Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Reklam Fotoğrafçılığı

Dersin Kodu : GRA206

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : -Dış çekimlerde ve stüdyo ortamında gerçekleştirilen çekimlerin tekniklerini tanıyabilecek. -Fotoğraf tasarlama ilkelerini yorumlayabilecek. -Portre fotoğrafı ve moda fotoğrafçılığı ile ilgili teknik bilgileri uygulayabilecek. -Etkili renk ve rötuş tekniklerine hakim olabilecek. -Stüdyo ortamında ve dış mekanda çekilen fotoğraflarda karşıtlıkları gösterebilecek. -Fotoğraf konuları yaratmak ve bu konuların çekimlerini pratik edebilecek.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, Reklam fotoğrafçılığının farklı alanlarında öğrencinin deneyim kazanmasını sağlamak, fotografik çalışmalarını grafik tasarım uygulamaları içerisinde etkili bir şekilde kullanma becerisi edinmeleridir.

Dersin İçeriği : Reklam Fotoğrafı analizleri, Profesyonel Çekim Teknikleri, Işıklandırma Prensipleri, Yapay ve Doğal Işık kullanımı, Beyaz Dengesi, Perspektif Kontrollü Objektifler, Sanal Tur Fotoğrafçılığı, Çekim Sonrası Görüntü İşleme Teknikleri, Panaromik Fotoğraf, İleri düzey fotoğraf işleme teknikleri,

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Fotograf Stüdyosu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Derse Giriş Araştırma Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
2 Sanal Tur Fotoğrafçılığı ve Panaromik Fotoğraf Araştırma Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
3 Proje1: Panaromik Fotoğraf - Uygulama Örnek Uygulama Araştırma Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
4 Proje2: Sanal Tur Uygulaması - Uygulama Örnek Uygulama Araştırma Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
5 Proje 2 Devam Tasarım Çalışmaları Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
6 Yaratıcı Işıklandırma Teknikleri: Yapay ve doğal ışık Araştırma Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
7 Proje 3: Moda Fotoğrafına Giriş, Proje Seçimi Örnek Uygulama Araştırma Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
8 Ara Sınav Sunum Hazırlıkları Proje Teslimi ve Sunumu
9 Proje 3 Devam Tasarım Çalışmaları Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
10 Proje 3 Devam Tasarım Çalışmaları Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
11 Sunum Sunum Hazırlıkları Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
12 Proje 4: Fotografik Dergi Kapağı: Proje Önerileri Örnek Uygulama Araştırma Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
13 Proje 4: Layout Çalışmaları Tasarım Çalışmaları Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
14 Layout Seçimi Uygulama Tasarım Çalışmaları Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
15 Sunum Sunum Hazırlıkları Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
16/17 Final Sınavı Sunum Hazırlıkları Proje Teslimi ve Sunumu


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Adobe Photoshop CS5 for Photographers: A professional image editor´s guide to the creative use of Photoshop for the Macintosh and PC, Martin Evening
 Yaratıcı Fotoğrafçılığın Temelleri, David Prakel, Literatür Yayıncılık / Akademik Temeller Dizisi,
 Creative Advertising : Ideas and Techniques from the World’s Best Campaigns Mario Pricken Thames & Hudson Paperback - May 26, 2008
 ASMP Professional Business Practices in Photography, American Society of Media Photographers, Allworth Press; 7th edition, 2008, ISBN-13: 978-1581154979
 Ürper, Osman. Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı, Say Yayınları2012, İstanbul, ISBN: 978-975-605-02-0096-6
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. 4
2 Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. 4
3 Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. 4
4 Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. 2
5 Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. 5
6 Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. 3
7 Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. 2
8 Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. 2
9 Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. 1
10 Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. 4
11 Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. 3
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. 5
13 Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. 5
14 Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 2
15 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. 2
16 Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. 3
17 Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. 3
18 Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. 3
19 Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. 4
20 işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 3 6 18
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 6 18
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 94
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.76
Dersin AKTS Kredisi: 4