Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Ajans Stajı

Dersin Kodu : GRA308

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. DERVİŞ İLKER GÜL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Reklam Ajansı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur,
Tasarım stratejisini öğrenir,
Proje yönetimi ve paylaşımı,
Sunum hazırlığı yapar,
Medya planı hazırlığı,
Pazarlama Stratejisi,
Teklif hazırlama,
Müşteri/İşveren ilişkileri ve yönetimi,
Hedef kitle analizleri yapabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Grafik Tasarımın içinde bulunduğu alanları ve bir tasarımı grafik ürüne dönüştürme süreçlerini öğretmek, konu ile ilgili bilgi ve deneyimleri geliştirmek. Dönem boyunca edinilen bilgilerin kalıcı ve güncel olabilmesini sağlamak ve uygulamalar yapmak.

Dersin İçeriği : Grafik Tasarım Alanları ve Mecralar, Tasarım Stratejisi ve Yapı Geliştirme, Grafik Ürün Yaratım Süreçleri ve Uygulanabilirlik, Teklif hazırlama ve Sunum, Müşteri ilişkileri ve Pazarlama, Hedef kitle analizleri, Geri Dönüşüm ve Süreklilik

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü. Basımevi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Grafik Tasarım Alanları ve Mecralar Örnek Uygulama Araştırma Anlatım
2 Tasarım Stratejisi ve Yapı Geliştirme Araştırma Anlatım, Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme
3 Reklam Ajansı işleyişi ve Süreçleri (ziyaret) Eskiz Çalışmaları Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme
4 Proje Yönetimi ve İş Kalitesi Araştırma Anlatım, beyin fırtınası
5 Teklif Hazırlama ve Sunum Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
6 Medyada Deneyimli İsimlerle Söyleşi Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
7 Müşteri ilişkileri ve Pazarlama Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
8 Ara Sınav Hazırlık Proje Teslimi ve Sunumu
9 Deneyimli İsimlerle Söyleşi Araştırma Gözlem
10 Uygulama Projesi Araştırma Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
11 Uygulama Projesi Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
12 Bireysel ve Takım Çalışmaları Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
13 Bireysel ve Takım Çalışmaları Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
14 Bireysel ve Takım Çalışmaları Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
15 Sunuş / Proje Degerlendirilmesi Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
16/17 Final sınavı: Proje Teslimi Sunum Hazırlıkları Proje Teslimi


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  The Freelance Design Handbook: Don´t Start Work Without It, Cathy Fishel, ISBN-10: 2888930390.
 Graphic Designer´s Guide to Pricing, Estimating & Budgeting, Theo Stephen Williams, ISBN-10: 1581157134.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. 1
2 Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. 2
3 Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. 4
4 Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. 4
5 Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. 4
6 Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. 4
7 Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. 1
8 Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. 1
9 Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. 3
10 Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. 4
11 Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. 3
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. 5
13 Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. 5
14 Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 3
15 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. 5
16 Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. 5
17 Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. 3
18 Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. 4
19 Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. 5
20 işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 6 6 36
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 8 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 90
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.6
Dersin AKTS Kredisi: 4