Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yoğun Madde Fiziği |
|
Dersin Kodu |
: |
FK-731 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BEKİR ÖZÇELİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Katılardaki kristal yapılar öğrenilecek Katıların ısısal, akustik ve optik özellikleri öğrenilecek Elektron modelleri öğrenilecek Katıların ısısal ve elektriksel özellikleri öğrenilecek Band yapıları ve modelleri öğrenilecek Yalıtkan ve yarıiletkenler öğrenilecek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders kapsamında lisansüstü öğrencilere lisans döneminde almış olduğu yoğun madde fiziği dersinin incelikleri ve detaylandırılmış kavramlarının aktarılması sağlanacaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Katılarda kristal yapılar, Katıların ısısal, Akustik ve Optiksel Özellikleri; Serbest Elektron Modeli; Metallerin ısısal ve elektriksel iletkenlikleri; Katıların enerji bantları; Bloch Teoremi; Metallerin Band yapısı; Yalıtkanlar ve yarıiletkenler, Enerji band hesabı; Band yapısının tanımlanmasında deneysel yöntemler; Yarıiletken cihazlar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kristal yapılar |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
2 |
Ters örgü |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
3 |
Kristal bağlanma ve elastik sabitler |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
4 |
Fononlar-I Kristal titreşimi |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
5 |
Fononlar-2, ısısal özellikler |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
6 |
Serbest elektron Fermi gazı |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
7 |
Enerji bandları |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
8 |
ara sınav |
ara sınav |
ara sınav |
|
9 |
Fermi yüzeylei ve metaller |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
10 |
Optik süreçler ve ekzitonlar |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
11 |
Süperiletkenlik |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
12 |
Dielektrik ve ferroelektrikler |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
13 |
Diyamagnetizma ve paramagnetizma |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
14 |
Ferromagnetizma ve antiferromagnetizma |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
15 |
Magnetik rezonans |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınavı |
Final sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
3 |
|
2 |
Fiziğin ilişkili olduğu disiplinler arası ilişkileri kavrar |
4 |
|
3 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
4 |
|
4 |
Fizikte edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur. |
2 |
|
5 |
Fizik ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer |
4 |
|
6 |
Fizik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
5 |
|
7 |
Fizik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
3 |
|
8 |
Fizik ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
4 |
|
9 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
5 |
|
10 |
Fizik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
3 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
4 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
0 |
|
13 |
Fizik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
2 |
|
14 |
Fizik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. |
0 |
|
15 |
Fizik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
0 |
|
16 |
Fizik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|