Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Stüdyo Fotoğrafçılığı

Dersin Kodu : GRA205

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Reklam fotoğrafçılığının çeşitli uzmanlık alanlarını görür,
Stüdyo ortamında still-life fotoğraf çeker,
Fotoğrafta ışıklandırma tekniklerini öğrenir,
Raw imaj çeker ve etkili biçimde görüntüyü işlemeyi öğrenir,
Fotografik tasarım uygulamaları yapar,
Fotoğraf projesi geliştirir ve uygular,
Görsel algı ve iletişim becerisi gelişir,
Kendi çalışmalarından oluşan fotoğraf portfolyosunu hazırlar,

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, profesyonel tanıtım fotoğrafı olarakta adlandırılan reklam fotoğrafçılığına giriş niteliğindedir. Ürün, gıda, mekan, hizmet, moda fotoğrafı gibi geniş yelpazede çalışma olanağı sunan reklam fotoğrafçılığının farklı konularında projeler uygulayarak öğrencinin çekim öncesinden çekim sonrası aşamalara kadar tüm aşamalarda beceri kazanmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Fotoğraf Stüdyosu araç ve gereçleri, Fotoğraf Makineleri, Objektifler, Dijital ve analog fotoğrafçılık, Reklam Fotoğraf kategorileri, Işık, Kompozisyon,

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Fotograf Stüdyosu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Stüdyo Fotoğrafçılığına Giriş Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
2 Sayısal Fotoğraf Temelleri Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
3 Işıklandırma Teknikleri: Portre Fotoğrafçılığı Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
4 Portre Fotoğrafı Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
5 Ham (RAW) İmge İşleme Çalışmaları: Adobe Lightroom 4 Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
6 Fotoğraf İşleme: Adobe Photoshop6 Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
7 Filtre, Renk ve Işık Düzenlemeleri Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
8 Ara Sınav
9 Still Life: Doku Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
10 Still Life: Likit Ürün Çekimi Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
11 Sunum Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
12 Still Life Değerlendirme Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
13 Ürün Fotoğrafı Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
14 Ürün Fotoğrafı Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
15 Ürün Fotoğrafı Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Bate, David. Photography : The Key Concepts. Oxford, , GBR: Berg Publishers, 2009.
 Photoshop CS5: Essential Skills, Mark Galer
 Yaratıcı Fotoğrafçılığın Temelleri, D. Prakel, Literatür Yayınları 2011, ISBN: 978-975-04-0578-5.
 Ürper, Osman. Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı, Say Yayınları2012, İstanbul, ISBN: 978-975-605-02-0096-6
 Adobe Photoshop CS5 for Photographers: A professional image editor´s guide to the creative use of Photoshop for the Macintosh and PC, Martin Evening
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. 4
2 Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. 4
3 Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. 4
4 Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. 2
5 Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. 5
6 Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. 3
7 Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. 2
8 Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. 2
9 Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. 1
10 Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. 4
11 Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. 3
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. 5
13 Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. 5
14 Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 2
15 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. 2
16 Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. 3
17 Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. 3
18 Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. 3
19 Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. 4
20 işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 3 6 18
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 6 18
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 94
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.76
Dersin AKTS Kredisi: 4