Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temel Sanat Eğitimi 1

Dersin Kodu : GRA101

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Temel sanat kavramları hakkında bilgi sahibi olur
Plastik biçimlendirmenin temel ilkelerini kavrar
Doğayı ve çevreyi sorgulayıcı gözle görme ve gördüğünü aktarabilme becerisi kazanır
Yüzey ve üç boyuta ilişkin temel becerileri edinir
Plastik değerler arasında biçim ve anlam ilişkileri kurar
Plastik değerleri ve öğeleri kompozisyon kurallarına göre uygular

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Temel sanat ve tasarım kavramlarının, görsel düşünme mantığı ve seçmeci dikkat ile plastik (yoğrumsal) biçimlendirmenin temel ilkelerini kavratmak. - Tasarım sürecinin izlenmesini ve tartışılmasını deneyimleterek, imgelem gücü ve yaratıcılığa dayalı özgün anlatım dilleri geliştirmek ve güven duygusunu kazandırmak. - Sanat ve tasarımın bir dönüştürme eylemi olarak da algılanmasını sağlamak. - Estetik farkındalık yaratmak ve araştırıcı-sorgulayıcı kişilik geliştirmek.

Dersin İçeriği : Sanatın temel kavramlarının araştırılması, sorgulanması ve tartışılması. - Sanatsal dilin temel öğelerinin incelenmesi ve gerekli uygulamaların yapılması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Atölyesi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin tanımı, işleniş yöntemi ve derste gerekli malzemeler hakkında bilgi aktarımı. Araştırma Anlatım
2 Plastik değerlerin tanıtılması. Ton değerlerinin karakalemle elde edilmesi. Tonlandırma ile seçilen nesne etüdüne başlanması. Örnek inceleme, Uygulama Araştırma Anlatım, Tartışma, Eskiz değerlendirme
3 Nesne etüdü çalışmasına devam edilmesi. Eskiz Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
4 Nesne etüdü çalışmasının sonlandırılması. Görsel anlatımın temel öğelerinden olan nokta, çizgi ve leke ile ışığın anlatımı. Örnek inceleme, Uygulama Araştırma Anlatım, Gösterim, Uygulama.
5 Nokta, çizgi ve leke ile hacim kazandırma çalışmaları için eskiz çalışmaları. Eskiz Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
6 Nokta ile nesne etüdü. Eskiz Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
7 Nokta ile nesne etüdü çalışmasının sonlandırılması Eskiz Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
8 Ara sınav Sunum Paftaları Hazırlama Proje Teslimi ve Sunumu
9 Çizgi ile nesne etüdü. Örnek inceleme, Uygulama Araştırma Anlatım, Gösterim, Uygulama.
10 Çizgi ile nesne etüdü çalışmasının sonlandırılması Eskiz Çalışmaları Anlatım, Gösterim, Uygulama.
11 Leke ile nesne etüdü Örnek inceleme, Uygulama Araştırma Anlatım, Gösterim, Uygulama.
12 Leke ile nesne etüdü çalışmasının sonlandırılması Eskiz Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
13 Nokta, Çizgi, Leke ve Tonlandırma kullanılarak nesneden alınan kesitlerle kompozisyon oluşturma. Örnek inceleme, Uygulama Araştırma Anlatım, Gösterim, Uygulama.
14 Komposizyon çalışmaları için farklı eskizler hazırlanması. Eskiz Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
15 Kompozisyon çalışmalarının sonlandırılması. Eskiz Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
16/17 Final sınavı Sunum Paftaları Hazırlama Proje Teslimi ve Sunumu


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ching, F.D.K. (2004) Mimarlık, Biçim, Mekân ve Düzen. İstanbul: YEM Yayınları - Gürer, L. (1990) Temel Tasarım. İstanbul: İTÜ Yayınları - Seylan, A. (2005) Temel Tasarım". Ankara: Dağdelen Basın Yayın Ltd. Şti. Denel B. (1979) A method for basic design. Ankara: ODTÜ Mim. Fak. Yayınları - Zelanski P. & Fisher M.P. (1996) Design principles and problems. Second edition. US:Thomson - Zelanski P. & Fisher M.P. (1987) Shaping space: The Dynamics of three-dimensional design. Holt, Rinehart and Winston Inc. Wölfflin H. (2000) Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Kitabevi
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. 5
2 Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. 4
3 Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. 0
4 Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. 1
5 Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. 5
6 Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. 3
7 Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. 0
8 Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. 5
9 Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. 3
10 Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. 3
11 Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. 4
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. 4
13 Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. 4
14 Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 1
15 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. 1
16 Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. 1
17 Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. 2
18 Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. 4
19 Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. 0
20 işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 8 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 10 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 148
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.92
Dersin AKTS Kredisi: 6