|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Proje 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
GRA406 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
7 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. OYA TÜRE AYGÜN Öğr.Gör. METİN AYGÜN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Grafik Tasarım sorunlarından anlar ve çözüm yollarını bilir. Araştırma yöntemlerini bilir. Grafik Tasarım alanında seçenekli proje önerileri geliştirebilir. Estetik olanın seçimini yapabilir. Profesyonel ve özgün grafik tasarım çalışmaları yapabilir. Grafik Tasarım süreçlerini ve üretme-çoğaltma yöntemlerini bilir. Grafik Tasarımın uygulama alanlarından en az birisi konusunda yeterli olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mezuniyet projesi için öneriler geliştirmek. Seçilen öneriyi gerçekleştirmek. Mezuniyet projesini sergileme alanında sunmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dördüncü sınıfa kadar başarılmış olan derslerde grafik tasarım konusunda edinilen bilgi ve deneyimlerin, profesyonel alanlarda uygulanabilecek projeler yaptırılarak daha da varsıllaştırılması. Araştırma yöntemleri ve tanıtım stratejilerinden yararlanarak özgün tasarımların gerçekleştirilmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Atölyeleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Mezuniyet projelerinin kapsamı ve önemini tartışma, eskiz geliştirme. |
Örnek Uygulama Araştırma |
Anlatım, Beyin fırtınası |
|
2 |
Mezuniyet projesi için eskiz geliştirmeye devam edilir. |
Eskiz Çalışmaları |
Anlatım, Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme |
|
3 |
Eskizlerden mezuniyet projesi olarak uygulanacaklar belirlenir ve tanıtım stratejileri geliştirilir. |
Eskiz Çalışmaları |
Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme |
|
4 |
Strateji geliştirme çalışmalarına devam edilir. |
Eskiz Çalışmaları |
Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme, Tartışma |
|
5 |
Belirlenen strateji doğrultusunda tasarım çalışmalarına devam edilir. |
Eskiz Çalışmaları |
Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme, Tartışma |
|
6 |
Çalışmasının dijital ortamda uygulanması. |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
7 |
Çalışmasının dijital ortamda uygulanması. |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
8 |
Ara Sınav: 1.Proje Teslimi |
Sunum Hazırlıkları |
Proje Teslimi |
|
9 |
Alınan eleştiriler doğrultusunda projenin eksikleri yeniden gözden geçirilir. |
Eskiz Çalışmaları |
Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme, Tartışma |
|
10 |
Tasarım Projesini strateji dahilinde yeni çalışmalarla güçlendirilir. |
Tasarım Çalışmaları |
Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme, Tartışma |
|
11 |
Tasarım çalışmalarına devam edilir. |
Tasarım Çalışmaları |
Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme, Tartışma |
|
12 |
Tasarım çalışmalarına devam edilir. |
Tasarım Çalışmaları |
Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme, Tartışma |
|
13 |
Çalışmasının dijital ortamda uygulanması. |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
14 |
Çalışmasının dijital ortamda uygulanması. |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
15 |
Uygulama çalışmalarının sonuçlanması, sunuma hazırlık |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı: Proje Teslimi |
Sunum Hazırlıkları |
Proje Teslimi |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Urban D. (1964). Text im Kommunikations- Design. Deutschland
Jeavons, T. ve Beaumont, M. (1990) An Introduction To Typography, Quintet Publishing Limited, London.
Barfield, L. (1993) The User Interface, Consepts and Design. Addison-Wesley Publishing Company, Oxford.
Rubinstein, R. (1988) Digital Typography. An Introduction to Type and Composition for Computer System Design. Addison-Wesley Publishing Company, USA.
Turnbull, T. ve Russell V. (1964) The Graphics of Communication. Rinehard Winston Inc. NewYork
Cotton, B. ve Oliver R. (1997) Siberuzay Sözlügü. Yapı Kredi Yay., İstanbul
Baer, K. (2008) Information Design Workbook, Massauchussets: Rockport Publishers.
Schuller, G. (2007) Information Design=Complexity+Interdisciplinarity+Experiment, AIGA-CLEAR, The Jurnal of Information Design (e-bulten).
Uygulama Örnekleri.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. |
2 |
|
2 |
Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. |
4 |
|
3 |
Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. |
4 |
|
4 |
Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. |
4 |
|
5 |
Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. |
4 |
|
6 |
Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. |
3 |
|
7 |
Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. |
2 |
|
8 |
Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. |
2 |
|
9 |
Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. |
4 |
|
10 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. |
3 |
|
11 |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. |
3 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. |
3 |
|
13 |
Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. |
5 |
|
14 |
Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
1 |
|
15 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. |
1 |
|
16 |
Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. |
3 |
|
17 |
Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. |
3 |
|
18 |
Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. |
4 |
|
19 |
Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. |
4 |
|
20 |
işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
6 |
84 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
5 |
8 |
40 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
10 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 166 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
|
|
|