|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İnsan Kaynakları Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
KON409 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. DİĞDEM TECER ESKİYÖRÜK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İnsan Kaynakları Yönetimi bölümünde yürütülen faaliyetleri, işlerin organize edilmesi ve programlanması sürecini tanırlar.
İnsan Kaynakları Yönetimi´nin gelişim evrelerini İKY fonksiyonları yönünden değerlendirebilecek düzeyde bilgiye sahip olurlar.
Öğrenciler insan kaynakları bölümü ile diğer bölümler arasındaki eşgüdümü sorgularlar.
İnsan Kaynakları Yönetimi fonksiyonları ile ilgili sorunlara yönelik çözümler önerirler.
İnsan Kaynakları Yönetimi uygulamaları ile ilgili verilen bilgi ve örnekleri uygulama ile başarılı bir şekilde birleştirirler.
Öğrenciler uygulama çalışmalarıyla edinecekleri tecrübeyi, iş yaşamlarına aktarabilirler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok. |
|
Dersin Amacı |
: |
İnsan Kaynakları Yönetimi ve diğer sosyal bilimler ile ilgili konularda akademik ve teorik bilgilere sahip olmak; insan kaynakları yönetimi; personel seçimi ve alımı; iş başında eğitim ve insan kaynaklarını geliştirerek personelin etkinliğini ve verimliliğini artırmak; performans değerleme, ödüllendirme; motivasyon ve iletişim; çalışanların morali ve üretkenliği; işçi-yönetim ilişkileri, inisiyatif ve güvenlik; şikayetler ve düzeltici disiplin uygulamalarını anlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İnsan kaynakları planlaması, çalışma ilişkileri, mesleki sağlık ve güvenlik uygulamalarının gerçekleştirilmesi, eğitim planlaması, performans ve ücret yönetimi, kariyer planlaması, işe alım ve mülakat teknikleri ve yasal konular gibi temel İnsan Kaynakları Yönetimi fonksiyonlarını işletmelerde uygulamalarını yapabilme kabiliyeti kazanmak. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik 104 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İnsan kaynakları yönetimi temel kavramları, Stratejik insan kaynakları yönetimi. |
Ders kitabı okuma ve ilgili konuyu araştırma |
Sözel anlatım, Tartışma, Soru-cevap tekniği, Örnek olay incelemesi |
|
2 |
İş analizi ve tasarımı, İnsan kaynakları planlaması. |
Ders kitabı okuma ve ilgili konuyu araştırma |
Sözel anlatım, Tartışma, Soru-cevap tekniği, Örnek olay incelemesi |
|
3 |
Başvuruları toplama ve seçim. |
Ders kitabı okuma ve ilgili konuyu araştırma |
Sözel anlatım, Tartışma, Soru-cevap tekniği, Örnek olay incelemesi |
|
4 |
Eğitim ve geliştirme. |
Ders kitabı okuma ve ilgili konuyu araştırma |
Sözel anlatım, Tartışma, Soru-cevap tekniği, Örnek olay incelemesi |
|
5 |
Kariyer planlaması. |
Ders kitabı okuma ve ilgili konuyu araştırma |
Sözel anlatım, Tartışma, Soru-cevap tekniği, Örnek olay incelemesi |
|
6 |
Performans değerleme. |
Ders kitabı okuma ve ilgili konuyu araştırma |
Sözel anlatım, Tartışma, Soru-cevap tekniği, Örnek olay incelemesi |
|
7 |
İş değerleme. |
Ders kitabı okuma ve ilgili konuyu araştırma |
Sözel anlatım, Tartışma, Soru-cevap tekniği, Örnek olay incelemesi |
|
8 |
Ara Sınav |
Ders kitabını okuma ve ders notlarını tekrar etme |
Yazılı sınav |
|
9 |
Ücret yönetimi. |
Ders kitabı okuma ve ilgili konuyu araştırma |
Sözel anlatım, Tartışma, Soru-cevap tekniği, Örnek olay incelemesi |
|
10 |
İşçi sağlığı ve iş güvenliği. |
Ders kitabı okuma ve ilgili konuyu araştırma |
Sözel anlatım, Tartışma, Soru-cevap tekniği, Örnek olay incelemesi |
|
11 |
İş yaşam kalitesi. |
Ders kitabı okuma ve ilgili konuyu araştırma |
Sözel anlatım, Tartışma, Soru-cevap tekniği, Örnek olay incelemesi |
|
12 |
İş doyumu. |
Ders kitabı okuma ve ilgili konuyu araştırma |
Sözel anlatım, Tartışma, Soru-cevap tekniği, Örnek olay incelemesi |
|
13 |
Motivasyon. |
Ders kitabı okuma ve ilgili konuyu araştırma |
Sözel anlatım, Tartışma, Soru-cevap tekniği, Örnek olay incelemesi |
|
14 |
İşçi-işveren ilişkileri yönetimi
|
Ders kitabı okuma ve ilgili konuyu araştırma |
Sözel anlatım, Tartışma, Soru-cevap tekniği, Örnek olay incelemesi |
|
15 |
Uluslararası insan kaynakları yönetimi. |
Ders kitabı okuma ve ilgili konuyu araştırma |
Sözel anlatım, Tartışma, Soru-cevap tekniği, Örnek olay incelemesi |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Ders kitabını okuma ve ders notlarını tekrar etme |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
İnsan Kaynakları Yönetimi. Hüseyin ÖZGEN, Azmi YALÇIN.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İşletmecilik temel kavramlarını anlama, anlatma ile işletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutları ile yerel, ulusal, uluslar arası ve küresel boyutlarını kavrama |
5 |
|
2 |
İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile doğal ve kültürel çevrenin korunması gibi toplumu da ilgilendiren konularda yeterli bilgi ve bilince sahip olma |
5 |
|
3 |
Konaklama işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama |
4 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik yaklaşım geliştirebilen |
4 |
|
5 |
Yenilik ve değişime açık, girişimci, yaşam boyu öğrenme davranışı kazanmış, analitik düşünen, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanma |
5 |
|
6 |
Temel Bilgisayar kullanım bilgisine ve otel işletmelerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgiye ve bu yazılımları kullanabilme becerisine sahip olma |
3 |
|
7 |
Kalite bilincine sahip olma, kaliteli iş yapma ve sonuçlandırma ve sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilme |
5 |
|
8 |
Otel işletmeciliği, seyahat işletmeciliği ve diğer turistik işletme türleri ile ilgili olarak karşılaşılabilecek öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
5 |
|
9 |
Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen ve farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip, elde edilen sonuçların yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak |
5 |
|
10 |
İş yaşamının hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarını kavrama ve toplumsal dönüşümü algılama |
5 |
|
11 |
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip doğru ve etkili konuşabilen, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde konuşarak iletebilen, yorumlama ve eleştirebilme yeteneğine sahip, ikna gücü yüksek |
5 |
|
12 |
Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olan ve bir turizm işletmesinin belli bir alanında uzmanlaşmış olmanın yanı sıra diğer bölümler hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma |
5 |
|
13 |
Turizm işletmeciliği alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık sorun ve konuları belirleme ve analiz edebilme, öneriler geliştirebilme |
5 |
|
14 |
Turizmin sosyo-ekonomik yapısını ve bu yapı kapsamında ülke açısından önemini iyi anlamış olma ve turizm ve hizmet sektörünün diğer alanlarında kurulacak yeni bir işletmenin yatırım aşamasıyla ilgili tasarım becerisi |
5 |
|
15 |
Turizm işletmeciliği alanındaki esnek talep koşullarına bağlı sürekli dalgalanma ile baş edebilecek düzeyde sektörel şartları tanıyan ve bir turizm işletmesini iç ve dış çevresi ile analiz edebilecek araçları kullanma ve değerlendirme bilgisine sahip olma |
4 |
|
16 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
15 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 147 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|