|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Proje Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
KON413 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. OYA BERKAY KARACA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Proje ile ilgili temel kavramları tanımlar ve bu kavramları turizm sektörüne uyarlar. Projelerini sınıflandırabilir ve bir projenin içeriğini, unsurlarını ve önemini anlatır. Bir projeye nasıl başlanacağını bilir ve fizibilite etüdünün aşamalarını organize edebilir. Turizm sektörü için bir projenin kritik başarı koşullarının neler olduğunu bilir. Proje Yöneticisinin özellikleri ve sorumluluklarını ifade eder. Başarılı bir proje takımı oluşturur. Proje evrelerini tanımlar ve risk değerlendirmeyi açıklar. Projeleri teknik olarak okuyabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu derste, proje değerlendirme ile ilgili temel kavramlar öğrencilere öğretilerek teorik altyapının oluşturulması, projelerin nasıl değerleneceğine ilişkin bilgilerin verilmesi ve öğrencilerin analitik düşünme ve yorum yapma yeteneklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Proje değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, proje teorik altyapısı, projelerin nasıl değerleneceği, analitik düşünme ve yorum yapma yeteneklerinin geliştirilmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik 104 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Projenin tanımı ve özellikleri, Proje çeşitleri ve Projelerin ortak unsurları |
İlgili kitap bölümünü okuma |
Projektör ve bilgisayar ile düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Küçük grup tartışması |
|
2 |
Proje yönetimi kavramı, tanımı, amacı ve önemi, Proje yönetiminin özellikleri, Proje yönetiminin işletmelere sağladığı yararlar |
İlgili kitap bölümünü okuma |
Projektör ve bilgisayar ile düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Küçük grup tartışması |
|
3 |
Proje yönetimi sanatı, Proje yaşam döngüsü, Proje yönetiminde başarısızlığa neden olabilecek zayıflıklar |
İlgili kitap bölümünü okuma |
Projektör ve bilgisayar ile düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Küçük grup tartışması |
|
4 |
Proje yönetimi üçgeni, Proje Yönetiminin Bileşenleri (kapsam, kalite, maliyet, iletişim, insan kaynakları, zaman, risk, satın alma), Proje başarısının |
İlgili kitap bölümünü okuma |
Projektör ve bilgisayar ile düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Küçük grup tartışması |
|
5 |
Proje Yöneticiliği: Proje yöneticisinin özellikleri ve sorumlulukları, Proje yöneticisinin başarısını etkileyen unsurlar. |
İlgili kitap bölümünü okuma |
Projektör ve bilgisayar ile düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Küçük grup tartışması |
|
6 |
Proje Takımı: Takım ruhunun önemi ve Proje takımı seçim kriterleri. |
İlgili kitap bölümünü okuma |
Projektör ve bilgisayar ile düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Küçük grup tartışması |
|
7 |
Başarılı proje takımı oluşturma |
İlgili kitap bölümünü okuma |
Projektör ve bilgisayar ile düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Küçük grup tartışması |
|
8 |
Ara Sınav |
Ders kitap ve notlarını okuma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Proje Yaşam Döngüsü: Proje Evreleri, Problemlerin saptanması, Proje hedeflerinin belirlenmesi. |
İlgili kitap bölümünü okuma |
Projektör ve bilgisayar ile düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Küçük grup tartışması |
|
10 |
Projenin Yürütülmesi ve İzlenmesi |
İlgili kitap bölümünü okuma |
Projektör ve bilgisayar ile düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Küçük grup tartışması |
|
11 |
Risk Yönetimi ve Önemi |
İlgili kitap bölümünü okuma |
Projektör ve bilgisayar ile düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Küçük grup tartışması |
|
12 |
Projenin Kontrolü |
İlgili kitap bölümünü okuma |
Projektör ve bilgisayar ile düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Küçük grup tartışması |
|
13 |
Proje Değerlendirmesi |
İlgili kitap bölümünü okuma |
Projektör ve bilgisayar ile düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Küçük grup tartışması |
|
14 |
Projenin Bitirilmesi |
İlgili kitap bölümünü okuma |
Projektör ve bilgisayar ile düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Küçük grup tartışması |
|
15 |
Projenin Doğuşu ve Seçimi |
İlgili kitap bölümünü okuma |
Projektör ve bilgisayar ile düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Küçük grup tartışması |
|
16/17 |
Final sınavı |
Ders kitap ve notlarını okuma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Proje Yönetimi (Burhan ALBAYRAK, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 450s.)
2. Konuyla İlgili Makaleler
3. Yayınlanmamış Ders Notu
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İşletmecilik temel kavramlarını anlama, anlatma ile işletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutları ile yerel, ulusal, uluslar arası ve küresel boyutlarını kavrama |
3 |
|
2 |
İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile doğal ve kültürel çevrenin korunması gibi toplumu da ilgilendiren konularda yeterli bilgi ve bilince sahip olma |
5 |
|
3 |
Konaklama işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama |
4 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik yaklaşım geliştirebilen |
5 |
|
5 |
Yenilik ve değişime açık, girişimci, yaşam boyu öğrenme davranışı kazanmış, analitik düşünen, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanma |
5 |
|
6 |
Temel Bilgisayar kullanım bilgisine ve otel işletmelerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgiye ve bu yazılımları kullanabilme becerisine sahip olma |
0 |
|
7 |
Kalite bilincine sahip olma, kaliteli iş yapma ve sonuçlandırma ve sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilme |
5 |
|
8 |
Otel işletmeciliği, seyahat işletmeciliği ve diğer turistik işletme türleri ile ilgili olarak karşılaşılabilecek öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
5 |
|
9 |
Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen ve farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip, elde edilen sonuçların yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak |
5 |
|
10 |
İş yaşamının hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarını kavrama ve toplumsal dönüşümü algılama |
3 |
|
11 |
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip doğru ve etkili konuşabilen, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde konuşarak iletebilen, yorumlama ve eleştirebilme yeteneğine sahip, ikna gücü yüksek |
5 |
|
12 |
Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olan ve bir turizm işletmesinin belli bir alanında uzmanlaşmış olmanın yanı sıra diğer bölümler hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma |
5 |
|
13 |
Turizm işletmeciliği alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık sorun ve konuları belirleme ve analiz edebilme, öneriler geliştirebilme |
5 |
|
14 |
Turizmin sosyo-ekonomik yapısını ve bu yapı kapsamında ülke açısından önemini iyi anlamış olma ve turizm ve hizmet sektörünün diğer alanlarında kurulacak yeni bir işletmenin yatırım aşamasıyla ilgili tasarım becerisi |
5 |
|
15 |
Turizm işletmeciliği alanındaki esnek talep koşullarına bağlı sürekli dalgalanma ile baş edebilecek düzeyde sektörel şartları tanıyan ve bir turizm işletmesini iç ve dış çevresi ile analiz edebilecek araçları kullanma ve değerlendirme bilgisine sahip olma |
5 |
|
16 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
8 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 72 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|