|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Stüdyo Fotoğrafçılığı |
|
Dersin Kodu |
: |
GRA205 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Reklam fotoğrafçılığının çeşitli uzmanlık alanlarını görür, Stüdyo ortamında still-life fotoğraf çeker, Fotoğrafta ışıklandırma tekniklerini öğrenir, Raw imaj çeker ve etkili biçimde görüntüyü işlemeyi öğrenir, Fotografik tasarım uygulamaları yapar, Fotoğraf projesi geliştirir ve uygular, Görsel algı ve iletişim becerisi gelişir, Kendi çalışmalarından oluşan fotoğraf portfolyosunu hazırlar,
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, profesyonel tanıtım fotoğrafı olarakta adlandırılan reklam fotoğrafçılığına giriş niteliğindedir. Ürün, gıda, mekan, hizmet, moda fotoğrafı gibi geniş yelpazede çalışma olanağı sunan reklam fotoğrafçılığının farklı konularında projeler uygulayarak öğrencinin çekim öncesinden çekim sonrası aşamalara kadar tüm aşamalarda beceri kazanmasını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Fotoğraf Stüdyosu araç ve gereçleri, Fotoğraf Makineleri, Objektifler, Dijital ve analog fotoğrafçılık, Reklam Fotoğraf kategorileri, Işık, Kompozisyon, |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Fotograf Stüdyosu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Stüdyo Fotoğrafçılığına Giriş |
|
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
2 |
Sayısal Fotoğraf Temelleri |
|
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
3 |
Işıklandırma Teknikleri: Portre Fotoğrafçılığı |
|
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
4 |
Portre Fotoğrafı |
|
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
5 |
Ham (RAW) İmge İşleme Çalışmaları: Adobe Lightroom 4 |
|
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
6 |
Fotoğraf İşleme: Adobe Photoshop6 |
|
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
7 |
Filtre, Renk ve Işık Düzenlemeleri |
|
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Still Life: Doku |
|
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
10 |
Still Life: Likit Ürün Çekimi |
|
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
11 |
Sunum |
|
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
12 |
Still Life Değerlendirme |
|
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
13 |
Ürün Fotoğrafı |
|
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
14 |
Ürün Fotoğrafı |
|
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
15 |
Ürün Fotoğrafı |
|
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Bate, David. Photography : The Key Concepts. Oxford, , GBR: Berg Publishers, 2009.
Photoshop CS5: Essential Skills, Mark Galer
Yaratıcı Fotoğrafçılığın Temelleri, D. Prakel, Literatür Yayınları 2011, ISBN: 978-975-04-0578-5.
Ürper, Osman. Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı, Say Yayınları2012, İstanbul, ISBN: 978-975-605-02-0096-6
Adobe Photoshop CS5 for Photographers: A professional image editor´s guide to the creative use of Photoshop for the Macintosh and PC, Martin Evening
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. |
4 |
|
2 |
Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. |
4 |
|
3 |
Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. |
4 |
|
4 |
Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. |
2 |
|
5 |
Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. |
5 |
|
6 |
Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. |
3 |
|
7 |
Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. |
2 |
|
8 |
Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. |
2 |
|
9 |
Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. |
1 |
|
10 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. |
4 |
|
11 |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. |
3 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. |
5 |
|
13 |
Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. |
5 |
|
14 |
Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
2 |
|
15 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. |
2 |
|
16 |
Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. |
3 |
|
17 |
Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. |
3 |
|
18 |
Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. |
3 |
|
19 |
Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. |
4 |
|
20 |
işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
3 |
6 |
18 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
6 |
18 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 94 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|