Archive Magazine, Fotoshop Magazin, Grafik tasarım, Etiket dergileri.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. 2
2 Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. 4
3 Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. 4
4 Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. 4
5 Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. 4
6 Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. 3
7 Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. 2
8 Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. 2
9 Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. 4
10 Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. 3
11 Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. 3
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. 3
13 Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. 5
14 Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 1
15 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. 1
16 Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. 3
17 Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. 3
18 Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. 4
19 Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. 4
20 işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 2 4 8
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 5 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 53
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.12
Dersin AKTS Kredisi: 2