|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Sanat Eğitimi 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
GRA101 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel sanat kavramları hakkında bilgi sahibi olur Plastik biçimlendirmenin temel ilkelerini kavrar Doğayı ve çevreyi sorgulayıcı gözle görme ve gördüğünü aktarabilme becerisi kazanır Yüzey ve üç boyuta ilişkin temel becerileri edinir Plastik değerler arasında biçim ve anlam ilişkileri kurar Plastik değerleri ve öğeleri kompozisyon kurallarına göre uygular
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temel sanat ve tasarım kavramlarının, görsel düşünme mantığı ve seçmeci dikkat ile plastik (yoğrumsal) biçimlendirmenin temel ilkelerini kavratmak. -
Tasarım sürecinin izlenmesini ve tartışılmasını deneyimleterek, imgelem gücü ve yaratıcılığa dayalı özgün anlatım dilleri geliştirmek ve güven duygusunu kazandırmak. -
Sanat ve tasarımın bir dönüştürme eylemi olarak da algılanmasını sağlamak. -
Estetik farkındalık yaratmak ve araştırıcı-sorgulayıcı kişilik geliştirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sanatın temel kavramlarının araştırılması, sorgulanması ve tartışılması. - Sanatsal dilin temel öğelerinin incelenmesi ve gerekli uygulamaların yapılması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Atölyesi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin tanımı, işleniş yöntemi ve derste gerekli malzemeler hakkında bilgi aktarımı. |
Araştırma |
Anlatım |
|
2 |
Plastik değerlerin tanıtılması. Ton değerlerinin karakalemle elde edilmesi. Tonlandırma ile seçilen nesne etüdüne başlanması.
|
Örnek inceleme, Uygulama Araştırma |
Anlatım, Tartışma, Eskiz değerlendirme |
|
3 |
Nesne etüdü çalışmasına devam edilmesi. |
Eskiz Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
4 |
Nesne etüdü çalışmasının sonlandırılması. Görsel anlatımın temel öğelerinden olan nokta, çizgi ve leke ile ışığın anlatımı. |
Örnek inceleme, Uygulama Araştırma |
Anlatım,
Gösterim,
Uygulama.
|
|
5 |
Nokta, çizgi ve leke ile hacim kazandırma çalışmaları için eskiz çalışmaları. |
Eskiz Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
6 |
Nokta ile nesne etüdü. |
Eskiz Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
7 |
Nokta ile nesne etüdü çalışmasının sonlandırılması |
Eskiz Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Sunum Paftaları Hazırlama |
Proje Teslimi ve Sunumu |
|
9 |
Çizgi ile nesne etüdü. |
Örnek inceleme, Uygulama Araştırma |
Anlatım,
Gösterim,
Uygulama.
|
|
10 |
Çizgi ile nesne etüdü çalışmasının sonlandırılması |
Eskiz Çalışmaları |
Anlatım,
Gösterim,
Uygulama.
|
|
11 |
Leke ile nesne etüdü |
Örnek inceleme, Uygulama Araştırma |
Anlatım,
Gösterim,
Uygulama.
|
|
12 |
Leke ile nesne etüdü çalışmasının sonlandırılması |
Eskiz Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
13 |
Nokta, Çizgi, Leke ve Tonlandırma kullanılarak nesneden alınan kesitlerle kompozisyon oluşturma. |
Örnek inceleme, Uygulama Araştırma |
Anlatım,
Gösterim,
Uygulama.
|
|
14 |
Komposizyon çalışmaları için farklı eskizler hazırlanması. |
Eskiz Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
15 |
Kompozisyon çalışmalarının sonlandırılması. |
Eskiz Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sunum Paftaları Hazırlama |
Proje Teslimi ve Sunumu |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ching, F.D.K. (2004) Mimarlık, Biçim, Mekân ve Düzen. İstanbul: YEM Yayınları - Gürer, L. (1990) Temel Tasarım. İstanbul: İTÜ Yayınları - Seylan, A. (2005) Temel Tasarım". Ankara: Dağdelen Basın Yayın Ltd. Şti. Denel B. (1979) A method for basic design. Ankara: ODTÜ Mim. Fak. Yayınları -
Zelanski P. & Fisher M.P. (1996) Design principles and problems. Second edition. US:Thomson - Zelanski P. & Fisher M.P. (1987) Shaping space: The Dynamics of three-dimensional design. Holt, Rinehart and Winston Inc.
Wölfflin H. (2000) Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Kitabevi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. |
5 |
|
2 |
Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. |
4 |
|
3 |
Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. |
0 |
|
4 |
Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. |
1 |
|
5 |
Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. |
5 |
|
6 |
Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. |
3 |
|
7 |
Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. |
0 |
|
8 |
Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. |
5 |
|
9 |
Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. |
3 |
|
10 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. |
3 |
|
11 |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. |
4 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. |
4 |
|
13 |
Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. |
4 |
|
14 |
Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
1 |
|
15 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. |
1 |
|
16 |
Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. |
1 |
|
17 |
Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. |
2 |
|
18 |
Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. |
4 |
|
19 |
Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. |
0 |
|
20 |
işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
6 |
84 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
4 |
8 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
10 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 148 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|