|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uluslararası Turizm |
|
Dersin Kodu |
: |
KON406 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. SİBEL ÇINAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dünya ekonomilerinin birbirleriyle daha fazla bütünleşmesi sonrasında ekonomik,sosyal,kültürel vb. her alanda olduğu gibi, turizm alanında da yoğun bir şekilde küreselleşme olgusu hissedilmeye başlanmıştır. Küreselleşmenin etkisiyle turizm, telekominikasyon ve enformasyondan sonra 21. yüzyıle damgasını vuran, dünyanın üç temel hizmet sektöründen biri durumuna gelmiştir ve her geçen gün gelişme göstermektedir. Bu doğrultuda bu çalışmanın amacı öğrencilerin teorik ve sektörel anlamda ulusal ve uluslararası turizm hareketlerini ve çağdaş turizm anlayışlarının gelişmesine yardımcı olmaktır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dünya ekonomilerinin birbirleriyle daha fazla bütünleşmesi sonrasında ekonomik,sosyal,kültürel vb. her alanda olduğu gibi, turizm alanında da yoğun bir şekilde küreselleşme olgusu hissedilmeye başlanmıştır. Küreselleşmenin etkisiyle turizm, telekominikasyon ve enformasyondan sonra 21. yüzyıle damgasını vuran, dünyanın üç temel hizmet sektöründen biri durumuna gelmiştir ve her geçen gün gelişme göstermektedir. Bu doğrultuda bu çalışmanın amacı öğrencilerin teorik ve sektörel anlamda ulusal ve uluslararası turizm hareketlerini ve çağdaş turizm anlayışlarının gelişmesine yardımcı olmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
uluslararası turizmde sosyal, ekonomik, kültürel ve politik çevre, uluslararası otel, restoran ve seyehat acente sınıflaması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
D105 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Uluslararası Turizm |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular
|
Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay
|
|
2 |
Uluslararası Turizmde Ekonomik Çevre |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular
|
Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay |
|
3 |
Uluslararası Turizmde Politik Çevre |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular
|
Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay |
|
4 |
Uluslararası Turizmde Kültürel Çevre |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular
|
Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay |
|
5 |
Uluslararası Turizm Hareketleri ve Gelecekteki Beklentiler |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular
|
Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay |
|
6 |
Küreselleşme ve Turizm |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular
|
Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay |
|
7 |
Vize |
sınava hazırlık |
test |
|
8 |
Uluslararası Otel Sınıflaması |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular
|
Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay |
|
9 |
Uluslararası Otel İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular
|
Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay |
|
10 |
Uluslararası Restoran Yönetimi |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular
|
Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay |
|
11 |
Uluslararası Seyahat Acenteciliği ve Tur Operatörlüğü |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular
|
Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay |
|
12 |
Uluslararası Turizm Sektöründe St. Büyüme |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular
|
Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay |
|
13 |
Uluslararası Turizmde Finasman |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular
|
Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay |
|
14 |
Uluslararası Turizmde Pazarlama |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular
|
Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay |
|
15 |
Uluslararası Turizmde Rekabet |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular
|
Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay |
|
16/17 |
Final |
sınava hazırlık |
test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Uluslararası turizm İşletmeciliği, İge Pırnar, Nobel, 2011
Özkök, Ferah Güngör (2008), Az Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Turizmin Ekonomik Etkileri, Ekin Basım Yayın Dağıtım, Bursa
Bahar, Ozan ve Kozak, Metin (2005),Küreselleşme Sürecinde Uluslararası Turizm ve Rekabet Edebilirlik Detay Yayıncılık, Ankara
Çeken, Hüseyin (2003), Küreselleşme, Yabancı Sermaye ve Türkiye Turizmi, Değişim Yayınları, İstanbul
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Dünya Turizm Örgütü (WTO) http://www.world-tourism.org
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İşletmecilik temel kavramlarını anlama, anlatma ile işletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutları ile yerel, ulusal, uluslar arası ve küresel boyutlarını kavrama |
4 |
|
2 |
İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile doğal ve kültürel çevrenin korunması gibi toplumu da ilgilendiren konularda yeterli bilgi ve bilince sahip olma |
3 |
|
3 |
Konaklama işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama |
2 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik yaklaşım geliştirebilen |
4 |
|
5 |
Yenilik ve değişime açık, girişimci, yaşam boyu öğrenme davranışı kazanmış, analitik düşünen, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanma |
4 |
|
6 |
Temel Bilgisayar kullanım bilgisine ve otel işletmelerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgiye ve bu yazılımları kullanabilme becerisine sahip olma |
2 |
|
7 |
Kalite bilincine sahip olma, kaliteli iş yapma ve sonuçlandırma ve sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilme |
2 |
|
8 |
Otel işletmeciliği, seyahat işletmeciliği ve diğer turistik işletme türleri ile ilgili olarak karşılaşılabilecek öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
4 |
|
9 |
Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen ve farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip, elde edilen sonuçların yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak |
3 |
|
10 |
İş yaşamının hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarını kavrama ve toplumsal dönüşümü algılama |
4 |
|
11 |
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip doğru ve etkili konuşabilen, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde konuşarak iletebilen, yorumlama ve eleştirebilme yeteneğine sahip, ikna gücü yüksek |
3 |
|
12 |
Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olan ve bir turizm işletmesinin belli bir alanında uzmanlaşmış olmanın yanı sıra diğer bölümler hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma |
3 |
|
13 |
Turizm işletmeciliği alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık sorun ve konuları belirleme ve analiz edebilme, öneriler geliştirebilme |
3 |
|
14 |
Turizmin sosyo-ekonomik yapısını ve bu yapı kapsamında ülke açısından önemini iyi anlamış olma ve turizm ve hizmet sektörünün diğer alanlarında kurulacak yeni bir işletmenin yatırım aşamasıyla ilgili tasarım becerisi |
5 |
|
15 |
Turizm işletmeciliği alanındaki esnek talep koşullarına bağlı sürekli dalgalanma ile baş edebilecek düzeyde sektörel şartları tanıyan ve bir turizm işletmesini iç ve dış çevresi ile analiz edebilecek araçları kullanma ve değerlendirme bilgisine sahip olma |
5 |
|
16 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 96 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|